Permalänk
Avstängd

Väldigt bra att den stödjer Ogg vorbis!
Vore trevligt om den stödje FLAC också.

Tycker USB mass storage är väldigt bra, och att MTP suger.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk

Knapparna ser ganska jobbiga ut. Påminner mig om min gamla BenQ MP3-spelare.

Vilken funktionalitet hade programmet? Var det någonting mer än att flytta filer och göra spellistor?

Permalänk

Hallååååååå!!!!!!!!!!
Den drivs på ett aaa batteri!!!
Du vet väl hur man laddar ett sånt om det är uppladdningsbart?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanosuke555
inte allt för vacker men priset är väl inte så mkt att säga om.. laddas den automatiskt när man stoppar in den i usb-porten?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag tycker att det är grymt bra att den stöder ogg vorbis. Det är ju typ 70 gånger bättre än mp3 på alla sätt om man bortser från att inte alla enheter kan spela ogg vorbis. Tycker att ogg vorbis-kompabilitet borde vara med som en punkt på fördelar.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Läser de som skriver recensionerna här eller skriver man förgäves?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Gissar på att korta människor får problem när de sätter sig ner (?) med den i fickan på ett par tighta jeans
Jag är ganska lång så inget jag kan bekräfta men hade en väldigt klumpig mobil förut som gav det resultatet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome

Sen är väl jag inte överraskad över att en Iriver-spelare låter bra, det är väl snarare förvånande om den inte låter bra.

Håller med! Förstår inte vad som är överraskande! Trodde folk köpte Iriver nästan enbart för deras starkare förstärkare som ger det bättre ljudet och tillåter hög ljudvolym!!! Det är det jag trodde var deras specialitet! Iriver har ju inte mycket annat att erbjuda, men det viktigaste saken med ljudspelare är dom bäst på - Ljudet!!!

Permalänk
Glömsk

Ber om ursäkt att jag inte kunde svara tidigare!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Det skulle vara trevligt att veta vilka batterier ni testade spelaren med, i annat fall säger 12h inte så mycket, det finns hju batterier med allt från 500mAh till 1000mAh. Ganska stor skillnad alltså beroende på vilka batterier ni testade med.

Fyra olika för att verifiera:

* Det medföljande. Duracell 1,5V.
* Ett svagt uppladdningsbart, 750 mAh 1,3V
* Ett starkt uppladdningsbart, 950 mAh 1,5V
* Ett annat starkt uppladdningsbart, 1050 mAh, 1,5V

AA-batterier finns ju med flera olika laddningar men variationen för AAA är mycket mindre. Har inte hittat ett starkare batter än det sistnämnda i listan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Hahaha, vad är det med korta människor och tajta kläder?
Varför skulle de trivas sämre än bara människor med tajta kläder?

Mindre personer har mindre kläder och mindre kläder har mindre fickor, vilket ger större tryck.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av N1ghtCrawler
Har jag fattat det hela jättefel när jag tror att all datadigital data är binär? Eller vad tusan menar de med "Binärt format"?

Ett binärt format är inte "ren text" och kan därför inte redigeras i en texteditor. (Liknade med doc, pdf, mp3, exe etc går inte heller att redigera i en texteditor). m3u, pls etc är dock ren text.

Irivers playlistformat är dock ganska okomplicerat (512 byte header och sedan 512 byte-block per låt). Har man sökvägar kan man exempelvis skapa en iriver-playlist med 9 rader Python (ej testad):

def build_playlist(paths): plist = pack(">L 14s 494x", len(paths), "iriver UMS PLA") # Header for path in paths: asutf16 = path.encode("utf-16")[2:] # Ingen BOM pointer = pack(">L", asutf16.rfind("/")) + 1 path = asutf16 + "\x00" * (508 - len(asutf16)) plist += pointer + path assert len(plist) % 512 == 0 return plist

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Vad använde ni för EQ när ni mätte batteritiden?

Jag har en gammal iRiver, också tobleroneformad, men med bara 256mb kapacitet. På den har jag nästan dubbelt så lång speltid utan EQ som med!

Testade med EQ, alltså spelarens standardinställningar.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Utbytbart batteri är ju en NACKDEL om du frågar mig. Hatar det verkligen och köper aldrig en mp3-spelare med det igen.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Citat:

Tobleroneformen kan göra att produkten upplevs klumpig av korta människor med tighta kläder.

Lol, om man är lång men med tighta kläder då?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Lol, om man är lång men med tighta kläder då?

Då är fickorna större, och därför inte lika mycket tryck?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Då är fickorna större, och därför inte lika mycket tryck?

Är det verkligen så, eller gissar du bara?

Visa signatur

Min dator har en hårddisk på 40 gig.

Permalänk
Medlem

" Tobleroneformen kan göra att produkten upplevs klumpig av korta människor med tighta kläder. "
Hahaha xD

Inte lite sköna nackdelen ^^

Permalänk
Medlem

Varför skulle man inte vilja ha utbytbart batteri? Det är ju självmord att åka med den mp3 spelaren utomlands, på festivaler osv

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Testade ni att spela upp ogg?
En av de största besvikelserna med min iAudio T2 var att den kunde spela ogg men inte kunde sortera låtarna med vorbis comments utan lägger dom under "<unknown>".

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Varför skulle man inte vilja ha utbytbart batteri? Det är ju självmord att åka med den mp3 spelaren utomlands, på festivaler osv

För att det finns människor som föredrar en tunnare spelare som man kan ladda enklare?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Hallååååååå!!!!!!!!!!
Den drivs på ett aaa batteri!!!
Du vet väl hur man laddar ett sånt om det är uppladdningsbart?

På vilket sätt besvarar det där min fråga? Det kanske är praktiskt om man slipper ta ut batteriet ur spelaren varje gång man vill ladda det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanosuke555
På vilket sätt besvarar det där min fråga? Det kanske är praktiskt om man slipper ta ut batteriet ur spelaren varje gång man vill ladda det?

Men lål... Tänk om man inte har ett laddningsbart batteri i den... TÄnk lite va fan

självklart att den inte laddar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandola83
Köpte T50, den som går på AA bateri istället. Den ska ha 50 timmars speltid och det kan jag lugnt påstå att den ger iaf.

Men släng hörlurarna direkt och köp riktiga. Dom som följer med är ju ett skämt.

Har T50 lika bra ljudkvalité?
1GB räcker egentligen för mig.

Mupp, ser att T50 (endast 1GB) kostar 750, T60 2GB kostar 900... Om T50 varit billigare så... Äh, bästa är att inte köpa nåt alls, har använt min 5 år gamla mp3-spelare så pass lite.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Om ni kikar lite påd et finstilta så är batteritiden som iriver anger endast om man sänker kvaliten på musiken till 64kbs (el nått åt de hållet) samt kör utan att bildskärmen används. Sen en viss volym, tror det var 12 el 20.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliffie
Om ni kikar lite påd et finstilta så är batteritiden som iriver anger endast om man sänker kvaliten på musiken till 64kbs (el nått åt de hållet) samt kör utan att bildskärmen används. Sen en viss volym, tror det var 12 el 20.

Enligt Irivers hemsida:

"ca 19 timmar (MP3, 128kbps, 44.1kHz, EQ Normal, Vol 20, LCD Off)"

Konstigt ändå att skillnaden är såpass stor mellan angiven batteritid och i verkligheten.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Fin recension

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Tänk apple kunde göra en MP3 med bra ljud då deras Ipodens användarvänlighet är såpass bra men ljudet inte speciellt bra alls, Märker stor skillnad på min Iaudio 6 o en Ipod

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Varför skulle man inte vilja ha utbytbart batteri? Det är ju självmord att åka med den mp3 spelaren utomlands, på festivaler osv

ja, jag förstår inte varför man vill ha inbyggt batteri,
jobbigt att ladda? jaha, det är ju så jävla smidigt att präga in skiten i en usb port eller behöva ladda den när man precis ska iväg när man kan ta ett annat batteri, det är jobbigare att koppla in laddaren i spelaren än att byta batteri, och givetvis ska man ha uppladdningsbara, men i krissituation så kan man ju köpa ett vanligt duracell

nä en anledning är väl plattare, annars är det ju ingen fördel med inbyggt.
ofta vill man ha en produkt tills den går i sönder inte tills batteriet dör.

Permalänk
Medlem

Hmmm. Det står att ljudet är väldigt bra...
Det är en underdrift.
Ljudet är GRYMT!
Är skribenten månne partisk? Ipod?

/M

Permalänk
Medlem

Om man är en tjock människa med tajta kläder då? Eller en biff?

Eller kanske om man är en dvärg med baggy-pants? Motsvarar det en kort människa med tajta kläder då eller?

lol

Permalänk

joggningsvänlig?

Vad jag förstår finns det ingen hake att hänga ett snöre runt halsen i. Dessutom medföljer ingen väska/påse el. liknande. När ni testade om den var "joggningsvänlig" (jag antar att ni tog ett par mil i löpspåret), hur gjorde ni då? Och vad säger ni andra om det här? Jag är inte direkt sugen på att släpa runt den i handen, och motionskläder brukar inte ha så mycket till fickor. Synd, det verkar vara en schysst apparat ...

Permalänk

Precis, någon karbinhake som fanns på T10 saknas tyvärr på den nya modellen. Sen kan man ju undra på vilket sätt T50 är bättre än T10?
Funderar på 1 Gb modellen av iriver (eftersom den tar ett AA batteri=längre batteritid), men det lutar åt köp av T10 eftersom den har haken vilket är mycket praktiskt. Vad jag förstått är det samma prestanda på den som T50, rätta mig gärna om jag har fel!

Permalänk
Medlem

Det finns fäste för ett snöre i den ifall du vill ha den runt halsen.

Om man ändrar batteritypen till "rechargeable" laddar den via usb då? eller vad gör den inställningen för nytta annars?

Kan hålla med om att ljudet är riktigt jädra bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer

Om man ändrar batteritypen till "rechargeable" laddar den via usb då? eller vad gör den inställningen för nytta annars?

Inställningen gör bara att spelaren tolkar batteriet annorlunda. Alkaliska som går från 1.5 - 0.9V medans de laddas ur vs uppladdningsbara nimh som är på 1.2 mer eller mindre konstant etc. De tre blupparna som anger återstående laddning ska bli mer precisa, ungefär. Nog för att min visar en blupp efter fem minuters spelande alltid regardless, men..

Jonaktiv: Just. Tyvärr är vi som tycker så utrotningshotade.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)