Hjälp med att överclocka min AMD 5000+ Black Edition

Permalänk
Medlem

Hjälp med att överclocka min AMD 5000+ Black Edition

Tjena

Jag skulle vilja ha hjälp/tips på hur jag ska gå till väga för att på bästa sätt överklocka min AMD 5000+ Black Edition. Jag har testat med overdrive men det funkar inget vidare för mej, så jag skulle vilja ha hjälp med att klocka den i BIOS.
Men jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga, så snälla hjälp mej

Ty på förhand // Soder

Visa signatur

Silver

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

guiden är för intel

finns det värkligen inte någon som kan hjälpa mej

Visa signatur

Silver

Permalänk
Medlem

Black edition prollarna har väl upplåst multiplier?!?

Alltså, du behöver bara ändra Cpu multiplier uppåt i bios.

Den står väl på 13x orginal och 14x blir 2.8ghz, 15x 3.0ghz osv.
14x gör den nog utan att du behöver höja spänningen på den.

Visa signatur

* Q9550 * X38-Rampage * 2x2048mb * GTX680 *

Permalänk
Medlem

Ja men jag skulle vilja klocka den högre än så ? typ mellan 3.2-3.4Ghz..måste ja höja fsb då också eller hur ska ja bära mej åt ?

Visa signatur

Silver

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soder123
Ja men jag skulle vilja klocka den högre än så ? typ mellan 3.2-3.4Ghz..måste ja höja fsb då också eller hur ska ja bära mej åt ?

Vet du ingenting om klockning så ska du nog hålla dig på "säkra nivåer alltså >3ghz" tills du i alla fall har läst på lite.

En klockning till 3.4 ghz på en AMD-processor är inte enkelt att få stabilt. Ingen nybörjargrej skulle jag vilja säga.

Ungefär som om man ska börja med lite rally och frågar folk vad för bil som krävs för att delta i Dakarrallyt.

Eftersom du har en black editionprocessor så testa att höja multipalern ett steg i taget och testa sedan stabiliteten efter de stegen som föreslås i Klocka intel-tråden en annan kille postade.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||