Från Windows Vista till Windows XP

Permalänk

Från Windows Vista till Windows XP

Köpte nyligen en laptop: Compaq Presario V6355EU, Vista var förintallerat på datorn. Nu vill jag inte ha Vista utan vill köra XP istället, men frågan är Vågar man göra en ren ominstallation av XP? HP varnar på sin hemsida från att göra detta framförallt på laptoparna, drivrutiner kanske inte finns till XP osv. Jag har brännt en System Recovery DVD med hjälp av HPs egna program. Hjälper detta, om nu XP intallationen skulle gå åt helvete, för att återställa Vista och allting? Kan man på något sätt nedgradera Vista till XP utan att göra en omintstallation av XP? Hoppas någon kan hjälpa mig här!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är väl bara att testa göra en installation av XP. Funkar det inte så kör du bara in Recovery skivan så återställs datorn till så som den var när du köpte den.
Och nej du kan inte nedgradera Vista till XP utan en helt ominstallation av XP.

Permalänk

Ok! Tack för svaret ska genast prova!

Ska jag behålla HP Recovery Partition på HDD?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePenguin
Ok! Tack för svaret ska genast prova!

Ska jag behålla HP Recovery Partition på HDD?

Har du det+en skiva? Skumt, låt den vara kvar i vilket fall.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Jag gjorde en skiva med HP Recovery Manager, sedan har jag HP Recovery Partition också..men jaja, jag låter den vara...

En sak till: Om man kör Vista i Classic Mode, blir det typ samma som XP då? Eller drar det fortfarande lika mycket RAM?

Visa signatur
Permalänk

Låt den vara för säkerhetsskull.

Visa signatur

Acer Aspire: WinXPHomeSP3 | iMac DV SE: Mac OS X Tiger 10.4.11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePenguin
Jag gjorde en skiva med HP Recovery Manager, sedan har jag HP Recovery Partition också..men jaja, jag låter den vara...

En sak till: Om man kör Vista i Classic Mode, blir det typ samma som XP då? Eller drar det fortfarande lika mycket RAM?

Vista bör du köra med minst 1GB, gärna 2GB RAM. Om du har mindre än så så spelar inga tweaks runt classic mode runt - det kommer kännas segt som sirap i vilket fall som helst.

Permalänk

Nu har jag ifs 2gb RAM, men jag kommer köra Photoshop CS3 och Lightroom, de kräver mycket RAM...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Att inte folk lär sig...

Vista äter inte betydligt mer ram, utan den använder ramen bättre. T.ex laddar den in program i rammminnet du ofta använder. Så det är fel att säga att Vista äter mer ram.

Men ja, 2gb är att föredra. Tur ram är billig...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Jag har ingen aning, har bara hört....

Men ska iaf prova att intallera XP..får se hur det går...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePenguin
Jag har ingen aning, har bara hört....

Men ska iaf prova att intallera XP..får se hur det går...

Har du inte gjort de ännu

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Håller på

Visa signatur