Permalänk
Medlem

PSP frågor!?

Har fått en deal av en polare att köpa hans Vita PSP (gamla modellen) för 900 spänn.. Frågade han om minneskort och det följde med ett 512mb..

Han har haft den rätt länge men knappt använt den så den är i bra skick..
Är det ett bra pris?
Och är den möjlig att nedgradera för homebrew? Jag vet juh inte direkt vad den har för firmware nu, men är det nån som inte går att nedgradera?
är lite det som är anledningen till att jag köper den isf..
mmhmm, för hemmaknåpade freeware spel ^^

Snabba svar uppskattas för köpet går igenom imorgon eftermiddag..

Tack på förhand /Majkey

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

alla går att nedgradera.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Underbart.. Läste lite lätt om nedgradering och vad jag förstod behövde man ett.. hmm pandoras battery?.. ivf så verkar det som man kan konvertera det vanliga batterier genom att lyfta ett ben på en krets.. Sounds simple enough..
Och sedan löda dit det igen..

Stämmer detta? Kanske lite utanför forumets regler, ber isf om ursäkt.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Den version du har behöver du inget pandoras battery. Och ja det är bra pris, köpte min vita psp begagnad för 900 för drygt 7 månader sen. sen köpte jag till ett 4gb minne för 800:-. Jag utför nedraderingar så kontakta mig via PM om du vill.

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

www.psxcare.com

Guider, forum samt inlämning om du inte vill göra det själv.

Permalänk
Medlem

Jao, tackar.. Har vart inne på psxcare och kollat, men verkar lite rörigt..
Men ska nog lösa sig..

Snackade iaf med snubben förut igen.. Och verkade som han inte hade kvar 512mb minnet.. Utan bara 32mb som är original.. Trist =/.. Och kartongen hade han inte heller kvar..

Så blir till att försöka pruta lite till..

Men sen, hur är det med usbkabel? vad jag förstått så är det inget man fick med? Är det nån standard kabel eller måste man köpa nån specialare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Men sen, hur är det med usbkabel? vad jag förstått så är det inget man fick med? Är det nån standard kabel eller måste man köpa nån specialare?

Det är en standard-kabel, finns att köpa för ~25kr lite överallt (datorbutiker, Expert, Clas Ohlson, Kjell & CO... etc)

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Det är en standard-kabel, finns att köpa för ~25kr lite överallt (datorbutiker, Expert, Clas Ohlson, Kjell & CO... etc)

Jupp märkte detta.. Har runt 5st sådana hemma =P..
Men nu väntar jag tillfälle för att få tag i ett av dom 2 spelen jag behöver för att byta firmware.. Om det inte finns nån metod där jag inte behöver nått spel?

jaja ivf så vad stödjer den här lilla söta saken för filformat när det gäller filmer?

Visa signatur