Recept tråden "god snabbmat".Dina favorit recept

Permalänk
Medlem

Bacon fastfood

2 paket bacon
en hög fryst wokmix
2 ägg
stek ihop allt lite snabbt i den ordningen med valfria kryddor och sweet chili sås

sitt vid datorn och ät från skål, klunka en liter mjölk ur paketet till.

Snuddar på 100g proteiner med mjölken.. Härligt

Permalänk
Medlem

En gul lök
En förpackning makrillfilé i tomatsås (3st plåtlådor)
En creme fraiche vitlök 2dl.
valfri pasta.

bryn löken, i med makrillfilérna och finfördela dom, sedan i med creme fraichen.
om pasta kokas under tiden så är den maträtt klar på ca 5 min (förutsatt att det är snabbmakaroner)

Visa signatur

"Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor; snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag"
Citat: Nalle Puh

Permalänk
Avstängd

God röd curry alá student för typ 3 pers (eller en om du är jävligt hungrig):
Stek det du vill steka i olja, kanske lite kyckling? korv? bönor? Det ska vara i storlek som man brukar ha i grytor, dvs typ tärningsstorlek eller lite större.
Kasta i typ två dryga teskedar med röd currypasta någonstans där mitt i stekningen. (du kan smaka av det efteråt med mer)
Häll på en burk med cocosmjölk, smula tre-fyra torkade kaffir lime-blad om du har och pressa gärna över en lime i.
Koka lite lätt och red gärna därefter så att det inte är så rinnigt.

Servera med pasta, ris, quinoa eller något.

Smaskens! Smakar typ thailändskt och kan verka rätt proffsigt... trots att det faktiskt är förbaskat lätt att göra.
Lök och liknande kan man naturligtvis ha i också om man har lust, vitlök tror jag man ska vara försiktig med dock. Kardemuma tror jag passar bra också, och färsk ingefära.

Testa!

Permalänk

Då ska inte jag vara snål heller å dela med mig av ett favorit recept

Kyckling Tortillias, du behöver:

Till 2 personer

cirka 3-4 kycklingfileér
400G Creme fraiche
1 röd lök
1 burk majs
Thai sweet chili sås
Soja
Tortilas

hacka kycklingen i små tärningar, hacka löken å tillsätt den sedan kycklingen har stekt klart. Häll i Creme fraiche å majsen. Tillsätt lagom mängd thai sås å soja

detta är mums

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

Pasta med Ostsås

Detta lärde farsan mig till 100% dagen jag flytta hemifrån för gud vad jag älskar det!

Ingreds:
Pasta(Your choice)
Kassler
Färdiga ostsåser(Plocka de du själv vet att du gillar, själv kör jag mycket ädelost).

Värm upp en djup stekpanna alternativt kastrull, släng ner kasslern och stek lätt.
Under tiden så ska ni köra ner pastan(Nu räknar jag med att de inte är snabbmakisar, då vanlig "riktig" pasta inte tar mer än 10 min ändå^^)
Häll i såserna med köttet och låt puttra i 5-10 minuter.

Lägg upp, och ta en god kall öl till detta och njut

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

ska dela med mig av ett recept jag lärde mig av morsan!

Köttfärssås (Kör alltid på mågå, inga mått eller sånt här inte!)

Köttfärs
Kanel
Lök
Vitlök
Krossadetomater
Tomatpuré
Sambal Oelek
Ketchup
Creme Fraische (Funkar med matlagningsgrädde men inte alls lika gott!)
Diverse starka kryddor och andra fina såser med smak av chili

Stek köttfärsen, i med kanel i stekpannan och rör om. Fräs hackade löken och blanda med köttfärsen, i med krossade tomaterna och alla andra ingredienser, koka tills det blir varmt och får bra smak, krydda med salt och peppar!

Koka pasta och blanda, servera med riven parmesan och lite basilika!

Mycket gott! Jag lovar, det låter knasigt med kanel, men det är helt sjukt gott!

/D

Visa signatur

Stationär: R7 9800X3D - B850 Aorus Elite WiFi7 - 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 - Radeon RX 9070 XT - Fury Renegade 2TB G5 + Fury Renegade 2TB + 970 EVO Plus 1TB - 1000W 80+ Gold - Corsair Frame 4000D ARGB - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 17 Pro Max

Permalänk

ta gammal kokt potatis, hacka i lagom stora bitar, stek med personligt valda kryddor, förslagsvis peppar, salt och grillkrydda. Stek korv i samma panna..

Ät. worchester sås är riktigt gott dessutom.
Har även hört att stekt ägg ska passa till detta men har aldrig testat eftersom jag inte gillar ägg

Den kokta potatisen kommer i från den dagen du skulle äta fiskpinnar, remouladsås och potatis, det var just den potatisen som du kokade för många av

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Varning!

Detta recept är inte till för färre personer än 10. Att ensam försöka äta mer än en hundskål kan orsaka sprängd tarm och fyra dagars magknip.

Purjolökgegg med halvlinser

Purjolök
Vatten
Kastrull
Spis och värme (gärna el)
Gröna linser
Olivolja
Grädde och mjölk
Smör, kanske
Potatis

Koka potatis i bitar utan eller med skal.
Gör likadant med purjolöken, gärna i samma kastrull då det sparar disk, tid och ork.
Ha i olivolja, grädda och mjölk tills det blir lite tjockare. Krydda som du behagar. Ha i lite smör, det är gott.
När det är klart ska du inte ta av spisen, du häller istället i linserna och låter dem koka 8-9 min tills de är nästan färdiga, då håller du igen och tar kastrullen av. Se för fasen till att vattnet är nästintill bortkokat, det ska va tjock skit det här!

Klart att äta! Ta det försiktigt dock, detta är kristen, helig mat som bestraffar dödssyndare.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ris och Bacon

Det som behövs:
Ris (fullkorn funkar inte så jättebra, jag föredrar Basmatiris)
Baccon
Krossade tomater
Lök
Salt & peppar (Paprikakrydda är aldrig fel)

Du kokar upp ris och under tiden så steker du på lite bacon, häller bort det värsta fettet. Sen i med lite krossadetomater med vitlökssmak,salt peppar, hacka i lite lök och så är det klart! Det funkar lika bra till pasta. Servera gärna med en fräsh sallad

Currykyckling och ris

Ett stycke grillad kyckling
Ris
Mjölk
Smör
Curry
Mjöl

Du bryter loss vingar och ben från kycklingen. Tar fram storkniven och delar kycklingen i två. Bryt sedan loss bitar i lagom storlek, ta helst av skinnet också.
Smält ca 50g smör. Stoppa sedan ner lite mjöl och curry och låt det fräsa. I med mjölk och låt det sjuda och och tjockna. Ifall det inte tjocknar så ta lite mer mjöl och blanda ihop med lite mjölk, häll sedan ner det i såsen. Du får INTE he mjölet ner i den varma mjölken i kastrullen, då får du klumpar.
Stoppa ner kycklingbitarna och låt stå på svag värme. När riset är klart så är det bara att äta. Jag gillar rivna morötter till detta.

Permalänk
Medlem

Har ett enkelt men mycket trevligt recept:

Bacon
Morötter
Svartpeppar
Thai chilisås
Grekisk yogurt
Pitabröd

Riv morötterna och stek baconet, släng ner morötterna med baconet och krydda med svartpeppar och chilisås. Släng in pitabröden i micron ett par sekunder och fyll dem sedan med baconröran och en klick grekisk yogurt.
Gott med en öl eller ett glas mjölk till.

Permalänk
Medlem

Köttfärsås:

köttfärs, krossad tomat, chilisås, tomatpuré, lök, paprika eller morot, rött vin (går med vitt men inte lika gott), basilika (oregano funkar med), socker , salt och peppar.

Enchiladas:
Stek köttfärs och lök, ha i sambal, chilisås och kryddor, lägg i burritosbröd med ost ovanpå köttfärsen, rulla ihop, ha tacosås och ost ovanpå. Servera med sallad och tacosås.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonPluring
Stek bacon, i med kokta makaroner i stekpannan.
Blanda runt, på med peppar och salt, knäck ägg över och blanda runt lite tills ägget är inblandat.
Släng på riven ost och blanda lite mera kanske lite mer peppar.

Väldigt gott kan ja lova

kan bara säga att det var faktiskt riktigt gott!

Permalänk
Medlem

Käkade toast nyss, våldsamt gott

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Damn u all.... en mer än vecka kvar till studiemedelet kommer, lever på nudlar just nu.. blev så satans sugen på ordentlig mat efter denna tråden

Permalänk
Medlem

Kan dela med mig av vad jag äter ikväll. Korvstroganoff!

Stek lök, lägg i skuren falukorv (bra falukorv, minst 65% kött, ingen jäkla scan/ica whatever) och stek lite snabbt.

Häll på lite grädde tills det blir lagom, ha i salt/peppar, curry, chilisås. Hacka äpplen och ha i. Låt puttra i 15 min eller så.

Samtidigt har du börjat koka pastavatten och kokar pastan. Mitt tips är någon sorts makaroner (jag gillar gnocci) även om spaghetti funkar.

Blir nog detta till middag, eller så blir det enchiladas eller nått. Kom på att jag inte har chilisås hemma, inte äns ketchup, får ta och handla lite imorn.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

hummm, det simplaste jag kommer på just nu är att helt enkelt köpa sig makgrill i tomatsås och käka direkt ur burken. HUR gott som helst.

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 5090 Astral OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Kombinera med snabbmakaroner

Permalänk
Medlem

Pastalådasak

Du behöver följande:

Spagetti
Grädde
Mungbönor
Lök
Champinjoner
Soja
Krossade tomater
Ost
Paprika
Valfria kryddor (jag gillar taco) och Chilisås

Du tillagar på följande sätt:

Koka spagettin och lägg den i en ugnssäker form efter att du slagit av vattnet. Fräs lök och champinjoner tillsammans med lite soja så att dom får färg. Häll på en burk krossade tomater och krydda efter eget behag. Häll i mungbönorna (jag föredrar att ha en hel del eftersom dom är så himla goda) och låt det puttra ett tag till. Häll sedan tomatjoxet över pastan i formen, ringla över lite grädde och garnera med ost och paprika. In med det hela i ugnen på 175-200 grader i 30-40 minuter och sen är det klart

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

ok ska dela med mig ett av det enklaste recept min farsa lärde mig typ det enda han kunde laga på den tiden. gott men man får ta det lugnt med sockret.

ingredienser.
pasta helst snabb makaroner eller makaroner eller fullkorn dock ej prövat fullkorns makaroner men smakar nog gott ändå.
Mjölk.
socker.

koka makaronerna. när du är färdig häll upp dom i en djuptallrik. häll på mjölk(kall). och sen sockra på och käka perfekt om man är trött på kvällen o inte orkar anstränga sig eller om blodsockret är nere i tårna. håller sig mätt ett tag vad jag minns iaf. man åt en del.

ett tips jag fick ifrån en kompis.
eller tips till frukost du behöver havregryn mjölk o socker. häll i havregryn i en djuptallrik och på med mjölk o lite socker. Varning ta inte för mycket mättar på nolltid o du håller dig mätt länge.

allt från mig. men min farsa är gud på att laga köttfärsås o pasta. äter mycket pasta för min farsa är italienare.

Permalänk
Medlem

Grötkorv, bit plasten och tryck in i mun. Kan ätas varsomhelst kall.
Vill man värma gröten är vattenkokare snabbt och diskfritt.
Stekt oxpytt och ägg, kanske rödbetor
Pommesfrites, valfritt kött och bearnaisesås

Det här låter inte gott men är gott:
Stek sallad och lök, koka makaroner och ha på ketchup

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Ett snabbt mellanmål som är ruggigt gott.

Två skivor bröd
2 ägg
lite Hushålls medvurst (prickig korv)

Stek äggen (med krossad gula och på båda sidorna) och salta rikligt, placera medvursten på mackorna och lägg sen de stekta äggen på mackorna.

Njut av en underbar smakupplevelse!
Bon Apetit!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Tonfisk, lättkeso, sweet chili/pesto med soltorkade tomater på rostat bröd är gott och jävligt nyttigt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Makaroner med korv/köttbullar/whatever kan med fördel kokas i buljong/en stor skopa salt och sedan kan man blanda en större klick margarin och krydda med en pepparmix och en klick ketchup.

Visa signatur

Ryzen 9 5950x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 4TB TLC NVMe, 2TB MLC SATA | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U