Permalänk

constant restart syndrome

(rubriken är påhittade och inte namnet på problemet)
ursäkta att jag postat om det här men jag har försökt vara till mer hjälp och skriva lite mer om problemet. vill verkligen komma till bukt med det här :/ är en del pengar och jag hatar nästan mig själv för att jag inte köpte en kass färdig dator med support^^

jag höll på och försökte uppdatera vista 64. när jag blir bedd att starta om, väljer att inte göra det då datorn konstant hänger dig när man väljer att starta om automatiskt. datorn dör och går sen inte att starta, efter några minuter av försök att starta så startar den en snabbis och dör sedan, och fortsätter göra så så länge strömmen är på i datorn.

alla fläktar startar och dioder lyser upp sen dör allt nån secund senare, samma sak igen och igen, den verkar kunna hålla på i all evighet.

kanske det är nätagget? för jag plockade ur allt utom processor och nätagg och moderkort. men samma sak händer igen.

dessutom när jag sätter i strömsladden till nätagget kittlar och sticker det obehagligt i antistatarmbandet på min handled. (inte om jag har sladden utdragen ur väggutaget.) annars måste det ju vara moderkort el processor. men om det var processorn borde den vara igång lite längre än bara en halv sekund innan den dör igen. känns inte som en överhettning.

vad jag höll på med när den dog:
http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=965487

INTEL CORE 2 QUAD Q6600 2.4GHZ 8MB 1066MHZ S-775
LIAN LI MIDITOWER PC-V1000 PLUS SILVER NO POWER
GIGABYTE GA-P35-DS3R P35 S-775 SATA2 RAID ATX
CORSAIR 4GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME (2X2GB) HEATZINK
XFX GEFORCE 8800GT 512MB 2XDVI SLI HDTV PCI-E

Permalänk
Medlem

Har själv haft exakt samma problem, med samma moderkort. Fläktarna går av och till, samt dioderna lyser till. I övrigt död.

Pratade med Inet, där jag köpte moderkortet. Dom tog emot det och ersatte mig med ett nytt. Nu fungerar datorn igen.

Vad som är fel har jag ingen anning om. Det fick jag inget svar på heller. Men det var ialf ett garanti-ärende!

Visa signatur

Pommes

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gusse
Har själv haft exakt samma problem, med samma moderkort. Fläktarna går av och till, samt dioderna lyser till. I övrigt död.

Pratade med Inet, där jag köpte moderkortet. Dom tog emot det och ersatte mig med ett nytt. Nu fungerar datorn igen.

Vad som är fel har jag ingen anning om. Det fick jag inget svar på heller. Men det var ialf ett garanti-ärende!

jättetack för ditt svar, skönt att höra. ska konstakta min återförsäljare genast och hoppas på det bästa. hoppas inget annat tog skada bara. så kanske det inte blir så dyrt x_x