Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Voltage om du vill pilla ner någon/några av fläktarna i hastighet via Speedfan t ex. Kommer inte ihåg hur många man kunde höja och sänka via Speedfan, men det bör gå på 4st totalt om man sköter speedfan på rätt sätt.
PWM eller auto om du vill att samtliga (förutom en av fläktkontakterna) ska vara tempstyrda.

Har försökt genom Speedfan utan framgång. När man ändrar från Auto till Voltage står det inte längre i biosen eller Speedfan vad hastigeten är på cpu-fräkten är. Några tips?

Ps: Jag styr de 3 andra fläktarna i chassit fysiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mad_europen
Jag får också blåskärmar lite då och då. Nästan alltid en gång per dag och det sker när jag kör klockat. Har testat med alla möjliga inställningar tycker jag men inget verkar hjälpa.

Tycker det är synnerligen konstigt eftersom jag kan köra orthos i 17 timmar helt felfritt i 3,2GHz så länge jag inte får blåskärm. Jag har tagit en bild på meddelandet men jag har en craptelefonkamera så vi får se om någon kan uttröna något av den. Lägger upp den här sen.

http://img368.imageshack.us/img368/8350/dsc00392fo3.th.jpg
Usbn? :S

Laddar hem nya drivisar få se om det hjälper.

Du får åtminstone en referens till vilken fil det är som spökar...
själv fick jag ingen info om det :/ (har postat bilder här tidigare, scrolla upp )

Men efter att ha uppgraderat BIOS från um, minnet sviker, 11 till 12 (?) så har jag än så länge inte fått en enda blåskärm

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
https://fightchatcontrol.eu

Permalänk

Någon som kan hjälpa mig. Jag håller på att motera min nya dator. Då kom jag till 3 saker som jag inte var 100& säker på. 12v, sladden som man sätter där ska väl vara en 4pin som passar in i de 4 översta hålen? För jag har även en 8pin som passa där också. Sen så finns det ett "uttag" över 24 atx sladden som heter 12v pcie. Behöver jag sätta något där?

Sen till grafikkortet, det är bara en 6pins pcie kontakt som ska pluggas in där, inget mer?

Tacksam för svar eftersom man får lite smått panik när man inte får ihop det

MVH Victor

Permalänk
Medlem

Tror jag kör 8-pin och det där 12V PCIE är till för extra kräm till grafikkorten. Jag använder inte den och jag kör med 8800GT.

Men jag kan ju som tidigare ha fel.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Jo, läste det i manualen sen Kör på 8pin då för att vara säker Men när du kopplar störm till grafikkortet, är det bara 6pins pcie man kopplar till grafikkortet? Inget mer? För på min kontakt är där även en 2pin som hänger löst bredvid på 6pins sladden. Vad är det till?

Permalänk
Medlem

Japp, en sådan har jag också. Antar att den är till för grafikkort som använder 8-pin.

Visa signatur

Permalänk

Okej Tackas så hemskt mycket för svaren!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dan@work
Du får åtminstone en referens till vilken fil det är som spökar...
själv fick jag ingen info om det :/ (har postat bilder här tidigare, scrolla upp )

Men efter att ha uppgraderat BIOS från um, minnet sviker, 11 till 12 (?) så har jag än så länge inte fått en enda blåskärm

Okej så bra! jag har laddat hem F12 men har inte flashat ännu.

ska testa det idag då.

Visa signatur

Antec P182B | GA-P35-DS4 rev2.1 F11 E2180 | Thermalright Ultra-120 Extreme | Corsair PC6400 2048mb CL4 | Sparkle 8800GTS 640Mb |Samsung Spinpoint T166 500Gb | Corsair Powersupply 520W | Creative Sound blaster Audigy SE

Asus Crosshair | AMD X2 3600+ Brisbane

Permalänk
Medlem

Flashade till F12 men icke hjälpte det mot endless reboot problemet, så nu blir det RMA på skiten

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElZoido
Flashade till F12 men icke hjälpte det mot endless reboot problemet, så nu blir det RMA på skiten

Har du bootproblem redan vid standardklock?

Visa signatur

Antec P182B | GA-P35-DS4 rev2.1 F11 E2180 | Thermalright Ultra-120 Extreme | Corsair PC6400 2048mb CL4 | Sparkle 8800GTS 640Mb |Samsung Spinpoint T166 500Gb | Corsair Powersupply 520W | Creative Sound blaster Audigy SE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElZoido

Vet inte om någon skrivit, men har du prövat att öka spänningen till minnena?
Det fick mina bootproblem att försvinna.

Permalänk
Medlem

Första klocken...

Nu har ja börjat leka med min E8400 på ett GA-EP-DS4.

http://img413.imageshack.us/my.php?image=cpu36ji2.jpg

Vad tycks ? Fortsätter att köra orthos ett tag till..

Visa signatur

Gigabyte Z77X-D3H (F9) | Intel i5 3570k @3.8GHz | Corsair Vengeance 2*4gb @1600MHz 1.5v | SSD Intel 520 120gb | Asus HD 7970 Matrix Platinum 3GB | Antec P182 | Corsair 750W TX | Antec Khüler 620 (2 * Cougar Vortex PWM CF-V12HP).

Permalänk
Medlem

20% klock var väl inget vidare. 33% minst tycker jag du ska klocka. Jag är ingen överklockningsexpert, men det borde väl gå? Har sett E8400 på 4.2ghz stabilt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
20% klock var väl inget vidare. 33% minst tycker jag du ska klocka. Jag är ingen överklockningsexpert, men det borde väl gå? Har sett E8400 på 4.2ghz stabilt

Ne men de var första klocken, plockade ihop datorn i helgen och jag har inte hunnit testa så mkt, men har kört orthos nu i 1timma 15 min utan problem och samma temps fortfarande, störande att core 0 / 1 inte ligger ens nära varandra i temp.. Men över 4GHz ska jag allt åstakomma

Visa signatur

Gigabyte Z77X-D3H (F9) | Intel i5 3570k @3.8GHz | Corsair Vengeance 2*4gb @1600MHz 1.5v | SSD Intel 520 120gb | Asus HD 7970 Matrix Platinum 3GB | Antec P182 | Corsair 750W TX | Antec Khüler 620 (2 * Cougar Vortex PWM CF-V12HP).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Installerade nyligen ett par Dominator minnen på mitt P35C DS3R och noterade att mobot undervoltade rejält för minnena, fick höjja ordentligt för accaptabla voltvärden.
En longshot, men du kan inte få tag på ett annat minne ?
Fast mobot/bios borde väl pipa minnesvarning ?

Får man fråga hur du fått tag i 2x2GB Dominator PC8500, jag hittar bara 2x1GB.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull

Komplett.se

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=347131

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull

Yepp, Skillz länkar till rätt minnen som endera har gått ner eller upp 50:- nu, tror jag läste ngnstans att det bara finns en rev på dessa fn, men Komplett har ju tydligen lagt nu order på dessa eftersom de är slut nu.
Både jag och Sqounken här på SweC, kan köra dessa över specen.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=179555
Denna nissen kör med 4x2Gb

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

lite synd att dom inte ligger ute på prisjakt, för de flesta kollar säkert endast på prisjakt efter olika produkter, vilket resulterar i att sånna som jag missade dom där.. är himla sugen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

lite synd att dom inte ligger ute på prisjakt, för de flesta kollar säkert endast på prisjakt efter olika produkter, vilket resulterar i att sånna som jag missade dom där.. är himla sugen

Beställ dom då ? Det är ju bra pris på bra minnen, att sitta med 4X1Gb, är nog inte det roligaste om ngt år.Sen strular det gärna "bättre" med 4 moduler.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men jag har endast haft mina minnen i 3 månader?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men jag har endast haft mina minnen i 3 månader?

Det gör väl inget

Lägg ut dom gamla på annons efter att du fått hem nya!

Jag hade mitt första par DDR2-minnen i bara 3veckor

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

kan ju iofs sälja dom för lägsta dagspriset. Det är ju inget fel på dom eller nåt och jag har till och med kvar förpackningarna och kvitton. Tror ni det funkar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det funkar säkert joeghurt, kan du sälja till någon polare för bra pris, så slipper du ett moment.

Men, kollar just din cigg...du har ju bra minnen ändå.
Dominator minnena är iofs vassare och i 2 Gb moduler, men du har ju redan 4 Gb som går fort som attan. Vad kör du för timings ?

Tveksamt om jag hade brytt mig om att byta, fast jag är rätt lat

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Komplett.se

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=347131

Japp, hittade dom precis jag. Men dom är slut!
Hursomhelst, om man som jag har bråttom, finns det något bra alternativ till andra minnen? Jag har beställt allt förutom minne och moderkort, processorn är E8500.
Tror det blir ett EP35-DS4, men inte säker.

Fast dom där minnena du länkade till verkar Riktgit grymma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar som om de kommer in nästa vecka pull.
Annars vet jag att Skillz gillar Ocz Reaper, var nära att köpa sådana själv pga Skillz rekomendation, men det blev Dominator.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343070

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Verkar som om de kommer in nästa vecka pull.
Annars vet jag att Skillz gillar Ocz Reaper, var nära att köpa sådana själv pga Skillz rekomendation, men det blev Dominator.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343070

Jo jag vet, var precis påväg att beställa 2x2GB pc8500 OCZ Reaper igår från datorbutiken, men fick i stunden för mig att Dominator ska vara både stabilare och bättre. Men dom har iallafall Dominator 8500 i 2x1GB kit, så om man köper 2st sånna blir det likadant, fast vissa säger att 4x1GB är ostabilt jämfört med 2x2GB.

Sen vet jag inte vilket moderkort jag ska ha, finns ju nå grymt många modeller av DS3/DS4 och jag har ingen aning alls vilken man ska ta.

Hursomhelst ligger allting förutom minne och moderkort på posten nu.

Fan, svårt det här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Javisst är det svårt

Men du, ta och beställ de 2x2Gb Dominator på komplettt nu till helgen, så har du några dagar på dig att bestämma dig angående mobot ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det funkar säkert joeghurt, kan du sälja till någon polare för bra pris, så slipper du ett moment.

Men, kollar just din cigg...du har ju bra minnen ändå.
Dominator minnena är iofs vassare och i 2 Gb moduler, men du har ju redan 4 Gb som går fort som attan. Vad kör du för timings ?

Tveksamt om jag hade brytt mig om att byta, fast jag är rätt lat

Har inte orkat testa lägre timings än, men i nuläget ligger dom högt: 5-7-7-23

Visa signatur

Permalänk

Nu har jag uppdaterat alla drivisar, flashat bioset till F12 och får fortfarande blåskärm ca 1 gång per dag. Kanske blir att skicka på rma ändå

Edit: Detta gäller även oklockat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plat1num
Vet inte om någon skrivit, men har du prövat att öka spänningen till minnena?
Det fick mina bootproblem att försvinna.

Jepp har provat öka spänningen och kör oklockat men det funkar ändå inte