Permalänk
Medlem

Allt om foliehatten

Foliehatten - det finns väl ingen som inte har kommit i kontakt med, eller åtminstone hört talas om, detta legendariska klädesplagg (om man nu kan kalla det för ett klädesplagg). Några av er kanske har undrat vad den ska vara bra för. Andra kanske har sina aningar, men saknar en helhetsbild. Nu ska jag berätta för er vad foliehatten gör och varför just du bör skaffa dig en egen snarast möjligt.

Som de flesta av er nog trodde används foliehatten dels för att hindra tankar från att läcka ut, dels för att hindra tankeimplantat. Vad många inte känner till är de praktiska detaljerna kring hur avläsning och implantat av tankar går till. En människas tankar består av små elektriska impulser som via synapser skickas mellan neuronerna i hjärnan. Denna elektriska aktivitet kan avläsas genom att man skickar en elektromagnetisk puls genom hjärnan och avläser densamma. Den ursprungliga signalen subtraheras från den mottagna och kvar finns en elektronisk signatur som motsvarar hjärnans tankemönster. På motsvarande sätt kan man skicka ut en additiv elektromagnetisk puls för att på detta sätt påverka ett tankemönster på önskat sätt. Foliehatten blockerar dessa elektromagnetiska pulser. Använd foliehatt om du vill undvika att någon läser eller manipulerar dina tankar!

Nu kanske ni blir rädda och tänker att den personliga integriteten är i fara. Förvisso finns en påtaglig fara, men läget är ännu inte så allvarligt som det till en början kan verka. Trots att denna tankekontrollsteknologi funnits sedan 1940-talet är den ännu inte tillräckligt sofistikerad för att medge avläsning eller manipulering av tankar på individnivå. Istället används teknologin till att analysera och påverka tankar på massnivå.

Tyskarna utvecklade ursprungligen teknologin under andra världskriget. Man utförde experiment på stora mängder fångar i koncentrationsläger. Vid krigsslutet fick både USA och Sovjetunionen tillgång till teknologin och den förfinades framförallt av sovjeterna som fann den ytterst lämplig för sina syften. Enorma mängder människor deporterades för att delta i storskaliga experiment där försökspersonerna gemensamt lurades (via t.ex. propagandafilmer) att tänka en viss sorts tankar - patriotiska, subversiva, etc. - varpå tankemätningar utfördes och data samlades in för att tillämpas på övriga befolkningen.

När vissa människor säger att de bär foliehatt för att "blockera strålning från yttre rymden", eller liknande, är det ofta följande som åsyftas. I slutet av 1960-talet och början på 1970-talet genomförde USA ett antal resor till månen. Vid dessa resor installerades enormt starka tankestrålningsförstärkare på månen för att på så sätt nå ut globalt med tankestyrningen. Det sägs att även ryssarna försökte sig på detta, men att man fastnade på tankestyrningssatellitnivån (en metod man var först med att utnyttja).

Nu vet ni mer om foliehatten och varför alla bör använda en. Om allt detta inte vore nog så är jag även Nostradamus återfödd och förutspår foliehatten som årets modeplagg 2008.

För att undvika låtstölder, använd alltid foliehatt när du komponerar musik.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Då den energi som hjärnvågorna skickar ut är så pass liten och de instrument vi har för att läsa av dem är så pass primitiva som de faktiskt är så är en foliehatt i allra högsta grad meningslös att ha på sig. Det räcker med att se till att man inte har några elektroder på huvudet för att vara fullständigt säker på att tankarna man har stannar i huvudet, hur konspiratoriskt lagd man än är...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Då den energi som hjärnvågorna skickar ut är så pass liten och de instrument vi har för att läsa av dem är så pass primitiva som de faktiskt är så är en foliehatt i allra högsta grad meningslös att ha på sig. Det räcker med att se till att man inte har några elektroder på huvudet för att vara fullständigt säker på att tankarna man har stannar i huvudet, hur konspiratoriskt lagd man än är...

Det är precis va de vill att du ska tro.

Nästa vecka: Allt om datahjälmen.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Jag älskar dig Ilja! Grymt intressant läsning, får ta mig hem och konstruera en direkt efter jobbet, hoppas bara de inte lyckats influera mig tillräckligt än! :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Jag älskar dig Ilja! Grymt intressant läsning, får ta mig hem och konstruera en direkt efter jobbet, hoppas bara de inte lyckats influera mig tillräckligt än! :/

Utmärkt! Glöm bara inte att ta en bild och lägga upp för alla oss andra att beskåda. Sedan rekommenderar jag att alla andra som läser tråden gör likadant. Foliehatten FTW!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Tack för informativ läsning!

*sätter på sig foliehatten*

Permalänk

Jag blev lite rädd när jag såg bilden! Men annars var det intressant, men orkade inte läsa mer än till andra stycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Utmärkt! Glöm bara inte att ta en bild och lägga upp för alla oss andra att beskåda. Sedan rekommenderar jag att alla andra som läser tråden gör likadant. Foliehatten FTW!

Längtar tills du skriver om datahjälmen, ska börja att konstruera en sådan i förväg :D, men först ska jag fixa min foliehatt.

Permalänk
Medlem

Finns det inga mer designade att köpa? =/
Lite mer färgglada. Blir så svårt att matcha annars.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Intresant.

Jag har sett att vissa har klätt insidan av en vanlig keps eller hatt med folie. Är det lika effektivt som en heltäckande konstruktion som den du har, eller vad rekommenderar du? Tacksam för svar!

Edit: Varför stavade jag med dubbelt "k" i stället för "ck"?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Intresant.

Jag har sett att vissa har klätt insidan av en vanlig keps eller hatt med folie. Är det lika effektivt som en heltäkkande konstruktion som den du har, eller vad rekommenderar du? Tacksam för svar!

De både ju båda släppa ut (och in!) allt för mycket strålning.

Jag föreslår att ni skaffar ett fint metallnät (i hönsnät är det nog för stora hål) som ni täcker ansiktet med och således bygger en form av faradays bur .

En nätmask med andra ord.

Permalänk
Medlem

Jag saknar fortfarande bilder på sweclockarnas egna foliehattar.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Helt irrelevant, men det råkar inte vara en gretsch du sitter och spelar på?

Jag ska försöka ordna mig en stilig foliehatt.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samus
Helt irrelevant, men det råkar inte vara en gretsch du sitter och spelar på?

Jag ska försöka ordna mig en stilig foliehatt.

Gitarren är en Gibson ES-330 från 1966. Bigsby-stallet hör dock inte till som original och är mycket sannolikt just från en Gretch.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Herrejestas, jag ska skaffa mig en foliehatt asap!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
De både ju båda släppa ut (och in!) allt för mycket strålning.

Jag föreslår att ni skaffar ett fint metallnät (i hönsnät är det nog för stora hål) som ni täcker ansiktet med och således bygger en form av faradays bur .

En nätmask med andra ord.

Jao jag vet vad en faradaysbur är. Men vad rör det sig om för våglängd, så att jag vet hur stora hål jag kan ha i nätet?

Har ju en bild på min huvudbonad till vänster här, Ilja.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Testpilot

När jag var i Linköping i höstas visste jag att jag kommit till huvudstaden för statens avlyssning av tankar så jag förberedde mig som tur var:

Har suddat ut andra medverkande på fotot då dom inte var lika rutinerade i användandet av foliehatt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Har ju en bild på min huvudbonad till vänster här, Ilja.

Show us the foil!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Herre min skapare, både Susning och Wikipedia har talat!
Det du säger är korrekt!

http://susning.nu/Foliehatt
http://sv.wikipedia.org/wiki/Foliehatt

All hail Ilja the protector of zi World!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Jag saknar fortfarande bilder på sweclockarnas egna foliehattar.

Jag kom hem för sent igårkväll, men lägger upp en idag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
När jag var i Linköping i höstas visste jag att jag kommit till huvudstaden för statens avlyssning av tankar så jag förberedde mig som tur var:
http://kevin.elajt.se/swec/foliehatt.jpgHar suddat ut andra medverkande på fotot då dom inte var lika rutinerade i användandet av foliehatt.

Du är en förståndig människa som ser till att skydda dina tankar, men dina vänner är hopplöst förlorade. Det kan man t.o.m. se på att deras anletsdrag börjar bli suddiga.

Fler foliehattar! Varje sweclockare måste ha en foliehatt.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Avstängd

Tack Ilja! Det var inte det minsta mindre trovärdigt än i princip alla konspirationsteorier av teknisk natur, bara mindre subtilt, vilket tydligt exponerar hur "subtilt korkade" konspirationsteoretiker är.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Tack Ilja! Det var inte det minsta mindre trovärdigt än i princip alla konspirationsteorier av teknisk natur, bara mindre subtilt, vilket tydligt exponerar hur "subtilt korkade" konspirationsteoretiker är.

MBY stjäl folks tankar, det är därför han är så allmänbildad! Fall inte för hans manipulation!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
De både ju båda släppa ut (och in!) allt för mycket strålning.

Jag föreslår att ni skaffar ett fint metallnät (i hönsnät är det nog för stora hål) som ni täcker ansiktet med och således bygger en form av faradays bur .

En nätmask med andra ord.

När jag reparerade mobiltelefoner byggde jag faktiskt en liten faradays bur med ståltråd som fungerade ganska bra. Det var nämligen hopplöst svårt att få mobilerna att tappa täckning så att man kunde göra tester.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
MBY stjäl folks tankar, det är därför han är så allmänbildad! Fall inte för hans manipulation!

Jepp! Det är bäst att du tar på dig dubbla foliehattar omgående innan jag dekadent leker lite med min månfjärrkontroll!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Glömsk

Det här är en konspiration från Iljas sida. Alla vet att foliehatten förstärker signalen. Vilken sida står du egentligen på Ilja?

Citat:

A study at MIT has found that aluminum foil headwear ("Among a fringe community of paranoids..the protective measure of choice against invasive radio signals") actually amplifies certain frequency bands allocated to the US government, as well as a mobile phone range, and is largely ineffective through the rest of the radio spectrum. But we can we trust the study, or are They controlling the researchers?

http://people.csail.mit.edu/rahimi/helmet/

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Moddad foliehatt is the shit

(Bilden är nästan 4 år så jag var före min tid)

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Ni gör ju helt fel!

Foliehatten måste vara jordad i ett element för att leda bort signalerna. Jordar ni inte hatten kan ni lika gärna ge upp och låta dem ta del av allt ni tänker direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Ni gör ju helt fel!

Foliehatten måste vara jordad i ett element för att leda bort signalerna. Jordar ni inte hatten kan ni lika gärna ge upp och låta dem ta del av allt ni tänker direkt.

Huden har tillräcklig ledningsförmåga för att det ska räcka med att man alltid är barfota. Alternativt kan man linda in sina skor i folie. Man vill ju inte att folk ska tro att man har tomtar på loftet.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Underbart Ilja!
Fast jag är nog mest impad av skägget

Det blir foliehatt och bild under helgen, när man har mer än 20 minuter fritid till övers ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.