Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller ser modellerna ganska Oblivion-lika ut? Liksom sättet de står och håller vapen och så.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det verkar vara beta på gång nu, om man får tro en av Aventurines inhyrda animatör som jobbat där 2006-2007.
Han säger att han har god kontakt med dom och tror att betan borde komma inom några veckor.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Inaktiv

Tänkte ge den här tråden en första hjälpen räddning innan den dör helt.
För ni har tvivlat på grafiken hittils så borde ni spana in dom nya bilderna i galleriet http://www.darkfallonline.com/gallery/ och läs gärna om utvecklarnas framsteg på http://df.warcry.com/content/features

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Det verkar vara beta på gång nu, om man får tro en av Aventurines inhyrda animatör som jobbat där 2006-2007.
Han säger att han har god kontakt med dom och tror att betan borde komma inom några veckor.

Du har åter givit mig hopp!!! IT WILL COME!!!!! BEWARE NOOBS! YOU'LL DIE ALOT IN DARKFALL ONLINE!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anon39527
Tänkte ge den här tråden en första hjälpen räddning innan den dör helt.
För ni har tvivlat på grafiken hittils så borde ni spana in dom nya bilderna i galleriet http://www.darkfallonline.com/gallery/ och läs gärna om utvecklarnas framsteg på http://df.warcry.com/content/features

Du har åter givit mig hopp!!! IT WILL COME!!!!! BEWARE NOOBS! YOU'LL DIE ALOT IN DARKFALL ONLINE!!

Gosh, att folk orkar De har ju sagt konstant sen 2003 att beta kommer snart

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Säger dom att spelet spelet är i closed beta, har god utveckling och har fastsatt ett datum för gold... så tror jag dom inte.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Alla features är klara, just nu kör dom felsökning och testar conquest med inhyrda professionella testare. Dom har gjort det sedan december.

Alla kommer få spela innan det släpps. Men dom kallar det 'playtest' istället för 'open beta'.

AI systemet verkar vara väldigt bra! En förbättrad variant av Oblivions AI.
NPCs lever deras egna liv och skillar upp som spelare gör.

AI är så pass avancerat så att dom kan testa väldigt mycket nästan lika effektivt som 'vanliga' spelare.
-tar det med en nypa salt, men med tanke på hur dom berättat att AIt fungerar så är jag inte orolig att det kommer vara som i alla andra MMOn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Alla features är klara, just nu kör dom felsökning och testar conquest med inhyrda professionella testare. Dom har gjort det sedan december.

Alla kommer få spela innan det släpps. Men dom kallar det 'playtest' istället för 'open beta'.

AI systemet verkar vara väldigt bra! En förbättrad variant av Oblivions AI.
NPCs lever deras egna liv och skillar upp som spelare gör.

AI är så pass avancerat så att dom kan testa väldigt mycket nästan lika effektivt som 'vanliga' spelare.
-tar det med en nypa salt, men med tanke på hur dom berättat att AIt fungerar så är jag inte orolig att det kommer vara som i alla andra MMOn.

Om dom skillar upp måste de ju kunna dö också... så att nya NPCs som är låga levels igen kommer. Annars är ju spelet fullt av maxlevel vakter och merchants. Fast i och med att spelare gör sina egna städer så kanske det inte är något problem.

Att de kunde köra ett beta test med hjälp av en AI är bullshit. En AI gör ju ändå bara det den blir tillsagd/programmerad att göra... den gör inte en quest, ser plötsligt ett område som ser intressant ut, springer dit och faller sen ner och blir fast där. Nej, den gör bara sin quest och får sen nästa order. Dessutom är ju en stor del av betatestande utvärderingar, som t.ex. hur rolig en quest var, hur ett område fungerar, hur balanserad ens klass är o.s.v.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

Att de kunde köra ett beta test med hjälp av en AI är bullshit. En AI gör ju ändå bara det den blir tillsagd/programmerad att göra...

Klart att AIn kan hjälpa till att hitta fel. Vad är problemet med det? Självklart så är det ingen ersättare för riktiga personer fast det är det aldrig någon som har påstått.

Citat:

Dessutom är ju en stor del av betatestande utvärderingar, som t.ex. hur rolig en quest var, hur ett område fungerar, hur balanserad ens klass är o.s.v.

Ja precis och det är därför de gärna använder termen "playtest".

Permalänk
Medlem

Guild betan är inte utesluten, det kommer nog bli mer som en closed beta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Klart att AIn kan hjälpa till att hitta fel. Vad är problemet med det? Självklart så är det ingen ersättare för riktiga personer fast det är det aldrig någon som har påstått.

Ja precis och det är därför de gärna använder termen "playtest".

Nej, men AI kan inte hitta andra fel än t.ex. buggade abilities. Playtest var väl något de har istället för en öppen beta?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Beta

I dom flesta spel släpps betorna för tidigt och utvecklarna förväntar sig att spelarna ska kunna testa spelen lika bra som riktiga speltestare, vilket såklart inte stämmer. DFO-uvecklarna vill inte att spelarna ska behöva försöka köra ett spel som det tar en hel helg för att bara logga in på och sedan bli utslängd eftersom serverna inte är ordenligt testade.

Darkfalls release datum är ännu en sak som är värd att diskutera: Är det rätt att sätta ett release datum och sedan stressa sönder bara för att få spelet att funka? Om man gör det så kommer kvalitén inte vara någon vidare på slut produkten. Vad DFO försöker göra är att göra ett spel som går att spela när det släpps, inte ett spel där man måste vänta ett halvt år innan allt är patchat och klart.

+ DET TAR TID ATT GÖRA ETT SPEL!! DET ÄR INGET MAN GÖR ÖVER EN HELG!!

Permalänk
Medlem

Re: Beta

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlasher
+ DET TAR TID ATT GÖRA ETT SPEL!! DET ÄR INGET MAN GÖR ÖVER EN HELG!!

Nej det är sant, men problemet ligger inte där, utan de har saggt att de ska ha deras Klan beta sedan 2003. Det är nu 2008, Alltså 5 år efter utlåvad tid.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

När dom gick ihop med Aventurine så började dom om med en ny motor. Enligt Tasos har det 'nya' Darkfall varit under utveckling sen 2004.

Clan Beta sign-ups började i september 2005. För 1-2 månader sedan dom in 10st guilds till.

Men jag vet inte hur dom ska göra. Lär märkas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Nej det är sant, men problemet ligger inte där, utan de har saggt att de ska ha deras Klan beta sedan 2003. Det är nu 2008, Alltså 5 år efter utlåvad tid.

Vanliga stängda betan tog de upp anmälningar till 2003.

Citat:

När dom gick ihop med Aventurine så började dom om med en ny motor. Enligt Tasos har det 'nya' Darkfall varit under utveckling sen 2004.

Clan Beta sign-ups började i september 2005. För 1-2 månader sedan dom in 10st guilds till.

Men jag vet inte hur dom ska göra. Lär märkas.

Varför skulle de ta upp anmälningar till en beta och säga att de skulle lägga igång den om någon månad (Q4 2005) om spelet nyss blivit omgjort från grunden? Skulle de verkligen ha bytt spelmotor skulle de inte ha sagt att klan beta kommer snart ett år efter att spelet varit tillbaka på noll.

Om man ser på hur länge andra MMOn har varit under utveckling och hur länge det har tagit tills de kommit till ett stängt betastadie är Darkfall minst sagt... ja, otroligt. Blizzard jobbade 4 år på WoW före closed beta, Mythic 2 på Warhammer Online och FunCom 4 år på Age of Conan. Mythic gjorde sitt första MMO Dark Age of Camelot på ca 1,5 år (inte till beta utan till release då).

Darkfall har som sagt haft snart 7 år på sig, och har inte kommit till beta än.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vanliga stängda betan tog de upp anmälningar till 2003.

Varför skulle de ta upp anmälningar till en beta och säga att de skulle lägga igång den om någon månad (Q4 2005) om spelet nyss blivit omgjort från grunden? Skulle de verkligen ha bytt spelmotor skulle de inte ha sagt att klan beta kommer snart ett år efter att spelet varit tillbaka på noll.

Om man ser på hur länge andra MMOn har varit under utveckling och hur länge det har tagit tills de kommit till ett stängt betastadie är Darkfall minst sagt... ja, otroligt. Blizzard jobbade 4 år på WoW före closed beta, Mythic 2 på Warhammer Online och FunCom 4 år på Age of Conan. Mythic gjorde sitt första MMO Dark Age of Camelot på ca 1,5 år (inte till beta utan till release då).

Darkfall har som sagt haft snart 7 år på sig, och har inte kommit till beta än.

Dom trodde väl att dom skulle klara av att genomföra ett beta i det stadiet. Vilket dom inte gjorde, dom har bett om ursäkt för deras 2 beta announcement. Notera att Funcom har skjutit upp sin beta 6 ggr.

Jag kan inte mycket om spelutveckling, men vad jag vet är att dom flesta skiter fullständigt i om WoW tog 4 år, Warhammer 2 år .. o.s.v. Känns inte relevant.

Funcom har arbetat med deras grafikmotor sedan 90-talet, och deras lore finns redan tillgänglig via böcker. Men deras NDA är inte bra, dom gjorde lika dant med AO och det var en av dom värsta spelsläppen i MMO historien.

Sen vet jag inte skillnaden på att utveckla ett skillbaserat och levelbaserat spel. Men ett spel med Darkfalls features och mängden skills/spells och en enorm värld; borde inte göras klart på 2 år.

Eftersom det inte finns ett enda modernt skillbaserat spel ute så väntar jag mer än gärna på ett. Dom börjar bli lite fler i horisonten, vilket är bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Dom trodde väl att dom skulle klara av att genomföra ett beta i det stadiet. Vilket dom inte gjorde, dom har bett om ursäkt för deras 2 beta announcement. Notera att Funcom har skjutit upp sin beta 6 ggr.

Jag kan inte mycket om spelutveckling, men vad jag vet är att dom flesta skiter fullständigt i om WoW tog 4 år, Warhammer 2 år .. o.s.v. Känns inte relevant.

Funcom har arbetat med deras grafikmotor sedan 90-talet, och deras lore finns redan tillgänglig via böcker. Men deras NDA är inte bra, dom gjorde lika dant med AO och det var en av dom värsta spelsläppen i MMO historien.

Sen vet jag inte skillnaden på att utveckla ett skillbaserat och levelbaserat spel. Men ett spel med Darkfalls features och mängden skills/spells och en enorm värld; borde inte göras klart på 2 år.

Eftersom det inte finns ett enda modernt skillbaserat spel ute så väntar jag mer än gärna på ett. Dom börjar bli lite fler i horisonten, vilket är bra.

Jag menar inte att det att de måste få färdigt spelet på 4 år eller liknande. Jag menar bara att så mycket pekar på att spelet inte är vad det utger sig för att vara. Hittills har ju inte ens någon spelbar version visats upp på någon mässa... och det brukar hända bra mycket före spelen går i beta.

Att göra ett spel som är av sandbox-typ tror jag (obs. tror) görs på kortare tid än ett s.k. theme park-MMO eftersom det är mindre detaljer. Det mesta skapas ju av spelarna ändå. Man ger dem bara förutsättningarna för att skapa sin värld. Vilka features har Darkfall som är tidskrävande att göra? Jag har nog inte hört om några sådana.

Jag vet inte om det stämmer att Funcom skjöt upp AoC betan 6 gånger, men hur som helst så har ju inte spelet varit i produktion lika länge som Darkfall har pratat om beta. Grafikmotorn började man göra 2000 (inte på 90-talet) och användes först i AO... Age of Conan började man som sagt jobba med år 2003.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nä det är sant att dom inte har visat upp något speciellt på mässor eller övriga världen. Womensgamer.com och LoD snubben är dom ända jag vet som varit där och intrevjuat utvecklarna. Och enligt grekiska nyhetstidningar och Tasos så var det ju en som hackade Aventurine och stal betaclienten. Så det borde funnits någonting iaf.

Men det är inte bara skeptiska personer som vill se mera, tror alla är sugen på mer information.

Det jag reagerar på är hur folk gillar att sprida missledande fakta eller komma på negativa kommentarer baserad på egna spekulationer och felaktiga förklaringar/fakta. Vilket sätter dom under definitionen 'troll'.

Found it;

11.1 What graphics engine is Age of Conan running?
Age of Conan is based on Funcom’s proprietary DreamWorld engine, which we’ve been working on since our MMO Anarchy Online, which started production in 1996.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nä det är sant att dom inte har visat upp något speciellt på mässor eller övriga världen. Womensgamer.com och LoD snubben är dom ända jag vet som varit där och intrevjuat utvecklarna. Och enligt grekiska nyhetstidningar och Tasos så var det ju en som hackade Aventurine och stal betaclienten. Så det borde funnits någonting iaf.

Men det är inte bara skeptiska personer som vill se mera, tror alla är sugen på mer information.

Det jag reagerar på är hur folk gillar att sprida missledande fakta eller komma på negativa kommentarer baserad på egna spekulationer och felaktiga förklaringar/fakta. Vilket sätter dom under definitionen 'troll'.

Found it;

11.1 What graphics engine is Age of Conan running?
Age of Conan is based on Funcom’s proprietary DreamWorld engine, which we’ve been working on since our MMO Anarchy Online, which started production in 1996.

Hmm, ursäkta för det. Stod ganska klart och tydligt på wikipedia att man började jobba på DreamWorld år 2000.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Jag har inte följt hela spelets utveckling sedan 2003, dock: dom senaste åren har dom varit väldigt försiktiga med vad dom har sagt runt betan t ex "Den kommer när den är klar" och release datumen som har satts (t ex "den här sommaren" eller liknande svävande datum) har inte varit officiella dom flesta har varit spekulationer som communityn har gjort, utifrån detta så skulle jag nästan kunna gissa på att samma sak har hänt sedan 2003 och det har känts som om dom har lovat en beta men i själva verket inte.

Varför tar det tiiiid???!?!?!?
Till skillnad från Aoc som försöker göra en nästan kopia utav WoW med bättre grafik (Ganska mycket högre standard än vad vi har sett i flesta mmorpg) och så har dom pillat lite med sitt combat-system, DFO försöker inte efterapa något spel, dom försöker göra ett eget spel, något som inte finns, vilket höjer ribban hos utvecklarna.
Kan man dissa ett spel bara för det har gått igenom en lång utveckling?

EDIT:
Efter lite tänkade så tar jag tillbaka att Aoc var en efterapning utav wow (dock så så kommer Aoc förbli det i mina ögon).

Permalänk
Medlem
Citat:

Till skillnad från Aoc som försöker göra en nästan kopia utav WoW

Vilket rent jävla skitsnack.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Vilket rent jävla skitsnack.

Kan du åtminstone förklara varför du tycker det är skitsnack!? Ser ut som din rad inte bidrar till något annat än ta upp plats just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan du åtminstone förklara varför du tycker det är skitsnack!? Ser ut som din rad inte bidrar till något annat än ta upp plats just nu.

Varför skulle AoC apa efter WoW?

Förresten så är ju även Darkfall en efterapning av Ultima Online i så fall. Även Shadowbane och Wurm Online har även mycket liknande koncept. Egentligen gör inte Darkfall något nytt alls som jag vet om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste spel va helt nyskapande för att vara bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför skulle AoC apa efter WoW?

Förresten så är ju även Darkfall en efterapning av Ultima Online i så fall. Även Shadowbane och Wurm Online har även mycket liknande koncept. Egentligen gör inte Darkfall något nytt alls som jag vet om.

Är ju perfa att det är som ultima online, bästa spelet någonsin!!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Måste spel va helt nyskapande för att vara bra?

Nej, jag ville bara visa att Darkfall tar lika mycket av andra spel som t.ex. AoC.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Är ju perfa att det är som ultima online, bästa spelet någonsin!!

Bästa spelet någonsin? Njaa, inte nära på... det är nog bara tiden som gör att det känns så. Dessutom var UO många gamla spelares första MMO, och de är alltid speciella. UO må ha varit det bästa för sin tid, men långt ifrån det bästa MMO:t någonsin.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

In this week's update, we answer questions from the community. There are several we haven't answered on purpose, hoping to be able to demonstrate instead. Many of you are asking for a video. We hear you, and we're on it as soon as we can. There were also many questions on the public beta and release dates. To this I can say now, that during a planning meeting we determined that our launch date will be inside 2008, with the public beta preceding it by a few weeks. This is official and internally we're a lot more specific, but pending an announcement, we cannot say more at this time.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

In this week's update, we answer questions from the community. There are several we haven't answered on purpose, hoping to be able to demonstrate instead. Many of you are asking for a video. We hear you, and we're on it as soon as we can. There were also many questions on the public beta and release dates. To this I can say now, that during a planning meeting we determined that our launch date will be inside 2008, with the public beta preceding it by a few weeks. This is official and internally we're a lot more specific, but pending an announcement, we cannot say more at this time.

Får se om det stämmer denna gången då.

Permalänk
Medlem

Att folk ens är intresserad längre är helt ofattbart

Nog för att de verkar spännande detta spel, men varit mycket lovande men inget mer än så.
Som det gamla talesättet "Mycke snack, liten verkstad"

Tror problemet som kan bli nu är att de har för mycket att visa och leva upp till från början redan nu att de finns risk för en flopp.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Risken finns nog tyvärr att de du säger RedFlip stämmer börjar få samma känsla som de som väntar på diablo 3 ungefär ;P

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Risken finns nog tyvärr att de du säger RedFlip stämmer börjar få samma känsla som de som väntar på diablo 3 ungefär ;P

Mjo, de bästa när man gör ett sånt här spel är ju att konstant mata oss spelare med information och uppdateringar på vad som händer.

Så att vi från början ser en prototyp som växer uppåt, inte att de helt plötsligt efter x-antal år bara kastar något på oss som är skit för då kommer ingen titta åt deras håll vid uppdateringar(Notera: inga är en överdrift, lär finnas några ^^).

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow