Nya Dell XPS m1330, för er som vill ha ultraportablet med bra prestanda!

Permalänk
Medlem

Jag beställde min i torsdags, dock så fick jag i måndags ett mail om att köpet blivit avbrutet, när jag kontakta dem sa dem att dem inte riktigt visste varför och att jag skulle bli kopplad till en försäljare så jag kunde lägga om den, när jag prata med honom så fick jag det ordnat, tydligen så gick inte ordern igenom bara för att jag genom internet beställning hade kombinerat 15% rabatt erbjudandet med 5% student erbjudandet, att den därför avbröt det. men som tur var så gick han med på att ge mig iallafall 15% rabatten trots att den har gått ut, förlorade cirka 500 på det, men det e väl sånt som händer.

Iallafall min beräknade leveranstid är 26 mars, också den med blå skal, ser fram emot det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Nu så! Allt som skulle till var ett ordentligt whine Ligger i fas 3, då borde det väl bara rulla på... Men du beställde röd säger du, är det product red eller kunde man få röd ändå? Det var ju attans att jag missade det isf

Fredrik1: Säljaren på telefon sa att det var ungefär en veckas längre leverans på svarta lock, därför jag tog blått. Hur mycket roll det spelar i praktiken är väl svårt att säga då den normala leveranstiden 2½ vecka brukar innebära 1 vecka i praktiken (för alla utom mig!). Men svart skärm ska alltså vara ungefär 3½ vecka...

Härligt! Nej lade ut nära en tusing i "onödan" för product red just för att få färgen röd .

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

ringer man in så kan man ta röd utan gå via product red.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Det var som tusan. Jag frågade faktiskt detta per telefon, men enligt den försäljaren var product red the only way to go. Blev hur som helst inte så extremt mycket dyrare, runt 700 tror jag, men ändå smått irriterande. Jag skänker gärna pengar till välgörenhet, men de $50 som går till projektet hade man kunnat skänka vid sidan av och ändå landat på en billigare summa totalt sett. Så skall det ju inte funka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmm konstigt, frågade faktiskt själv när jag gick i valet mellan zepto , 1330 eller 1530.
och vart nyfiken på product red.
och sa att jag är inte behov av vista ultimate osv.
så då sa personen att du kan ta en tex 1530 och säg att du vill ha röd så skulle det inte vara några problem.

Dock va det för 1 månad sen jag ringde och fråga, dom kanske har ändrat sina rutiner för sånt?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Dock va det för 1 månad sen jag ringde och fråga, dom kanske har ändrat sina rutiner för sånt? [/B]

Fram till Penryn uppgradering gick det att beställa röd direkt via hemsidan. Sen försvann den möjligheten...

Permalänk

Möjligt. Hur som helst hade det nog inte spelat så stor roll för min del. 5% rabatten gick ju bara att få via internetbeställning, och de 500 kr i rabatt kompenserar i princip för det extra jag fick betala för product Red, samt att en slant väl ändå gick till välgörenhet.

Fredrik1: Kan det endast ha gällt 1530? Såg inte det alternativet på någon av m1330 datorerna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Kan det endast ha gällt 1530? Såg inte det alternativet på någon av m1330 datorerna?

Röd fanns även på 1330 fram tills Penryn kom +/- ett par dagar, men inte mera. Vet inte hur 1530 var då jag inte tittat så mycket på den.

Permalänk

Ok, det måste jag helt ha missat. Vet att jag kollade in färgvalen ganska noga, men måste ha varit efter de tog bort alternativet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kollade tillbaka lite i tråden och du skrev ju själv också att de tagit bort den

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6861...

Permalänk

Ahh, fast då antog jag att valet tidigare funnits (baserat på bilder och recensioner), men kunde inte hitta rött bland färgvalen. Och detta var ju ändå den 9:e, ett par veckor innan penryn fanns på nätet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
hmm konstigt, frågade faktiskt själv när jag gick i valet mellan zepto , 1330 eller 1530.
och vart nyfiken på product red.
och sa att jag är inte behov av vista ultimate osv.
så då sa personen att du kan ta en tex 1530 och säg att du vill ha röd så skulle det inte vara några problem.

Dock va det för 1 månad sen jag ringde och fråga, dom kanske har ändrat sina rutiner för sånt?

Ringde Dell för ett par dagar sedan och enligt infon jag fick var det inga problem att beställa en RÖD via telefon (alltså utan Product Red). Säljaren hörde dock aldrig av sig igen så det hela gick i stöpet.

Permalänk
Medlem

Vad kan man få ut för batteritid med ett x3100 grafikkort?

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Är det verkligen värt det? Kanske får man 30-40 min extra. Rätta mig om jag har fel, men är inte geforce utbytbart om man tar ett sådant medan intekortet är fastlött på moderkortet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Är det verkligen värt det? Kanske får man 30-40 min extra. Rätta mig om jag har fel, men är inte geforce utbytbart om man tar ett sådant medan intekortet är fastlött på moderkortet?

Intel-grafiken är väl integrerad i nordbryggan? Således borde en PCI-X-plats (eller vad det nu är som används) vara ledig om man väljer det alternativet. Så utbyggarmöjligheterna är om något större där

Jag har förövrigt varit i Fas 4, packning för leverans, under hela dagen. Är leverans innan (eller tom. under?) helgen möjlig tro?

Permalänk

Ok, jag har ingen aning alls om hur det funkar på laptops. Vet att 8400M GS kortet skall vara möjligt att uppgradera. Men vet inte hur det sitter i datorn. Men måste nog tänkt lite snett där, det du säger verkar mer vettigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

någon som har koll på hur lång tid (ungefär) det tar för datorn att komma efter den kommit på fas 5 (skickat)? Nu blir ja riktigt sugen, efter läst alla inlägg om hur lång tid det tar så blev ja lite förvånad att efter min beställning i tisdags redan under torsdagen den hamnat på fas 5. ser fram emot datorns leverans

Permalänk
Medlem

Ljud

Hej,

Jag funderar på XPS M1330 men har 2 frågor som kräver svar innan jag kan besluta mig.

1) Vilka ljudutgångar har den? Det är viktigt att jag kan få ut surroundljudet till min förstärkare. Denna har inte någon hdmi ingång. Om det sker med optisk, koaxial eller analoga sladdar spelar ingen roll, bara det går...

2) Klarar datorn pixelmappat i full hd 1080p till en 42 tv?

Tack på förhand.

Ps T9300 det gäller Ds

Visa signatur

Jisc™

Permalänk
Medlem

Någon som känner till en billig cigguttagadapter som funkar till 1330?

Permalänk

Är det någon som testat att köra på ett N nätverk. I så fall vilket fabrikat på routern och hur har det fungerat?

Och en till fråga.. Tangentbordet buktar ut en del på min datorn. Är det någon som haft samma problem och lyckats göra något åt det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pungsvung
Är det någon som testat att köra på ett N nätverk. I så fall vilket fabrikat på routern och hur har det fungerat?

Och en till fråga.. Tangentbordet buktar ut en del på min datorn. Är det någon som haft samma problem och lyckats göra något åt det?

Jag kör N med en D-Link DIR-655 och det funkar bra. Vet inte vad hastigheten bör ligga på men när jag har datorn en bra bit från routern så ligger jag runt 5 MB/s när jag för över en fil från stationära, när jag ställer datorn bredvid routern så kan jag komma upp i nästan 10 MB/s.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Jag har en D-link DIR-635. Uppkopplad i 144mbit enligt status.
Ca 5-6 mbit vid överföring via routern, har ej provat om det går snabbare om man sitter nära.

Visa signatur

| MSI Neo2 | 3200+ | 2x1 HyperX | 6800LE 16/5 | Tagan 480w | 1.1TB |
| Dell XPS M1330 | T9300 | 2GB | 8400M GS | 160GB 7.2k | 6-Cell |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borrre
Jag har en D-link DIR-635. Uppkopplad i 144mbit enligt status.
Ca 5-6 mbit vid överföring via routern, har ej provat om det går snabbare om man sitter nära.

5-6 millibit var inte snabbt.. Du menar inte 5-6 MB/s kanske?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk

Vilka nackdelar finns de finns på dells 1330 nu? Är whinet kvar osv.?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
5-6 millibit var inte snabbt.. Du menar inte 5-6 MB/s kanske?

hehe my bad, gick lite för snabbt. klart jag menar 5-6mb/s.

Visa signatur

| MSI Neo2 | 3200+ | 2x1 HyperX | 6800LE 16/5 | Tagan 480w | 1.1TB |
| Dell XPS M1330 | T9300 | 2GB | 8400M GS | 160GB 7.2k | 6-Cell |

Permalänk
Medlem

Kan ju berätta att min har hoppat till Fas 4 nu iaf. Även fast det fortfarande står att den beräknas till 4:e April. Fast de brukar kanske ha goda marginaler?

Permalänk

Hur snabbt gick det från Fas 3 till 4 ?

Permalänk
Medlem

Vilka rabatter gäller hos Dell från och med idag? Om det är någon som har koll på detta?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Vilka rabatter gäller hos Dell från och med idag? Om det är någon som har koll på detta?

finns ju en rabatt@dell tråd?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

kan ju börja samla all skit där

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vattenspridarn
Hur snabbt gick det från Fas 3 till 4 ?

Min T9300 blå-LED skärm gick från fas2 => fas3 i går på morgonen => fas4 igår eftermiddag
Ligger fortfarande idag på fas 4...

Borde få den någon gång nästa vecka i alla fall.