Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
mm skrev det förut också men ingen svarade, har exat samma problem !

/ lAlAz0r

Se där ja..hoppas någon orkar å kan svarar haha... =P

är du nöjd me din lappis då?

EDIT:
Är i behov av ett program man kan göra 2 profiler.
Ena är att den går upp till den standarden som är nu med clockning å grafikkort.

och andra profilen gör att tempen i idle ligger på under 66c
För fläkten går igång när den når 66c.

Vitsen är den att när jag bara surfar och lyssnar så kvittar det hur prestandan blir.
men när jag vill spela osv så snabbt å lätt kunna återställa allt till den normala

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Åtkomst till Internet

Har haft min i tre dagar nu och är super nöjd!

Däremot kan jag inte komma ut på nätet. Sätter i kabel som vanligt och har alla inställningar på automatiskt IP adresser osv.
Den hittar bara ett oidentifierat nätverk med begränsad åtkomst. Sätter jag sladden i min stationära som står brevid så fungerar nätet som det ska! Är det något strul i Vista som jag inte kan?

Kan någon hjälpa mig? Snälla!

Visa signatur

Permalänk

Efter att jag installerat om vista så tog jag alla drivers på "Drivers & Uttilities" skivan.

Har 56 processer igång efter att starta om vista. Är det för mycket? Har inte installerat något program?

Behöver man installera alla drivers på D & U - skivan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janclaude
Efter att jag installerat om vista så tog jag alla drivers på "Drivers & Uttilities" skivan.

Har 56 processer igång efter att starta om vista. Är det för mycket? Har inte installerat något program?

Behöver man installera alla drivers på D & U - skivan?

jag har ungefär lika många processer så det är normalt

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baily
För att byta ut datorn mot en ny. Måste man ringa till kundtjänsten i Irland eller vart den nu ligger, eller räcker det med svenska kundtjänst ? Drygt att prata med de dära nissarna, vissa hör man ju knappt ett ord vad de säger.

ring kundsupport i Sverige de hjälper dig med detta.

Visa signatur

/hook123

Permalänk
Medlem

Fick idag följande mail från supporterkillen jag snackade med igår.

Dear CHRISTOFFER ,

the case has been escalated. you will be contacted to a manager to talk about your problem

Regads,

Giuseppe

Kan ju hoppas att de ringer mig och går med på ett byte.

Permalänk
Medlem

Har lite problem med HDMI porten... När jag ansulter min tv via hdmi, och ställer in rätt upplösning hz osv så funkar det skit bra, men man vill ju att inställningarna skall sparas för min tv. Rätt segt att sätta igång optimering varje gång man ska kolla film osv. Hur skall man kunna spara inställningarna, och går det? Sen till ljudet, funkar skit bra. Förutom att man måste gå in och byta så att ljudet skall skickas via hdmi. Vore gött om man kunde fixa så att datorn byter automatisk eller skickar ljudet i hdmi hela tiden samtidigt som via vanliga utgångarna?

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem

Mina inställningar sparades direkt iaf. Nu blir det samma upplösning varje gång jag slår på tvn. Ang. ljudet så kan man bara ha 1 standard. Antingen HDMI eller standardhögtalare.

Permalänk
Medlem

Samma upplösning ja, men behöver ändra hz =( Och kna man ändra standarden utan att behöva starta om datorn?

Visa signatur

| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |

Permalänk
Medlem

Hz sparades också på min.
Ja det funkade för mig utan problem.

edit: Noterade att mitt tangentbord är högre i mitten än på sidorna. Är det lika för er andra ?

Permalänk
Medlem

fan va skummt, sitter coh testar nu...
När jag drar ut hdmi och sätter i den igen så ändras färgerna på båda skärmanra till 16 bitar istället för 32, så det är en inställning, hz en går ner till 29 istället för 60. Och jag kan inte ändra standarden på ljudet utan att starta om!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hz sparades också på min.
Ja det funkade för mig utan problem.

edit: Noterade att mitt tangentbord är högre i mitten än på sidorna. Är det lika för er andra ?

inte som det sur ut iallafall, kan va lite sneögd haha =P
nae men det kan jag inte se.
men min usb port på vänster sidan, den högst upp är grymt seg att sätta in en sladd i..bah

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jaha, om man drar ut sladden antar jag att den nollställs. Jag trodde du menade när man stängde av tvn/datorn.
Är ditt t-bord högre i mitten än på sidorna ?

Permalänk
Medlem

Nae det är det inte? sikken fråga hehe. När man stänger av och på så stannar inställningarna...

upptäkte nu att när man byter standard så stannar ljudet kvar i den utgång man hade innan tills man startar om programmet, så som mediaspelaren eller winamp...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter 45 minuter igen med supporten så totalvägrar han ge mig ett byte. Det finns absolut inte ens 1 procents chans att han skulle byta ut den. Jag sa hur dåligt det är när de byter ut den på vissa, men kunde inte göra det på min osv osv. Jag sa att jag ville prata med hans chef, men han var inte inne idag och skulle ringa mig idag eller imorgon. För jävla uselt !!

Permalänk
Medlem

Baily: Hur är din nuvarande skärm dålig? Grynig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Baily: Hur är din nuvarande skärm dålig? Grynig?

Precis. Känns som den är smutsig för jämnan.

Permalänk
Medlem

toivo, jag hittar inte det där med musen och touchpaden, sugen på att förklara närmare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guldett
toivo, jag hittar inte det där med musen och touchpaden, sugen på att förklara närmare?

Start > inställningar > kontrollpanelen > maskinvara & ljud > mus.
sen klickar du på bilden.
Sen "device select"
sen längst ner finns en ruta att boka för.

Wola

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Precis. Känns som den är smutsig för jämnan.

jag har en 1280x800 skärm, det ser ut som att det är typ... fett utsmetat över skärmen, tog ett tag tills jag såg det men nu stör det mig och att man vet att det finns en mycket bättre skärm som man kunde ha fått gör mig surare..

en annan grej jag undrar över...
när jag kollar på filmer och serier så blir bilden rätt så pixlig? jag har testat med olika codecs och mediaspelare och jag använder senaste drivrutinen från den dära lap2 sidan eller vad den hette, är det så för er med eller har jag instrallerat fel drivrutiner lr nåt?

Permalänk
Medlem

har formaterat min dell, undrar nu vilka drivrutiner som ska installeras? ska jag fräsa in alla som finns på drivrutinsskivan som följde med? eller är det onödigt? nån som kan göra en lista av vilka som behövs.?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcw
Går det att köra den med stängt lock (clamshell) kopplad till extern monitor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcw

tex via vga? isåfall, ja

Permalänk
Medlem

gött, den blir inte överhettad då om man lirar något spel? ventileringen fungerar menar jag med stängt lock också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Start > inställningar > kontrollpanelen > maskinvara & ljud > mus.
sen klickar du på bilden.
Sen "device select"
sen längst ner finns en ruta att boka för.

Wola

hittar inte "device select", där problemet ligger ;s

Permalänk
Medlem

Tänkte passa på att tacka för rabattkoden jag fick när jag köpte min 1530 med nedanstående tips.

15% rabatt till privatpersoner till 2008-03-19
L4ZLZT6D2MJ80$

Permalänk
Medlem

@Knoj:

Doh. Nu kommer leveransdatumet skjutas fram 2 månader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knoj
Tänkte passa på att tacka för rabattkoden jag fick när jag köpte min 1530 med nedanstående tips.

15% rabatt till privatpersoner till 2008-03-19
L4ZLZT6D2MJ80$

Såg det också nu.
Det som gäller nu är alltså:

L4ZLZT6D2MJ80$ - privatpersoner 15%
$H?TP9R$XFH234 - studentrabatt 5%

Permalänk
Medlem

Är den där duken som följer med till för att rengöra skärmen och tagnentbordet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Efter 45 minuter igen med supporten så totalvägrar han ge mig ett byte. Det finns absolut inte ens 1 procents chans att han skulle byta ut den. Jag sa hur dåligt det är när de byter ut den på vissa, men kunde inte göra det på min osv osv. Jag sa att jag ville prata med hans chef, men han var inte inne idag och skulle ringa mig idag eller imorgon. För jävla uselt !!

jag tycker du ska kräva återköp och sända tillbaka den.
valde själv att göra det direkt när jag såg vilken skärm jag skulle få.
dumt tyckte vissa men problemen med XR860 1 MOD,LCD,15.4WSXGA+,SMSNG,M153 som du har är så vanligt att jag
visste vad som väntade. risken är att man får brottaröron av alla tel.samtal.....

jag hoppas du får en ny skärm i utbyte men tyvärr kan det bli en likadan om du har otur
be att få partnr. på utbytes skärmen mejlat innan du går med på ett byte.

lycka till//hook123

Visa signatur

/hook123