Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
Alla de spelen funkar på PS3. Fast MGS3 blir segt då du ska möta ... "eld.. massor med eld", lite låg FPS (utan FPS skip/Slow-mo)

PS3 40gb är väl inte bakåtkompatibel alls? Och det är ju typ den enda verisionen man får tag i en svenskaffär idag.
På blocket vill dem flesta ha 6500:- för en PS3 60gb nu. Det är förmycket för mig just nu.

Permalänk
Medlem

tyvärr så är det ju så men kan önska dig lycka till med ps2an. dom är rätt goa dom med.

edit:
hehe antagligen april-skämt men det e najs.
http://ps3.qj.net/Kojima-Raymond-s-Metal-Creed-Solid-4-Assass...

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
tyvärr så är det ju så men kan önska dig lycka till med ps2an. dom är rätt goa dom med.

edit:
hehe antagligen april-skämt men det e najs.
http://ps3.qj.net/Kojima-Raymond-s-Metal-Creed-Solid-4-Assass...

Ja, det var ett aprilskämt. Men det hade varit najs om det blev verklighet.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

FrågA: Om man slänger in PS3:an (60GB) i en tv bänk med stängd lucka. Blir det på tok för varmt? Tänkte ju ha helt öppet baktill och nån sorts fläktsystem samt kanske kanske om det behövs såga runda ventilationshål undertill.
Räcker detta? Eller måste man ha den "ute", vill ju ha den snyggt dold..

FrågA2: Nån som kan tipsa om nån bra IR förlängare/Sändare som gör att man kan stänga inne förstärkaren också så man kan använda fjärren genom trädörren..

Tacksam om nån har nån som helst input o ge...

Note to self.

Permalänk

Jag funderade på att lägga min PS3 60GB i TV-bänken men då hade det bara blivit någon cm mellan kortsidorna på PS3 och hyllan. Så jag tyckte det var dumt att riskera överhettning och ställde den bredvid. Det enda säkra sättet att veta om det funkar eller inte är ju och testa, men det vill man ju helst inte OM den skulle gå sönder.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Den klarar hög värme. Testad i torrbastu 24 timmar i 60 grader. Fläkten går hårdare bara...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

fan vad jag önskar att man kunde använda xbox360 kontrollen till ps3! Men det blir nog ett köp längre fram ändå

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Finns det inte kopior som är liknande?

Själv vill jag ha en DS3, kommer de inte hit snart?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

har faktiskt ingen koll alls på det, kanske finns! hade varit super om det fanns

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
har faktiskt ingen koll alls på det, kanske finns! hade varit super om det fanns

Det finns annars guider på internet om hur du bygger om PS3 kontrollen till ett 360 skal om du själv skulle vilja pilla lite;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Det finns annars guider på internet om hur du bygger om PS3 kontrollen till ett 360 skal om du själv skulle vilja pilla lite;)

kewlt! får kolla upp det

Edit: hittade guiden men JÄVLAR vilket pill! inget för mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmmm blev lite sugen på att skaffa singstar då man ska ha födelsedagsfest på måndag och har bjudit in en massa folk.
är det nåt att rekommendera?

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

DS3 finns här tror jag.

http://www.console.se/ps3/handkontroller/

Har aldrig handlat något där så jag vet inte hur bra de är på att leverera i anständig tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
hmmm blev lite sugen på att skaffa singstar då man ska ha födelsedagsfest på måndag och har bjudit in en massa folk.
är det nåt att rekommendera?

PS2 versionen är iallafall riktigt kul, speciellt med kompisar så de är värt det:)

Permalänk
Medlem

Köpte till PS3, funkar riktigt bra. Kul med Singstore, väntar bara på lite flera låtar. Grymt fina mickar, köpte en mick i semiproffsklass för över 800:- och de som ingår i PS3-paketet är bättre.(ljudmässigt, inte finish)

600:- för DS3 var lite saftigt. Kanske lönar sig med import då?

Visa signatur

Permalänk

Shet, spelade NHL 08 nu på internet, fick spö.

Jag är ju nybörjare, har inte lirat hockeyspel sedan NHL 2002. Då vart man riktigt skicklig, men de nya kontrollerna är väldigt avancerade såhär i början, hehe.

Måste främst lära mig hur man snor puckarna effektivt, och göra dragningar, samt skjuta effektivt.

Kul vart det i alla fall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Shet, spelade NHL 08 nu på internet, fick spö.

Jag är ju nybörjare, har inte lirat hockeyspel sedan NHL 2002. Då vart man riktigt skicklig, men de nya kontrollerna är väldigt avancerade såhär i början, hehe.

Måste främst lära mig hur man snor puckarna effektivt, och göra dragningar, samt skjuta effektivt.

Kul vart det i alla fall

Hehe:)

Jag är riktigt sugen på NHL08, Dock tilllåter inte ekonomin detta just nu:(
Ska nog inhandla en Blu-Ray film imorron:)

Permalänk
Citat:

Hehe:)

Jag är riktigt sugen på NHL08, Dock tilllåter inte ekonomin detta just nu:(

Köpte det för 399kr på SIBA

Permalänk
Medlem

hmm det blir nog till att skaffa singstar då
blir nog lättare att få med folk på det än guitar hero.

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem

DMC4 Inköpt, oh vilket spel. Helt underbart.

Ska lira ordentligt i helgen dock

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilken då?

Jag har lust att köpa Gone in 60 seconds.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^
DMC4 Inköpt, oh vilket spel. Helt underbart.

Ska lira ordentligt i helgen dock

Snart klarat av det på alla svårighetsgrader Lånat av en polare! Helt okej spel faktiskt, men gillar 3:an mer eftersom det var mer utmaning. Plus att Nero är en störande karaktär IMO. LEVE DANTE!!

Permalänk
Medlem

Det blev 357.50:- för en DS3 inklusive frakt!
Tack för tipset!

Länk

Visa signatur

Permalänk
Medlem

på tal om nhl08.
vad är detta för version som ska komma till ps3?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=85519
har dom skrivit fel?ska det inte vara 09 eller nått?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Köper jag Warhawk + BT Headset, kan jag då använda det för att röstchatta i andra PS3-spel som t.ex. NHL?

Permalänk

Fan ta er!
Nu har ni lyckats locka mig att köpa PS3 GT5 bundle, Drakes Uncharted, Motorstorm, 300 Bluray, Planet Earth bluray, extra handkontroll, bluray fjärrkontroll och en HDMI-kabel för nästan 8000 spänn.
Hur har ni tänkt lösa det här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Fan ta er!
Nu har ni lyckats locka mig att köpa PS3 GT5 bundle, Drakes Uncharted, Motorstorm, 300 Bluray, Planet Earth bluray, extra handkontroll, bluray fjärrkontroll och en HDMI-kabel för nästan 8000 spänn.

Sälj skiten till mig för 1000:- så har du bara 7000:- kvar på ditt SMS-lån.

Amortering är svaret på era problem ungdomar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Fan ta er!

Det var verkligen ett köp värt vartenda öre! Bara en hyfsad blu-ray spelare kostar ju den slanten...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Snart klarat av det på alla svårighetsgrader Lånat av en polare! Helt okej spel faktiskt, men gillar 3:an mer eftersom det var mer utmaning. Plus att Nero är en störande karaktär IMO. LEVE DANTE!!

Har inte spelat sen ettan. Trean var skit ju till dator IMO!

Gillar Dante mer, hoppas man får reda på vem Nero nörden är. Lagom corny liksom

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
på tal om nhl08.
vad är detta för version som ska komma till ps3?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=85519
har dom skrivit fel?ska det inte vara 09 eller nått?

nej det är en engelsk utgåva utan den svenska skiten.

Visa signatur

0100
0010