Danmark censurerar The Pirate Bay

Permalänk
Melding Plague

Danmark censurerar The Pirate Bay

Dansk domstol beslutade idag att Tele2 ska spärra tillgången till fildelningssajten The Pirate Bay. Fler internetoperatörer förväntas följa domstolens beslut.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Danskar..

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk

varsågoda och gnäll

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

.

Permalänk

Synd för Dansken

Permalänk

borttaget

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HavoX
Det går väl komma in med proxy?

Ja, tänkte precis säga det.
Asså, det spelar ju ingen roll om man censurerar 1 sida, nästa dag kommer det 5 till.
Thepiratebay är ju bara en liten del av torrentvärlden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det ända som är bra med TPB är att dom skyddar alla andra torrent sidor från uppmärksamet.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Det ända som är bra med TPB är att dom skyddar alla andra torrent sidor från uppmärksamet.

Indeed

Permalänk
Medlem

Hoppas inte att jag får ta smällen igen..... Sist blockerade min isp (Perspektivbredband - En ISP i Öresund regionen som har sin bas i Danmark) också allofmp3. Inte för att jag använder thepiratebay, men internetcensur är fel på alla sätt. Blir att byta isp isåfall.

Permalänk

Det är ju helt idiotiskt. Bannlysa TPB idag, bannlysa sidor med obekväma åsikter imorgon...

Permalänk

Stackars danskar, nu har de ju bara tretusennittioniohundra torrent sajter kvar att välja mellan.
Ett slag i luften av den danska regeringen.

Permalänk
Medlem

Nästan så att man skäms över sitt danska påbråd.. Ner med MPAA, APB, IFPI och alla andra onda orginisationer...

Permalänk

det är som sagt tur att TPB tar smällarna... de seriösa sidorna för folk med lite större bandbredd och stora hårdiskar kommer finnas kvar

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Demokratins fall!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

varför blokera och stänga ner nerladdnings sidor varför inte spåra barnporrnografi och stänga ner sånna nät istället ;/ hoppas inte våran regering är på danmarks sida

btw kan man stoppa dc++? ;P

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

jag hoppas att politikerna här hemma i kalla sverige stänger ner TPB

Permalänk

Blir bara så trött på allt gnäll om piratebay. Tanken är ju inte olaglig, att låta folk dela med sina filer på ett snabbt och smidigt sätt. Sen att vissa väljer att dela ut filmer mm. som INTE är lagliga är ju inte deras problem. Jag blir då lack iaf om bredbandsbolaget får för sig att börja blocka alla torrent sidor. Då kan dom räkna med att jag byter operatör iaf!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Detta ger mig Turkiet/Kina/Nordkorea-vibbar.
Man ska inte behöva blockera sidor på internet för att lösa "problem".

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av othic
jag hoppas att politikerna här hemma i kalla sverige stänger ner TPB

är du bäng eller?!
hoppas du att bensinpriserna och alkoholskatten ska höjas också?

varför gnäller alla på tpb för?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Ska dem inte stänga alla nattklubbar för det ibland används narkotika där, och det är inte lagligt!?
Mycket skumt folk som gör sånt här.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av othic
jag hoppas att politikerna här hemma i kalla sverige stänger ner TPB

Jag hoppas en polisstyrka kommer hem till dig och förbjuder dig att yttra obekväma saker i fortsättningen, varför ska du få ha din yttrandefrihet kvar när inte andra ska få ha det?

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Proxy tunlar...

även mjukvaro program så som Hamachi...

1 av 999999 kvar att blocka, synd för dom som har detta jobb och det ökar med ca 100 sidor per dag MINST
(överdriver jag vet)

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av othic
jag hoppas att politikerna här hemma i kalla sverige stänger ner TPB

sen att tpb nu är utspritt på flera ställen runt om i världen kanske gör din idé lite svår att genomföra ;)?

EDIT: 83.140.176.146 lär bli en populär siffra att lägga på minnet i danmark

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Musikälskare

Synd om Dansken, händer samma sak här då blir det nog ett jävla liv

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Vilka nötter och det värsta är att de tror förmodligen att de hjälper, sigh.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cpuplexi
varför blokera och stänga ner nerladdnings sidor varför inte spåra barnporrnografi och stänga ner sånna nät istället ;/ hoppas inte våran regering är på danmarks sida

För att det inte finns några stora bolag som som gnäller på inkomst bortfall. Och kan tänka mig att regeringen stödjer dem då staten förlorar pengar pga förlorade skatte intäkter. Men jag håller självklart med dig om att det är sjukt.

Sen vart demokratin har tagit vägen är en annan fråga. Jag trodde dagens I-länder var såpass upplysta så vi hade lärt oss att censur är fel. Men nu verkar det som att i vissa fall får man bete sig hur som helst när man är en regering.

Det är lång väg kvar men tids nog är vi nog där när polisen slår in dörrar med special styrkor och burar in fildelare på firmors begäran.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
är du bäng eller?!
hoppas du att bensinpriserna och alkoholskatten ska höjas också?

varför gnäller alla på tpb för?

det kan du ge dig på

Permalänk
Medlem

danskar...

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk

det var ett bra program om detta igår agenda tror jag.

men jag tycker det är fel att "ägarna" av TPB tjänar reklam pengar, men att fildelning skulle skada företagen tror jag inte på, det ger ett större sug efter mer musik.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06