Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jag misstänker att det är en amerikansk version, vad jag vet har de bättre stöd för ps2 spel i övrigt är de nog samma som 60gb versionen som säljs här.

80gb versionen har samma stöd för Ps2 spel som EU 60gb veren;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Ps3#Retail_configurations

iaf, verkar som alla sidor/tidningar som dissade Lair haft fel:s

http://readerreviews.ign.com/rrobj/game/index/761161

läsare gillar det ju iaf;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^
There you go!

http://img.photobucket.com/albums/v212/Ragnarohman/Julklappar...

Har en fråga, har en dator med 2 lan uttag. Tar ett till adsl modemet och ett till switchen, sen kopplar jag en sladd mellan ps3 o switchen. Sen har jag konfigurerat datorn som huvudingång för internet som sedan delar ut internet:et till switchen och vidare till ps3. När jag sedan gör test connection i ps3:an står det "The attempt to obtain an IP adress timed out." Har inte valt någon inställning manual utan tagit allt på automatic. Någon som vet ungefär vad mer jag kan testa?

Ohh en äkta pansarvagns konnisör, med inriktning på tyskt självgående artilleri, fint. Fin PS3 också, själv fick jag en nesisär

Permalänk
Medlem

Blev assassins creed,cod3 och uncharted samt en Panasoni px70e 50"plasma tv idag. Lirat lite snabbt assassins creed och gud vad coolt det är Någon som lirar cod3?

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
80gb versionen har samma stöd för Ps2 spel som EU 60gb veren;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Ps3#Retail_configurations

iaf, verkar som alla sidor/tidningar som dissade Lair haft fel:s

http://readerreviews.ign.com/rrobj/game/index/761161

läsare gillar det ju iaf;)

Eftersom det står NTSC vad innebär det för mig som antar jag bara kommer ha tillgång till PAL?

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

iom att det uppenbarligen är en amerikansk maskin så innebär NTSC att den endast kan ta amerikanska ps2-speloch dvdfilmer (med begränsningar liknande eu iom att den saknar EE-chipet som de första versionerna hade)

detta i sin tur kan innebära att det inte alltid går få signal på en svensk tjocktv såvida den inte har stöd för NTSC.

om man kopplar till en ny tv med 720p eller mer så ska det funka.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blame_me
Jag fick Beowulf till ps3 i julklapp, men har inte öppnat det än. Är spelet okej eller ska jag byta det mot t ex Assassins Creed?

http://www.gametrailers.com/player/27700.html

Kan vara OK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Eftersom det står NTSC vad innebär det för mig som antar jag bara kommer ha tillgång till PAL?

Att du enbart kan köra NTSC (JPN, US etc) skivor i den. Så som, DVD-filmer, PlayStation 1- och 2-spel. En del Blu-ray filmer också, men en hel del är regions fria.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Att du enbart kan köra NTSC (JPN, US etc) skivor i den. Så som, DVD-filmer, PlayStation 1- och 2-spel. En del Blu-ray filmer också, men en hel del är regions fria.

Så det är med andra ord ganska värdelöst att köpa den konsolen om jag tänker köpa nya spel från butik i Sverige? Är så svårt att avgöra hur jag ska göra, vore skönt med dom extra USB portarna och kortläsaren. PS2 stödet antar jag är kört iaf eftersom mina spel är köpta i Sverige? :/

Så svårt val mellan 80gb eller den vita på 40 :/

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hårddisken kan ju alltid bytas ut senare mot vilken standard 2,5tums disk som helst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Hårddisken kan ju alltid bytas ut senare mot vilken standard 2,5tums disk som helst

Så det är inga problem om man t.ex. har byggt ihop en dator tidigare?

Jag hatar det här, jag vill att det "bästa" ska finnas i butik i Sverige och jag vill inte vänta.

Visa signatur

Permalänk

Jag tror man byter på litet annat sätt än på en dator, men garantin ska inte försvinna även om man byter HDD. Finns säkert massor av guider på nätet, orkar bara inte leta upp dom...

Men det borde inte vara några större problem om du har byggt ihop datorer förut.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Sötast

Finns guide i manualen.

Ta av plastlock, dra ut ett par skruvar, dra ut hårddisken, smäll i en ny hårddisk, sätt fast skruvar och sätt på plastlock, formatera och var glad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Så det är med andra ord ganska värdelöst att köpa den konsolen om jag tänker köpa nya spel från butik i Sverige? Är så svårt att avgöra hur jag ska göra, vore skönt med dom extra USB portarna och kortläsaren. PS2 stödet antar jag är kört iaf eftersom mina spel är köpta i Sverige? :/

Köper du nya PS3 spel i butik så funkar dom, inget snack om saken. Restererande skivor kan det det däremot vara kajko med, som andra har sagt. Jag hade kört med en Amerikansk maskin direkt, då filmerna, spelen och alla tillbehör är bra mycket billigare där samt kommer tidigare. Bara en sak som att Unreal Tournament inte finns i Sverige ännu är löjligt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Har säkert redan besvarats i denna tråd tidigare, men det är för segt att gå igenom 3000+ inlägg för att hitta svaret så jag frågor igen: När kan man förvänta sig att 80GB versionen kommer till vårat kalla lilla land? Eller är detta något som inte kommer att ske alls?

Är så att min bror skall få en PS3a och det vore ju lite tråkigt om han blir tvungen att välja den nedbantade versionen :/

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Köper du nya PS3 spel i butik så funkar dom, inget snack om saken. Restererande skivor kan det det däremot vara kajko med, som andra har sagt. Jag hade kört med en Amerikansk maskin direkt, då filmerna, spelen och alla tillbehör är bra mycket billigare där samt kommer tidigare. Bara en sak som att Unreal Tournament inte finns i Sverige ännu är löjligt.

Är så svårt det här, vill ju kunna lira svenska Blueray skivor också

Den vita är bara NTSC också?

Vad skulle ni andra valt? Hur många USB portar använder ni?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

dom vita är nog japanska maskiner. tror inte den släppts i eu usa än.

http://www.blu-raystats.com/
dör har du en sida över vilka titlar som är regionsbunda och så.

hmm svårt att säga vad man hade valt.
skulle nog antagligen tagit en amerikansk 80gb för att kunna importera vissa äldre ps2/ps1 titlar

använder typ alla 4 portarna på min 60gb men det skulle inte vara så jobbigt att växla lite.

(har 1st laddkabel till hk, 1 kabel till att ladda bluetooth headset och donglen till gh3. sista uttaget är till ett usbminne ifall jag vill stoppa in lite mp3 eller nåt sånt)

Visa signatur

0100
0010

Permalänk

Kan man inte bara koppla in en USB-hubb? Då har man löst problemet med bara 2 USB-portar. Vet dock inte om man kan ladda mer än 1 sak per PS3-port ändå, men någon med en PS3a och USB-hubb kan ju testa?

Dock så blir det ju en mer sak framför tvn som inte är något vidare snygg, men det får man väll ta om man är i sådant behov av USB-portar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Snabb fråga, varför inte importera filmer ifall du ändå funderar på att importera maskinen? Lathet är en sak, men när skillnaden består utav 3 dagars extra väntetid samt att man beställer på en annan hemsida än Ginza så känns det inte som en stor uppoffring med tanke på de pengar som sparas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Kan man inte bara koppla in en USB-hubb? Då har man löst problemet med bara 2 USB-portar. Vet dock inte om man kan ladda mer än 1 sak per PS3-port ändå, men någon med en PS3a och USB-hubb kan ju testa?

Dock så blir det ju en mer sak framför tvn som inte är något vidare snygg, men det får man väll ta om man är i sådant behov av USB-portar.

Fungerar utmärkt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Snabb fråga, varför inte importera filmer ifall du ändå funderar på att importera maskinen? Lathet är en sak, men när skillnaden består utav 3 dagars extra väntetid samt att man beställer på en annan hemsida än Ginza så känns det inte som en stor uppoffring med tanke på de pengar som sparas.

Jo det är väl lathet eftersom det redan är ett företag som importerar enheten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
dom vita är nog japanska maskiner. tror inte den släppts i eu usa än.

japan = PAL om jag förstod bilden på wikipedia rätt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

japan = PAL om jag förstod bilden på wikipedia rätt?

Spel - Regionslåsta?
-----
PlayStation 1 - Ja
PlayStation 2 - Ja
PlayStation 3 - Nej

Filmer - Regionslåsta?
-------
DVD - Ja
Blu-ray - Både och, men de flesta är inte. Kolla en bit upp så ser du en länk till vilka som är regionslåsta och vilka som är inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
För att få .mkv att streamas via TVersity behöver du ett antal codecs.

ffdshow, AC3filter, Haali media splitter

Och det som kanske behövs ändras är detta
ffdshow video decoder; codecs; h264 ska stå på libavcodec
AC3filter; Stereo 2/0, 16Bits PCM
ffdshow Audio Decoder ; codecs; AC3 ska stå på disabled

Ska gå att få igång Subtitles på nått sätt i inställningarna. men när jag har ställt in det så vill den inte spela upp filmen och tversity crashar. om nån vet så posta gärna

starta command och skriv "mediaserver -debug" innan du startar tversity så ska det funka!

Permalänk

Har en ps3 nu och allt funkar bra, utom en sak. Ibland när man ska starta spel så blir skärmen bara svart och ingenting händer, man måste stänga av och sedan sätta på konsollen för att man ska komma tillbaka till huvudmenyn. Någon annan som har varit med om detta? Ganska störande är det iaf.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Har en ps3 nu och allt funkar bra, utom en sak. Ibland när man ska starta spel så blir skärmen bara svart och ingenting händer, man måste stänga av och sedan sätta på konsollen för att man ska komma tillbaka till huvudmenyn. Någon annan som har varit med om detta? Ganska störande är det iaf.

Aldrig hänt mig iaf.....

Permalänk
Medlem
Citat:

om det är en stor fråga bör du satsa på en EU-maskin. anledningen är denna, även om USA-filmer inte kodas särskilt ofta har jag en känsla av att våra kommer göra det oftare för tillverkarna bara gör det av slentrian. (se DVD)

ja troligen. men det spelar i praktiken ingen roll om du har HD-burk och kopplar med komponent eller digitalt.

har redan valt en 60G, svart..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize

om man ska ladda måste nog hubben ha en strömadapter också.

eller 2 mojänger till mao då. (även om man kan ha den ena bakom iof)

men om man bara vill ladda en kontroll i taget kan man ju köra en utan adapter för TB, möss, minne osv. men rattar tex kankse också vill ha extra ström natar jag?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

vilket/vilka spel?

Visa signatur

0100
0010

Permalänk

Det har hänt med Harry Potter och Uncharted hittills.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
har redan valt en 60G, svart..

Hade ju varit bäst men verkar inte säljas någon inom Stockholmsområdet på blocket/tradera just nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

hänt mej 1 gång än så länge,warhawk var spelet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

hmm vet har inte en susning om vad som kan var fel
men det nog inte så vanligt att det händer

Visa signatur

0100
0010