SweClockers drop!

22" TFT några kommande modeller som verkar grymma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaekae
har testat w2207 och den har sämre färger, inte lika snabb i spel, och glossy bildyta så man ser sig själv..

Så du har mer rätt än testet?
http://www.prad.de/en/monitore/review/2007/review-hp-w2207-pa...
denna bild ljuger? Allas åsikter ljuger? Övriga recensioner ljuger? Du är den som har rätt?

Recensionen, som DU la ut, ljuger också menar du? Eftersom W2207 fick bättre betyg, hur tänker du?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | 9060 XT | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

det är patetiskt hur mycke tid du lägger ner på d här. JAG tycker LGn är bättre o det kan du ALDRIG ändra på. LEV MED DET.

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem
Citat:

det är patetiskt hur mycke tid du lägger ner på d här. JAG tycker LGn är bättre o det kan du ALDRIG ändra på. LEV MED DET.

Det är du som är den patetiska här, som gör allt för att försvara din ägodel.

Trångsynt kallas det.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | 9060 XT | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lossah
Det finns fyra trådar här på swec (förutom de som inte fått något svar, bland annat min tråd: ;d) men där finns det inga bilder att ta del av.
Du kanske menar ett annat forum? Jag har kikat google men jag kan inte hitta några på just s2201.

Nej, testet du länkar är INTE S2201WSE.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=12036...
S2231, det är en enorm skillnad.

Det känns som att du bara antar, bara för att det är EIZO. Jag har sökt men kan inte hitta varken bra bilder eller andra recensioner förutom den hos PC World DK.

Mycket möjligt jag är ute och snurrar. Är bara människa och det är fullt med trådar om dessa Eizo skärmarna och de andra skärmarna. Jag får helt enkelt ha bättre koll på trådarna innan jag skriver, ber om ursäkt eftersom jag inte kan dra fram skillnader helt enkelt.

Helt rätt, testet är på fel skärm. Missade den länken, trodde först du menade prisjakt länkarna, du ser, jag yrar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Min följdfråga blir då vad du menar med kvalitet. Är det support och liknande eller din subjektiva bedömning du gjort genom att sitta vid skärmen?
Du skrev i klartext att HP inte är ett kvalitetsföretag medan EIZO dock är det. Är mest intresserad av på vilka grunder du kan säga att HP inte är ett kvalitetsföretag.

Skrev ju i det du citerade om varför. Inte HP som företag, var klantig som skrev det och jag skrev även det i det du citerade.

Citat:

Det mest paradoxala i det hela måste väl ändå vara att bedöma en skärms egenskaper genom att titta på en bild av den. Att sen titta på den bilden på sin egen skärm är bara grädde på moset...

Jag har suttit vid de båda skärmarna endel, 226BW och Hp 2207 och bilden lever faktiskt upp till skärmens egenskaper. Du kan sitta och pilla med 226BW och 2207 hur mycket du vill. HPs skärm kommer ha bättre färger och kontrast men dock är den slöare i spel jämfört med 226BW.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Haha det är humor.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är du som är den patetiska här, som gör allt för att försvara din ägodel.

Trångsynt kallas det.

äger inte ens lgn, har testat båda. det är du som är trångsynt som inte kan acceptera andras åsikter.

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem
Citat:

äger inte ens lgn, har testat båda. det är du som är trångsynt som inte kan acceptera andras åsikter.

Jag börjar undra om du hänger på Fragbite, för du argumenterar i precis samma dagisnivå som majoriteten.

Du är trångsynt av de anledningar att NEJ du har INTE testat de allra bästa TN-panelerna (isf hade du svarat på detta tidigare).

Du VÄGRAR se testerna jag länkar. Du vägrar ta emot och motargumentera det jag skriver, för att du är så insnöad i att just LG-skärmen är den bästa, inte ens bevis kan övertala dig. Istället skriver du att jag är patetisk som lägger ner tid på detta, frågan är ju då varför du fortsätter? Dubbelmoral kallas det.

Och du snackar om att acceptera åsikter så snackar jag om att acceptera bevis, jag undrar vilket som väger tyngst av den stora massan, för det är trots allt de du först skrev till.

Lägg ner nu och acceptera att LG-skärmen är INTE bäst av de alla TN-skärmarna.

Visa signatur

Permalänk

Lägg ner nu grabbar, vi vill inte ha tråden låst eller varningar utdelade.

Tycker han att skärmen är bäst låt han tycka det, strunt samma.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Lägg ner nu grabbar, vi vill inte ha tråden låst eller varningar utdelade.

Tycker han att skärmen är bäst låt han tycka det, strunt samma.

Om jag inte ser fel så inleder jag sista meningen med "Lägg ner nu".

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Här har vi en riktig delikatess-tråd att använda vid utbildande i hur man inte beter sig i forum.

Lär er att skilja på åsikt och fakta när ni argumenterar så ska det nog lösa sig.

Nu lägger vi ner tjafsandet flickor och fortsätter diskutera.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Bra. Finns det nån skärm för 2500kr inkl frakt i 22¨ storleken som är bra att spela på eller ska jag vänta tills jag har mer pengar att lägga på skärm? Typ vänta tills nån av de 3000kr skärmarna ni snackar om i tråden går ner i pris och lång tid kan det ta tex.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Avstängd

Har kollat mycket på Benqs nya 22", det är ingen som råkat köpa den än?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Har kollat mycket på Benqs nya 22", det är ingen som råkat köpa den än?

Vilken tänker du på?

Mamma köpte en förra året Q3 eller Q4, kommer ej ihåg och det var nedan:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=201578

Den är hur som helst fruktansvärd att spela med tycker jag.

Eller du kanske menar denna:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=262911

Har ingen aning om den dock.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem
Citat:

Här har vi en riktig delikatess-tråd att använda vid utbildande i hur man inte beter sig i forum.

Lär er att skilja på åsikt och fakta när ni argumenterar så ska det nog lösa sig.

Nu lägger vi ner tjafsandet flickor och fortsätter diskutera.

Förklara för mig hur man kan tycka en skärm vara bäst genom att inte testat konkurrenterna. Och dina, som alltid, försök till "överlägenshetsskrivande" gör mig illamående.

Ser nu att W2207-skärmen (utan H) inte listas på prisjakt längre. Synd, för de som vill läsa omdömen och kika på bilder, vet ni om det går att "få fram" skärmen på sidan?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Vilken tänker du på?

Mamma köpte en förra året Q3 eller Q4, kommer ej ihåg och det var nedan:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=201578

Den är hur som helst fruktansvärd att spela med tycker jag.

Eller du kanske menar denna:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=262911

Har ingen aning om den dock.

Ye oj
Menade X2200W, har bara läst lite små recensioner om den än så länge och allt låter jävligt bra för en gamer.

Men skulle varit kul att höra från någon som köpt den.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Förklara för mig hur man kan tycka en skärm vara bäst genom att inte testat konkurrenterna. Och dina, som alltid, försök till "överlägenshetsskrivande" gör mig illamående.

Ser nu att W2207-skärmen (utan H) inte listas på prisjakt längre. Synd, för de som vill läsa omdömen och kika på bilder, vet ni om det går att "få fram" skärmen på sidan?

Huruvida man testar en skärm gentemot konkurrenterna lägger jag mig inte i, däremot hur ni presenterar era åsikter i diskussionerna. Nu sjönk nivån i tråden och jag skrev ett inlägg för att bromsa det. Att du ser det som "överlägsenhet" är tråkigt men tyvärr utanför min kontroll. Du kan alltid rapportera mitt inlägg om du vill ha det bedömt av en annan moderator.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=168925

När jag ska ha fram "gamla" saker på prisjakt brukar jag försöka hitta en "officiell tråd" om produkten för de gamla länkarna fungerar oftast. Dvs, jag söker i prisjakts forum och använder en gammal produktlänk därifrån.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

När jag kom till skolan i morse och gick in i en av datorsalarna så fick jag mig en smärre chock! Dom har köpt in 4 st Eizo Flexscan S2201WSE, snacka om att ha tur Nu slipper jag åka iväg och kolla på dom. Jag testade att ändra bakgrundsbilden till svart för att se om det fanns någon backlight bleeding (är det så man gör?) Hur som helst så märkte jag inte av något

Däremot så var betraktningsvinklarna inte någon höjdare, fast jag antar att det inte spelar så stor roll eftersom jag ändå bara kommer sitta rakt framför den. Desingen däremot tyckte jag inte var någon höjdare. Dock så står dom mer öppet i skolan så man ser hur dom ser ut, här hemma har jag min skärm lite mer instängd (:P)

Antar att dessa skärmar kommer bli ganska attraktiva så det kanske kommer bli svårt att få tag i en på någon rast eller lektion att kolla lite mer på. Hoppas skolan väljer att köpa in flera. Dock så kommer nog ganska många att vilja vrida, vända och pilla på skärmarna så dom kanske blir borttagna hoppas inte det.

Skärmarna står förövrigt i ett ganska välbelyst rum med stora fönster så det kan bli en del reflektioner mm, påverkar detta någonting om hur jag upplever skärmen? För det jag såg i skolan var jag inte så jätteimponerad av.

Finns det några tester man kan göra på dom utan att behöva installera något program för att kolla kontrasten och liknande med?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

Notera att skillnaden mellan samsungs 206bw och 226 bw är bara storleken på pixlarna

om man sätter 22 tummaren 1 meter ifrån sig
och 20 tummaren typ 50 cm i från en borde de se identiska ut;)

DVS det lönar sig inte att ta 226 BW

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Acer X222Wbd Verkar ju vara en bra skärm som jag funderar på. Finns det någon som har provat den?

Test på den http://www.prad.de/en/monitore/review/2007/review-acer-x222w....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlex
Notera att skillnaden mellan samsungs 206bw och 226 bw är bara storleken på pixlarna

om man sätter 22 tummaren 1 meter ifrån sig
och 20 tummaren typ 50 cm i från en borde de se identiska ut;)

DVS det lönar sig inte att ta 226 BW

mm för det är ju en väldigt fin slutsats...

Permalänk
Medlem

"Jag kanske"inte kan" men den termen är inte konstant?"

Jodå...

Man kanske använder skärmen till att kolla på film, då är det trevligt med en större skärm.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 09tomlin
När jag kom till skolan i morse och gick in i en av datorsalarna så fick jag mig en smärre chock! Dom har köpt in 4 st Eizo Flexscan S2201WSE, snacka om att ha tur Nu slipper jag åka iväg och kolla på dom. Jag testade att ändra bakgrundsbilden till svart för att se om det fanns någon backlight bleeding (är det så man gör?) Hur som helst så märkte jag inte av något

Däremot så var betraktningsvinklarna inte någon höjdare, fast jag antar att det inte spelar så stor roll eftersom jag ändå bara kommer sitta rakt framför den. Desingen däremot tyckte jag inte var någon höjdare. Dock så står dom mer öppet i skolan så man ser hur dom ser ut, här hemma har jag min skärm lite mer instängd (:P)

Antar att dessa skärmar kommer bli ganska attraktiva så det kanske kommer bli svårt att få tag i en på någon rast eller lektion att kolla lite mer på. Hoppas skolan väljer att köpa in flera. Dock så kommer nog ganska många att vilja vrida, vända och pilla på skärmarna så dom kanske blir borttagna hoppas inte det.

Skärmarna står förövrigt i ett ganska välbelyst rum med stora fönster så det kan bli en del reflektioner mm, påverkar detta någonting om hur jag upplever skärmen? För det jag såg i skolan var jag inte så jätteimponerad av.

Finns det några tester man kan göra på dom utan att behöva installera något program för att kolla kontrasten och liknande med?

Någon som har något svar på någon av frågorna ovan?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

http://tft.vanity.dk/

Du kan köra ett test utan att du behöver installera något.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Ye oj
Menade X2200W, har bara läst lite små recensioner om den än så länge och allt låter jävligt bra för en gamer.

Men skulle varit kul att höra från någon som köpt den.

I c. Det är möjligt den är.

Visa signatur

Min musik
@albinloan