Permalänk
Medlem

Byta till 3?

Hej!

Jag hade tänkt att byta operatör och skaffa en ny mobil. Jag var ganska säker på att jag skulle byta till 3 tills en telefonförsäljare ringde mig och gav mig ett "erbjudande".

Om jag tecknade abonnemang så skulle jag få halva inträdesavgiften (125kr) och 300 sms (tidsbegränsade i två mån). Telefonen skulle då kosta 10kr mer i månaden än vad den gör om jag beställer via websidan.

Så skulle jag beställa ett 24 mån abonnemang för 10kr mer per mån, dvs 240kr, så skulle jag alltså förlora (240-125=) 115kr. Jag kan tillägga att jag inte är intresserad av gratis-sms:en. Bra erbjudande?

Jag funderar nu på hur seriösa 3 är och om jag vågar byta? Vill gärna höra både positiva och negativa åsikter!

Visa signatur

XXy

Permalänk

Har haft Tre sen det kom till Sverige och har funkat hur bra som helst. I början var det väl rätt dyrt och betalade upp mot en tusing i månaden. Nu har jag Buisness 3000 och betalar 500kr/månaden inkl. mobil. När jag har förlängt abonnemang har jag ofta fått något extra tex headset, minneskort m.m.

Tappade min mobil i vattnet och fick en ny av tre med bara några månaders extra bindningstid. Ska förlänga nu snart igen så fort det kommit någon rolig mobil

Supporten har alltid var mycket trevliga också!

Permalänk
Medlem

Det låter bra! Jag har haft telenor nu ett tag och de verkar inte bry sig speciellt mycket om sina kunder. Senast jag var inne och sa upp mitt abonnemang försökte de inte ens få mig att förlänga det, utan de log glatt och avslutade det.

Visa signatur

XXy

Permalänk
Medlem

Ja har haft 3 sen drygt 4 år tillbaks..
Inga problem alls..
Helnöjd...
Jag brukar rekommendera folk att köra med 3 iställe för det som nu har..
Dom har bra täckning, bra service och ganska bra priser..
Enda som är nackdelen med 3, är nog likadant med andra operatörer..
Deras menylåsning..
Dom lägger in så mycket skit i telefonerna att man blir gråtfärdig...

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

Ok, det lutar nog återigen åt 3 då

Jo priserna på telefonerna är helt ok, speciellt om man jämför med telenor.

Men om man brandar telefonen så gäller inte garantin efteråt väl?

Visa signatur

XXy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XXy
Det låter bra! Jag har haft telenor nu ett tag och de verkar inte bry sig speciellt mycket om sina kunder. Senast jag var inne och sa upp mitt abonnemang försökte de inte ens få mig att förlänga det, utan de log glatt och avslutade det.

Det hade jag varit jäkligt tacksam för....

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

jag har hat TRE sedan Många år tillbacka - och jag har inget negativt att säga om dom alls.

de har perfect Motagning
Bra Priser
Allt fungerar super - har aldrig hat problem med dom!

Mycket bra insiativ att gå över till TRE.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Fördel med tre är också att om du reser till ett annat land där 3 finns och vill ringa hem så är det samma kostnad/dras från potten som om du vore hemma.

Visa signatur

AMD 64 X2 3800+ AM2| DFI Infinity nF Ultra II M2 | 4 x 512MB 5400 | Sapphire X1900GT | 550W XilencePower | 500GB x 2 + 160GB Seagate | CoolerMaster Centurion 5

Permalänk
Medlem

Aha det är ju riktigt schysst! Det brukar vara riktigt dyrt annars.

Men jag har hört att det är folk som har fått 3mån gratis abonnemang om man tecknar nytt, stämmer det? För i så fall lönar det sig att beställa via kundtjänst och inte via webben.. 10kr/mån internetrabatt är inget emot 3mån gratis.

Visa signatur

XXy

Permalänk
Medlem
Citat:

HAHA är det inte precis så man vill att det ska vara?? Istället för nån dryg säljare utan folkvett?

Permalänk

jag kör tre mobil låste upp den och skaffade halebop fungerar kanon

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Jag har haft 3 i ett par år. Dock har jag blivit lurad av två säljare som påstår något som när man sedan skrivit på avtalet (det står inte i det) visar sig vara falskt, och när man sedan försöker påstå att dom sagt något som visar sig vara helt åt helvetet fel så säger dom att dom aldrig sagt det, trots att det var dagen efter.

Förutom det så är jag nöjd, nätet osv fungerar bra men idioter till säljare har dom lyckats hitta (eller kanske smarta, lyckas lura folk till höger och vänster (vet flera som råkat ut för detta))...

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Ahh då var det inte bara jag som fick ett dåligt erbjudande. Då kanske jag ska beställa från hemsidan istället..

Visa signatur

XXy

Permalänk
Medlem

Dom där säljarna dom har på ute som står på köpcentrum etc ger jag inte många ören för,klart som fan dom kör på när dom får provision..

Köp på nätet istället eller knalla in på nån Tre butik.

Permalänk

enda som duger är tele2.. inga jävla egna menyer och låsta telefoner + få som slår dom på inköpspriset... jämför gärna www.tele2.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kortleken
enda som duger är tele2.. inga jävla egna menyer och låsta telefoner + få som slår dom på inköpspriset... jämför gärna www.tele2.se

Betalar 500kr/månaden inkl valfri mobil och får ringa, smsa och mmsa hur mycket jag vill, telenor kan väl inte erbjuda något liknande? Annars verkar tele2 bra eftersom de har en hel del mobiler tillskillnad från Tre som inte har någe vidare just nu iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unlock26
Dom där säljarna dom har på ute som står på köpcentrum etc ger jag inte många ören för,klart som fan dom kör på när dom får provision..

Köp på nätet istället eller knalla in på nån Tre butik.

Ja, nätet får det bli. Säljaren som ringde mig hade fått mitt nummer av min sambo för att erbjuda mig något bra, så det var ingen utesäljare.

Kortleken: Tele2 blir dyrare för min del iaf (hade tänkt mig en w890i) eftersom jag inte får ringa upp månadskostnaden.

Nackdelen med 3 är just deras begränsade utbud..

Visa signatur

XXy

Permalänk
Citat:

Ja, nätet får det bli. Säljaren som ringde mig hade fått mitt nummer av min sambo för att erbjuda mig något bra, så det var ingen utesäljare.

Kortleken: Tele2 blir dyrare för min del iaf (hade tänkt mig en w890i) eftersom jag inte får ringa upp månadskostnaden.

Nackdelen med 3 är just deras begränsade utbud..

Om du vill ha W890 är det väl inget fel på utbudet. Med Tre får du ju dessutom 8gb minneskort istället för 2gb.