Permalänk
Medlem

Vad ska du äta ikväll?

Sitter och funderar på vad jag ska laga för mat tills ikväll, men kommer inte på något kreativt. Så jag tänkte kolla med er andra, vad ska ni äta ikväll?

Permalänk

Blir nog någon hämtmat för min del, men kan ju rekomendera lasagne

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Persiskt grillad mat, Chelo Kabab. Lammfärs på spett med ris, grillad tomat och kryddor.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

makaroner med keutchup, känns dryg att jobba i norge och måsta äta sån mat.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Persiskt grillad mat, Chelo Kabab. Lammfärs på spett med ris, grillad tomat och kryddor.

http://www.iranchamber.com/recipes/articles/images/chelo_kaba...

Samma här, fast nötfärs istället för lammfärs

Sjukt gott!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone

http://www.iranchamber.com/recipes/articles/images/chelo_kaba...

Godaste maten som finns... finns inget bättre än persisk mat.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Godaste maten som finns... finns inget bättre än persisk mat.

Kan inte göra annat än att hålla med Älskar persisk mat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

12 öl och 4 shoots tänkte jag! kanske en kebab vid 4-5

Visa signatur

Brudar är skit!

Permalänk
Medlem

Käkade nyss Fajita med kyckling. Lätt att göra, lätt att diska och kostar inte så jävla mycket.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Korvstroganoff med potatis och morrötter...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Tacos! Vi har det alltid på fredagar eller lördagar

Permalänk
Medlem

Bottnade precis med lite Lasagnette från igår inför en stundande utekväll.
Skulle jag inte ut så kanske det hade blivit Medelhavslasagne som jag varmt kan rekommendera.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Käkade nyss lite spenat med tre kokta ägg. Första gången med spenat på många år! Så jäkla gott.

Senare ikväll blir det nog lite kycklingfilé och ris.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

En gigantisk biff på Texas Longhorn. Sköljs ner med ett par cold ones. *rap*

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Käkade nyss lite spenat med tre kokta ägg. Första gången med spenat på många år! Så jäkla gott.

Vadå för spenat?

Kan rekommendera dig en spenatröra som är sjukt god med kokt/stekt ägg.

Koka upp spenat i en kastrull, tillsätt Vegeta/Allkrydda (kryddblandning) och tomatpuré. Låt den sedan sjuda i några minuter.... mums så gott!

Du kan även tillsätta lite fint hackad lök i den.

Visa signatur
Permalänk

Findus stuvade spenat

Tack för tipset. Ska försöka komma ihåg det till nästa gång jag är och handlar. Den där påsen jag köpte gick åt nästan helt till en portion bara

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har gjort en köttfärs gryta med allt möjligt i.Tacko krydda lök majs tomater mm

Permalänk
Medlem

Farligkorv

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Comba på Latino Cajun i kungshallen! Består av revbensspjäll, biff, kycklingfilé, pommes, BBQ sås, advokadosås och bearnaisesås. BBQ såsen på det stället är oemotståndlig, brukar inte gillar de men jävlar den är otrolig!

Permalänk
Medlem

Thaimat på AO Thai i Lund. Mmmm.

Permalänk
Medlem

Ostbågar och general lutar det åt...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Har laddat upp med ölkorv och ett gäng sort guld, blir perfekt till spelkvällen med uncharted: Drakes fortune!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo

måste jag hålla med, spenat är nått man äter alldelens förlite.
ta lite fryst spenat,grädde och lite muskot nöt och koka upp det så har man en fantastisk "sås"

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Vegetarisk pizza, börjar bli lite segt när det bara finns en pizza att välja på...

Permalänk
Hedersmedlem

Blev sugen på något jag inte lagat på ett tag nu.
Något avancerat.

Spaghetti och köttbullar

Permalänk
Medlem

köpte mig en pizza .. bakfyllemat

Visa signatur
Permalänk
Medlem

danske pölsekorvar.

Permalänk
Medlem

Det blev fläskfilegryta med curry, ett gammalt välbeprövat recept. Det blev riktigt gott faktiskt. Det var många intressanta tips här, men det som verkade roligast var de persiska grillspetten, de måste jag testa. Hur gör man?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
En gigantisk biff på Texas Longhorn. Sköljs ner med ett par cold ones. *rap*

Gaaaaaalet gott. Tyvärr blev det "bara" rostbiff och potatissallad för min del.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampari
Gaaaaaalet gott. Tyvärr blev det "bara" rostbiff och potatissallad för min del.

Ja jäklar, nu är man ordentligt mätt. 400g biff med bakad potatis och tre Samuel Adams. Orkade ingen efterrätt...

Rostbiff och potatissallad är ju lite sommarkänsla faktiskt, kan tänka mig att det satt bra såhär i mörkret.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~