Permalänk

Formateringsproblem med Acer

Hejsan, jag har nu köpt en bärbar dator, det är en Acer Aspire 5020.

Köpte den utav min klasskamrat och jag vet att den har funkat jättebra då han vart på lan jag varit på.

Problemet är det att jag skulle formatera den, men först så ville den inte köra min XP skiva alls. Den bara kom fram till "Datorns maskinvara konfigureras", ibland ända fram till där man tar bort eller lägger till partitioner. Men sedan stänger den av sig själv.

Jättelöjligt problem, men problemlösare som jag är tar jag min andra bärbara dator och plockar över hårddisken till den, formaterar och allt går jättebra.

Sedan när jag ska sätta tillbaka hårddisken i sin rätta dator när den är formaterad och fin, så kommer den till Windows grejen med masken som rullar förbi.

Där får jag en jättekort blå skärm sen startar den om.

För att felsöka så tog jag min hårddisk från min dator och satte i, exakt samma fel.

Så det käns just nu som att Acer datorer har någon slags spärr?

Måste jag ha någon slags patch eller någonting inlagt på skivan? (Orinal windows men hemmagjord skiva för att få unatended...)

Snälla, om någon vet vad det kan vara för fel så hade det varit underbart! Datorn är din min flickväns pappa, som redan inte riktigt tycker om mig så jag behöver verkligen lyckas nu så jag inte lurat av honom massa pengar också

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Verkar som om datorn är sönder. Testa ram minnet mm så det inte är skadat.
Ultimate Boot CD har dom flesta program för att testa sånt.

Annars så testa med en Windows skiva som har SP2 och drivrutinerna för den datorn "installerade" redan. Googla efter slipstream xp så hittar du guider.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

låter defenitivt som ett minnesproblem, dra ner memtet för at kontrollera

(ultimatebootcd.com så kan du boota och köra testet från cd)

MVH
Johan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soubiran
låter defenitivt som ett minnesproblem, dra ner memtet för at kontrollera

(ultimatebootcd.com så kan du boota och köra testet från cd)

MVH
Johan

Hur då menar du?

Den funkade kanonbra innan jag formaterat den så den är ju inte trasig på något vis.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..