Anmäl dig till Roborock Challenge!

Sommarlagret Factory outlet

Permalänk
Medlem

Sommarlagret Factory outlet

Tjenare på er.

Jag undrar om det är någon där ute som har handlat av denna butik. Sjukt låga priser och mycket skumma säljare enligt mig.

Här är en länk till doms sida på blocket.se
------------------------------------------------------

www.blocket.se/li?ca=1_7_s&id=19120

Visa signatur

Never give up.

Permalänk
Medlem

Här finns en tråd om deras möbelverksamhet http://www.familjeliv.se/Forum-5-88/m29446898.html i alla fall. Tyvärr har jag ingen egen erfarenhet, mer än att ha läst den tråden och nu kände igen namnet då jag kollade in här.

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Medlem

Hej! Jag har beställt en upplåst iPhone 16GB från Sommarlagret Factory outlet för 4500 och fri frakt (får den om 2 veckor). Hör av mig igen här och berättar hur det har gått om två veckor.

Visa signatur

🗄️: Asus Prime AP201 (vit) . . . . . . . . . . ⚡: Corsair RM850X V4
🈯: Asus Prime Z890M PLUS WiFi . . . . 🎞️: Corsair 32GB DDR5 6000Mhz CL30
🔲: Intel Core Ultra 7 265K 3.9Ghz . . . . 𖣘 : Corsair Nautilus 360 argb
💾: Corsair MP700 Pro 2TB M.2 Gen5 . .𖣘: Thermalright TR-M.2 HR-10 PRO M.2-kylare
🏴: Nvidia GeForce RTX 5080 FE . . . . . 🖥️: AOC AG241QG 1440p 165Hz GS

Permalänk
Medlem

Hoppas inte du betalt i förskott!

Det verkar vara ett företag som försöker snylta på ett riktigt företags namn nämligen www.fynda.se som tidigare hette factory outlet (de har alltså lagt till sommarlagret till namnet.

Den riktiga butiken: http://www.121.nu/onetoone/foretag/fynda-factory-outlet-i-fal...
www.fynda.se

Den butiken ni pratar om är till 99% sannolikhet bluff.
Är priserna för bra så är det oftast en bluff.
Betala ALDRIG i förskott eller med postförskott till en sådan butik, kreditkort ger en viss chans att få pengarna tillbaka.

Enligt Eniro går telefonnumret till Nildoll AB som håller på med hästuppfödning fram till 2007 http://www.121.nu/onetoone/foretag/nildoll-ab
Nildoll återuppstår sedan 2007 och finns här:
http://www.alibaba.com/company/100241514.html
http://www.made-in-china.com/traderoom/sommarlager1

Nu säger jag inte att detta är bluff men jag skulle vara försiktig.

Permalänk
Medlem

Nej jag har inte betalat ett öre!

De sa att dom skulle höra av sig när det är dags för leverans.

här är en länk till iPhonen jag ska köpa
http://www.blocket.se/vi/15361530.htm?ca=12_s

Företaget sägs finnas i Sundvall.

EDIT: Jag har kollat upp tel.nr som finns på deras annonssida. Båda är registrerade nära Sundsvall och det verkar vara samma person på ett av nummrena som jag hade kontakt med vid beställning

Visa signatur

💾: Corsair MP700 Pro 2TB M.2 Gen5 . .𖣘: Thermalright TR-M.2 HR-10 PRO M.2-kylare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e-mad

http://www.blocket.se/vi/15361530.htm?ca=12_s

Företaget sägs finnas i Sundvall.

http://www.blocket.se/vi/15342091.htm?ca=1_7_s

Här står det Gävle.

Permalänk
Medlem

Det var skummt!

De kanske har gjort så för att sprida ut sina annonser i hela Sverige... (alltså när man klickar på sitt län på blocket så att deras produkter kommer fram)
Eller så kanske företaget är uppdelat på ett fåtal personer som bor lite här och var...

Jag hoppas på det bästa iaf för jag vill verkligen ha min telefon =P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag och tjejen beställde matsalsgruppen Sofiero från det här företaget som vi fann på blocket. Vi beställde det på tisdag förra veckan och det skulle komma i slutet av veckan. Det strulade några gånger så frakten fick skjutas upp några dagar men nu i tisdags kom möblerna. Det dröjde alltså en vecka efter beställning men då var frakten gratis. Vi är jättenöjda med möblerna och jag tycker det verkar vara bra kvalitét. Jag betalade 6000 kr men det jag trodde var kvittot var bara en leveransorder. Jag har ringt till företaget och dom har lovat att skicka ett riktigt kvitto hem till mig.

Den jag har pratat med på företaget säger att dom har köpt upp ett konkurslager och därför säljer ut dem billigt. Enligt honom kan man också komma dit och kolla på prylarna som dom säljer i Kvissleby utanför Sundsvall.

Sammanfattningsvis får jag säga att jag är mycket nöjd för det priset!

Permalänk
Medlem

mogge-78 hur skedde betalningen och frakten?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Mogge reggad mars-08 , vilket sammanträffande...

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag hoppas på det bästa iaf för jag vill verkligen ha min telefon =P

Om jag får vara litet tråkigt realistisk så vill jag påpeka att sannolikheten att du får din telefon är närmast obefintlig. Hela upplägget (annonser på knackig svenska på blocket, orealistiskt låga priser) pekar ju på att allt är en bluff.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Mogge reggad mars-08 , vilket sammanträffande...

Haha tänkte det samma!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man gräver lite djupare med Google, eniro etc så får man snabbt fram namnet bakom och tidigare affärsverksamhet samt vad familjen håller på med, det talar mot bluff + det faktum att de verkar skicka mot faktura.

Priserna hursomhelst är lite lustiga, datorerna är vad jag kan förstå begagnade men iphone tex ny.

De har reggat två bolag på blocket, ett för möblerna och ett för elektronik, med olika orter hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Permalänk
Medlem

Det är ju bra att det är via faktura och inte förskottsbetalning iaf.
Priset på iPhone är ju billigt i stora kvantiteter om man skeppar från USA för dollarpriset är så lågt.
Det återstår att se helt enkelt... jag hoppas ju självklart att det inte är något lurt.. dom har ju inte direkt blåst mig på pengar eftersom jag inte har betalat ett öre. så det ska nog gå bra.
Om allt går smärtfritt kommer jag att rekomendera säljarna till alla jag känner

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hallå.. Jag bor i Sundsvall.. Och har varit dit för att kika.. Det är ett seriöst företag! Jag var också osäker som f_n eftersom det är för bra priser.. Men jag gjorde iaf en beställning på en dator där själv.. Och eftersom jag inte behöver betala något förns den har kommit hem till mig så känns det säkert.. Men självklart skulle det bli en massa strul så kommer jag berätta det här! Jag är lovad dator efter tio dagar.. Det ska vara någon gång i denna vecka jag får den!

Mvh Micke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lampa14
Hallå.. Jag bor i Sundsvall.. Och har varit dit för att kika.. Det är ett seriöst företag! Jag var också osäker som f_n eftersom det är för bra priser.. Men jag gjorde iaf en beställning på en dator där själv.. Och eftersom jag inte behöver betala något förns den har kommit hem till mig så känns det säkert.. Men självklart skulle det bli en massa strul så kommer jag berätta det här! Jag är lovad dator efter tio dagar.. Det ska vara någon gång i denna vecka jag får den!

Mvh Micke

Troligtviss så kommer många att vara extrem skeptiska mot vad du säger (inkl mig) eftersom du är helt nyreggad och ditt första inlägg är i en tråd om vad som verkar vara ett hyffsat oseriöst företag.
Menmen jag skulle i alla fall inte rekommendera någon att köpa "grisen i säcken."
Eftersom de kör med faktura så vet man aldrig va de kan hitta på, kanske slänger de in en tegelsten och skickar inkasso på än om man vägrar betala?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Konstigt att de enda som gett företaget positiv respons är nyreggade ? Sedan ser man ju också att de bara har skrivit ett inlägg var och just bara i denna tråden. Underligt värre...

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Troligtviss så kommer många att vara extrem skeptiska mot vad du säger (inkl mig) eftersom du är helt nyreggad och ditt första inlägg är i en tråd om vad som verkar vara ett hyffsat oseriöst företag.
Menmen jag skulle i alla fall inte rekommendera någon att köpa "grisen i säcken."
Eftersom de kör med faktura så vet man aldrig va de kan hitta på, kanske slänger de in en tegelsten och skickar inkasso på än om man vägrar betala?

Låt de skicka inkasso.. men det kan de inte göra.. man e skyldig att visa rätt information om vad man skickar. Jag tror inte att det e så farligt som det låter.. varför låter de annars mig vänta 14 dagar innan jag får telefonen? En tegelsten går ju att fixa på en dag haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Låt de skicka inkasso.. men det kan de inte göra.. man e skyldig att visa rätt information om vad man skickar. Jag tror inte att det e så farligt som det låter.. varför låter de annars mig vänta 14 dagar innan jag får telefonen? En tegelsten går ju att fixa på en dag haha

Mjo det är just det att dem skickar mot faktura som jag tycker är lite knepigt, eftersom du får ju telefonen i handen innan du pröjsar så då vet jag inte riktigt hur de kan blåsa än, eller så har scammarna kommit på något sätt att blåsa än hur man än gör?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Mjo det är just det att dem skickar mot faktura som jag tycker är lite knepigt, eftersom du får ju telefonen i handen innan du pröjsar så då vet jag inte riktigt hur de kan blåsa än, eller så har scammarna kommit på något sätt att blåsa än hur man än gör?

Man behöver inte skicka något produkt bara för att man skickar en faktura.

alldeles för många är livrädda för inkasso och betalar fakturan för att sedan bestrida den, och inte som man skall bestrida och hålla inne betalning.

dom betalar således och när dom inte får någon telefon så går dom till ARN.
men då har det gått minst 6månader och bedragarna är långt långt borta.

Permalänk
Medlem

Intressant tråd där alla nyreggade lämnar positiva omdömen om företaget i fråga. Skulle inte förvåna mig om de har samma ip

Kan någon moderator bekräfta detta tro? Om de har samma IP eller olika.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Man behöver inte skicka något produkt bara för att man skickar en faktura.

alldeles för många är livrädda för inkasso och betalar fakturan för att sedan bestrida den, och inte som man skall bestrida och hålla inne betalning.

dom betalar således och när dom inte får någon telefon så går dom till ARN.
men då har det gått minst 6månader och bedragarna är långt långt borta.

Asså jag tänker inte betala förän jag har fått telefonen.. Om jag får en faktura i förväg så får den ligga o vänta. Så enkelt är det.. o sen om det kommer någon inkasso eller nåt liknande så berättar jag att jag inte har fått det jag har beställt.. Man betalar ju inte innan man har fått varan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej, jag har skrivit upp mig på en telefon från dom, den skulle komma i slutet av förra veckan eller början av den här veckan. Får väll se hur det blir, dom har ju iaf en butik strax utanför sundsvall. Jag har inte batalt nått och gör inte det förrän jag har telefonen i handen heller.

Permalänk
Medlem

Okej! Jag kommer att få min nångång nästa vecka.. förmodligen i slutet av nästa. Jag hör av mig och berättar hur det har gått då =P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ang. frakten så ringde en kille och sade att han var en mil från mig så jag kastade mig i bilen och åkte hem från jobbet. Möblerna kom i en mindre lastbil och jag betalade 6000 kr kontant. Jag var lite stressad och när jag tittade närmare sedan så hade jag bara fått en leveransorder men inget kvitto. Jag ringde in dagen efter och begärde att få ett kvitto och dom lovade att skicka hem det. Jag har fortfarande inte fått kvittot.

Ang att jag är "reggad mars -08" så är väl inte det så konstigt, efter att jag hade köpt möblerna men inte fick kvitto googlade jag på sommarlagret och hittade denna sida. För att kunna skriva inlägg så måste man regga sig. Ganska enkelt!

Permalänk
Medlem

Så du satt alltså oreggad på SweC och slö surfa om konsumenträtt, sen plötsligt ser du denna tråden, reggar dig och skriver 2 inlägg i samma tråd men inget annat? Bullshit....

Permalänk
Medlem

Här måste jag försvara mogge-78. Jag har följt den här tråden ett par dagar för att se om det är ett okej företag. Om man googlar på http://www.google.se/search?hl=sv&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=r... så är den andra träffen man får till den här tråden.

Jag har funderingar på att köpa en iPhone men vågar inte riktigt förrän jag läst om några som lyckats

Permalänk
Medlem

Oavsett om personerna som skyddar företaget är "äkta" eller inte så kan man ju förstå en viss skeptisism mot inlägg från helt nyregistrerade användare i en (för butiken) kontroversiell tråd där ingen annan har något positivt att säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crsan
Här måste jag försvara mogge-78. Jag har följt den här tråden ett par dagar för att se om det är ett okej företag. Om man googlar på http://www.google.se/search?hl=sv&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=r... så är den andra träffen man får till den här tråden.

Jag har funderingar på att köpa en iPhone men vågar inte riktigt förrän jag läst om några som lyckats

Folk som är reggade samma dag och endast skriver i denna tråd är bara ett dåligt försvar.

Jag skulle inte våga handla där ifrån på något sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Folk som är reggade samma dag och endast skriver i denna tråd är bara ett dåligt försvar.

Jag skulle inte våga handla där ifrån på något sätt.

Jag förstår dig, jag ville bara peka på att det kan vara fler som mig som googlat på företaget och hittat denna tråd. Har haft lite mail-kontakt med någon på sommarlagret.

----
Hej, jag är intresserad av in iPhone 16GB, hur lång är leveranstiden och
hur funkar betalningen. Kan jag betala när telefonen kommer till dörren?
Har ni någon hemsida? Bor i Nyköping

Mvh
Christian
----

Hej Christian ,
leveranstiden ca.10dgr ,betalningen olika alternativ finansiering'
internetbet.eller bankgiro ,besvärligt och chansartat att släppa
en telefon utan pengar då måste man göra sk.UC mm. kostsamt
men inga pengar i förskott utan när telefonen ska levereras
erlägges likviden på bank ell.via internet ell via finans.
garantin på telefonen är internationell.
det går ju naturligtvis att avhämta telefonen också.

Hoppas ngt. alternativ passar dig.

mvh.Peder / Sommarlagret
---

Hej,

Går det att betala med postförskott (jag står för den kostnaden) eller liknande?

---

Hej christian ,

vart bor ni ?

mvh.Peder

---
Nyköping

MvH
Christian

--

OK ,låt mig fundera lite vi löser det där.
inga problem.

mvh.Peder

--

Sista meddelandet fick jag 29 Feb