Anmäl dig till Roborock Challenge!

Mass Effect till PC maj 2008

Permalänk
Medlem

Mass Effect till PC maj 2008

Rejoice PC-fantaster, 2007's bästa spel anländer till PC:n redan nu i maj - fabulous!

Citat:

REDWOOD CITY, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Leading video game developer, BioWare™, an Electronic Arts Inc. (NASDAQ:ERTS - News) company, has announced that the award-winning space epic Mass Effect™ will be released for the PC in May 2008. Published by EA and re-designed for the PC, Mass Effect invites players to take the role of Commander Shepard as they set out on an adventure to save the galaxy from imminent destruction. Wrought with treachery, heroism, difficult decisions and a universe filled with unique and colorful species, Mass Effect delivers a truly compelling storyline.

Optimized for the PC, Mass Effect for the PC incorporates the following features:

* Optimized controls designed specifically for the PC.
* High resolution visuals – Mass Effect for the PC features highly detailed textures, characters and environments.
* Fully customizable controls – PC gamers can re-map the control scheme any way they like.
* Run & Gun Control – Players can assign biotic powers or skills to ‘hot keys’ allowing them to play Mass Effect with a heavier focus on action.
* New decryption mini-game.
* New inventory screen GUI and functionality – The enhanced inventory system makes it easier for players to equip and modify their weapons and armor.

“Mass Effect serves as a powerful example of video games as an art form, delivering new levels of emotional intensity, realistic characters and a gripping storyline – all set in a compelling new universe,” said Ray Muzyka, General Manager, BioWare and Vice President, Electronic Arts. Frank Gibeau, President of EA’s Games Label added, “EA has struck an agreement with Microsoft to handle future publishing for Mass Effect. We are looking forward to releasing Mass Effect on the PC this Spring and brand new titles in the future.”

Originally released for the Xbox 360™ videogame and entertainment system, Mass Effect has received critical acclaim throughout the world with more than 70 awards including Game of the Year, Console Game of the Year and Role-Playing Game of the Year. Mass Effect combines a deep story with intense combat and challenges the player to make difficult decisions that can significantly impact the course of events. An innovative conversation system allows for lifelike interaction with some of the most realistic digital actors, voiced by Hollywood actors such as Seth Green, Marina Sirtis, Lance Henriksen and Keith David. Mass Effect for the PC has not yet been rated by the Entertainment Software Rating Board.

http://biz.yahoo.com/bw/080212/20080212005536.html?.v=1

Visa signatur

.

Permalänk

Härligt, då kan jag som inte gillar konsoler också få testa spelet alla verkar snacka om.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Suck, vad förvånad man blir när det gäller EA.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk

Hoppas iaf de gör en bra portning så lite mer folk kan testa detta underbara spel.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Riktigt glad över detta nyhet, har velat spela Mass Effect utan att behöva köpa ett 360

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Alla 360 fanboys som sa att ME kommer dröja 2-3 år MINST innan det kommer på PC, om det ens kom.

Happ, där fick dom i guess.

Bra news iaf för PC gamersen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Hoppas iaf de gör en bra portning så lite mer folk kan testa detta underbara spel.

Mass Effect använder sig utav UE3, sen påminner 360:ns arkitektur PC:n ganska mycket, så portningen lär väl ske smärtfritt för BioWare. Systemkraven lär väl ligga på Dual-core som minimum i allafall.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Det var inte illa! Blir nog att skaffa det till pc.n med

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Så där ja...

Bara att vänta och se ifall Fable 2 också kommer att komma till PC så småningom. Isf blir det inget 360 för min del.

Permalänk
Avstängd

Nu blev jag glad igen!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Grattis till er som inte äger en box, ni har nu möjlighet att uppleva det tredje bästa spelet genom alla tider!

Testa och älska.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Personligen tyckte jag inte ME var SÅ ENORMT jäkla bra, visst det var kul att lira igenom, men "Det var bättre förr" =/

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Grattis till er som inte äger en box, ni har nu möjlighet att uppleva det tredje bästa spelet genom alla tider!

Testa och älska.

Finns det bättre spel än ME? Vilka då?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

Fallout 1 och 2 enligt mig.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
Så där ja...

Bara att vänta och se ifall Fable 2 också kommer att komma till PC så småningom. Isf blir det inget 360 för min del.

Det kommer säkert till PC, det gör dom flesta spelen Ms har något med att göra till 360, dvs dom flesta exklusiva
ME gick ju dock riktigt fort, under ett år.

Permalänk

Crap, nu måste jag tidigarelägga min upgradering Hoppas att min dator pallar O.o

Annars: Dregellllll.....

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN! Virtual lesbian sex, here I cum ^^

Närå, men tycker det är helt underbart att man slipper vänta i all evighet efter själva "konsol-releasen".

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen systemkraven inte blir så höga

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

hoppas man sammlat ihop till sin E8400 och dragit upp den till 4ghz, borde räcka + ett 8800gt

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

And the milking begins...

Nu ska EA försöka mjölka ur namnet Mass Effect så mycket som det bara går... släppa till alla möjliga format och göra femtioelva uppföljare + spinoffs... (som inte håller samma kvalitet)

Men... kul för alla som inte har en 360 då spelet är riktigt bra synd bara att EA har blandat sig i...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av underbird
And the milking begins...

Nu ska EA försöka mjölka ur namnet Mass Effect så mycket som det bara går... släppa till alla möjliga format och göra femtioelva uppföljare + spinoffs... (som inte håller samma kvalitet)

Men... kul för alla som inte har en 360 då spelet är riktigt bra synd bara att EA har blandat sig i...

Tycker inte direkt det är att mjölka en namn genom att släppa samma spel till fler format det är väl snarare smart att dom maximerar sina intäkter inför dom andra spelen. Som jag förstått så skulle Mass effekt som allt annat nu för tiden bli en triologi?
Sen tycker jag det är bra att dom inte väntar flera år med att porta det som MS gör. Kan ju inte vart särskilt många som köpte halo 2 när det kom till pc, då föredrar jag helt klart detta.

Permalänk
Inaktiv

Detta är ju trevligt, men också jobbigt. Då jag har gått och velat fram och tillbaka "uppdatera PCn eller köpa en 360". Bah varför ska de bråkas så, vart inne helt på en 360 men nu vet jag nte igen. Detta är ju trots allt ett av konsollens tyngsta namn. Å andra sidan har PCn "bara" starcraft 2 detta året medans 360n har fler kommande + redan existerande spel jag vill spela. GIEF KAMEO!

Ångest ångest!

Permalänk
Medlem

“it will hardly make your Mass Erect”

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Detta är ju trevligt, men också jobbigt. Då jag har gått och velat fram och tillbaka "uppdatera PCn eller köpa en 360". Bah varför ska de bråkas så, vart inne helt på en 360 men nu vet jag nte igen. Detta är ju trots allt ett av konsollens tyngsta namn. Å andra sidan har PCn "bara" starcraft 2 detta året medans 360n har fler kommande + redan existerande spel jag vill spela. GIEF KAMEO!

Ångest ångest!

Hehe typ som mig då. Min gamla 360 har gått sönder o funderar på om jag ska köpa ny eller uppgradera datorn lite mer snart

Bra nyheter förresten. Orkade aldrig spela så långt på 360t för jag har så lätt att bli okoncentrerad o tröttna på mer tyngre titlar, men inte på pc av nån anledning

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk

Det som är roligt med EA hur de mjölkar olika produkter. I detta fall är det faktiskt kul att det händer. Jag är så glad att jag vill skrika av glädje. Vi får väl hoppas att de låter Bioware vara och göra sina spel exakt som de vill.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadin
Det som är roligt med EA hur de mjölkar olika produkter. I detta fall är det faktiskt kul att det händer. Jag är så glad att jag vill skrika av glädje.Vi får väl hoppas att de låter Bioware vara och göra sina spel exakt som de vill.

Det är vad som sagts av EA's Riccitiello, nuvarande VD. BioWare och han 'go way back'

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Då blir det ett 3870 i crossfire med mitt 3850 då:) Får bli nytt moderkort och prolle först bara:/

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Tror faktikst att det är M$ som tryckt på i detta fallet. Till deras games for windows satsning.
Och så ska vi inte glömma att det XB "exklusiva" Jade Empire kom till PC med...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

Tjaaa, Bg1/2 fo 1/2 mm. Mass effect var ganska consolised. Kunde typ inte prata dig förbi några större grejer alls.
Men det var sjukt kul. Och nu kanske man får lira utan 15 fps i vissa delar av spelet.