Permalänk

En bra TFT

Jag letar efter en bra TFT och har stött på 2 stycken som verkar lite intressanta:

https://www.datorbutiken.com/se/Navigation/Details.aspx?Produ...

och

https://www.datorbutiken.com/se/Navigation/Details.aspx?Produ...

24" känns lite för billig för att vara 24". Vilken ska man köpa? Mottar gärna tips på andra skärmar i samma prisklass..

Tack!

EDIT: Kanske borde omformulera frågan. Jag har 4500:- att spendera på en skärm, vilken bör jag köpa?

Permalänk
Medlem

Eizos skärmar lär vara vassa, har ingen egen erfarenhet av dem dock. Men med runt 4500 kr i budget hade jag definitivt kikat på någon av deras modeller.

Permalänk

Ingen som kan hjälpa mig?

EDIT: Lägger in från en annan tråd:

Jag har 5000:- att lägga på en skärm, vilken bör jag köpa? Tänkte beställa en nu..

EDIT: FlexScan S2401WSE - tidigare pris SEK 8.113:- Köp den NU till nya priset SEK 4.938:-

Ska man köpa den? Är den något att ha?

EDIT#2: Varför blir det billigare att beställa skärmen från dustinhome än Eizo? Vartifrån ska man beställa den? (Tror iaf. det blir billigare, då frakten är inräknad hos Dustinhome iaf.)

EDIT#3: Är inte den här skärmen bättre: https://www.datorbutiken.com/se/Nav...uct=LGL246WH-BN

?

Permalänk

Jag kan nog inte rekommendera att du satsar på Samsungs 24 tummare eftersom dess betraktningsvinklar är så usla att man inte KAN undvika de i princip. Du tänker inte på de i första hand men de kommer så småningom.
Har du 5000 att lägga så kan du ju satsa på LG:n som jag har, tyvärr har jag inte haft något annat än otur med den verkar de som. Har fått 2 defekta exemplar, men du lyckas du få ett bra ex. så är det en helt okej skärm för pengarna.

EDIT: Oj då, såg att datorbutiken inte hade den längre för ca 5000 kr, som den kostade där innan.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Tri_State: Lg:n finns väll visst kvar på datorbutiken.se?

LG Electronics L246WH-BN 24" Wide TFT Svart Analog&HDMI 5ms Widescreen 4 880:-
I lager för omgående leverans

Eller det kanske inte är den du menar? Fan, låter ju inte speciellt bra när du säger att du har fått 2 defekta skärmar.

Ska jag tolka det som att Lg:n är bättre än Eizo S2401WSE, eller?

Tack på förhand!

Permalänk

Ah okej så den finns inne, kollade bara på prisjakt.nu så det var därför.
Jag vet inte om LG har usel kvalitétskontroll eller det är jag som fått otrolig otur, men för 4880 kr så är det helt okej om du nu får ett bra ex.
Jag kan inte jämföra den med Eizon eftersom jag inte sett Eizon men generellt sätt är Eizo top-of-the-line vad gäller skärmar men jag vet faktiskt inget om den modellen du snackar om. Det är TN vad jag vet, och då kan man inte riktigt jämföra den rättvist gällande alla egenskaper gentemot LG:n som har en P-MVA.
När du ändå går upp emot 5000 kr ska du fan inte gå på någon TN enligt mig. Det är bara om du är nere i dem lite lägre prisklasserna.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Ah okej så den finns inne, kollade bara på prisjakt.nu så det var därför.
Jag vet inte om LG har usel kvalitétskontroll eller det är jag som fått otrolig otur, men för 4880 kr så är det helt okej om du nu får ett bra ex.
Jag kan inte jämföra den med Eizon eftersom jag inte sett Eizon men generellt sätt är Eizo top-of-the-line vad gäller skärmar men jag vet faktiskt inget om den modellen du snackar om. Det är TN vad jag vet, och då kan man inte riktigt jämföra den rättvist gällande alla egenskaper gentemot LG:n som har en P-MVA.
När du ändå går upp emot 5000 kr ska du fan inte gå på någon TN enligt mig. Det är bara om du är nere i dem lite lägre prisklasserna.

Tack för svar!

Faaan, beeeslutsångest!

EDIT: Vad för sorts garanti medföljer på LG:n om jag skulle bestämma mig för att köpa den? Pixelgaranti, eller om den är trasig vid leverans osv. Har aldrig handlat större saker över nätet.

Permalänk
Medlem

OBS att LG L246WH har en TN panel. L245WP däremot har en VA panel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RolfK
OBS att LG L246WH har en TN panel. L245WP däremot har en VA panel.

Herregud vad jag blir snurrig, jag kan verkligen ingenting och förstår ingenting med allt som har med paneler att göra eller bildskärmar överhuvudtaget..

Gaah..

Permalänk

Oj det var mitt fel där. Du länkade till den som har TN panel, tur att RolfK var vaken där. Jag trodde du länkade till den jag har (LG 245WP). DEN har en P-MVA, och den LG:n du länkade till har TN, precis som nämnt.
Men bara för att konstatera.

Visa signatur