Diablo 3 presenteras 1:e maj?

Permalänk
Medlem

Diablo 3 presenteras 1:e maj?

"Rykten börjar nu som en löpeld spridas över Internet angående de båda nedräkningar som finns att beskåda på två stora sidor med koppling till Diablo-spelen. För det första har vi BlizzPlanet.com som har en nedräkning med texten "The Cathedral of Light will be shaken in 12 days" och som leder till sidan www.diablo3.com. För det andra har just Diablo3.com (som inte är en officiell sida från Blizzard) en liten ruta med texten "The number of days until half the web links to Diablo3.com. But why???" samt siffran 12. Detta skulle då innebära att något stort kommer ske den 1:e maj som då enligt utsago kommer göra att "halva Internet" länkar till den sidan."

Källa: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=24470

Om det nu blir den 1a Maj har en av mina största önskningar gått i uppfyllelse

Permalänk
Medlem

Rykten eller snarare önskedrömmar flodar alltid runt om d3. Vet itne hru många gånger man sett saker ang D3 från förhoppnings fulla spelare.

Tror inte det blri Blizzard som gör D3 då d2's staff flyttade över till Flagship om jag förstått saken rätt.

Allt man hör på nätet ska man betrakta som falskt tills motsatsen är bevisad:P är mitt motto.

Men det kan ju vara sant oxå. Personligen är D3 inget jag går och väntar på.

Mvh dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Känns inte så troligt, men vore kul dock.
Jag gillade verkligen 1:an, och 2:an va helt ok (dödade många timmar)

Permalänk
Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

Jag är i princip 100% säker på att det här INTE har med Diablo 3 från Blizzard att göra. På Diablo3.com snackas det om nån ny bok om Diablo: "The Veiled Prophet is the third book of the Diablo: The Sin War trilogy by Richard A. Knaak.". Det känns mer troligt att det har med den att göra. Och satt dom på Diablo3.com på specifika uppgifter läckta från Blizzard, skulle dom definitivt inte ha en countdown på 12 dagar tills de avslöjar detaljerna. Då skulle dom nog skynda sig fort som sjutton att basunera ut allt omgående.

Att det däremot kommer ett Diablo 3 så småningom, det kan man nog kallt räkna med. Synd bara att vi fått vänta så förbannat länge. Och väntan är nog långt ifrån över än.

Edit: Vad exakt vill kak_monstret hänvisa till i det forumet? Jag orkar inte gå igenom alla aktuella trådar.

Permalänk
Medlem

hoppas kan man ju alltid:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Tror inte att det kommer något Diablo 3 den 1:e Maj, men bara att vänta och se.

Permalänk
Medlem

Tror inte vi får se något Diablo 3 än på ett tag.

Folk tror ju hela tiden att Blizzard ska presentera Diablo 3, men Starcraft 2 kommer väl "ganska" snart och det känns inte direkt som att de tänker konkurrera ut sig själva.
Nåt år efter Starcraft 2 släppts är det kanske möjligt att vi får ett Diablo 3, men tror inte att de presenterar det så här tidigt.

Permalänk
Medlem

Det är inget om Diablo III.
källa: http://www.diablo3.com/forums/showthread.php?t=6979

Om man tänker efter lite känns det inte som ett affärsmässigt starkt drag för Blizzard att börja pressa fram ett till jättespel med Starcraft 2 och WoW:WotLK på väg.

Vi får nog vänta ett bra tag på en uppföljare.

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk

Diablo3.com har bytt namn till Diablofans.com nu eftersom "Blizzard acquires diablo3.com." källa: www.diablofans.com

Man kan ju verkligen hoppas att blizzard kommer presentera diablo3 idag...

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

dom köpte namnet bara, ingen presentation av D3:/

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Men då är det ju goda nyheter ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Men då är det ju goda nyheter ändå.

Behöver inte betyda någonting alls.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Behöver inte betyda någonting alls.

Väldigt osannolikt att de tar över diablo3.com om de inte planerar att i framtiden släppa Diablo3.

De gjorde samma sak med worldofwarcraft.com samt starcraft2.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KarmaKula
Väldigt osannolikt att de tar över diablo3.com om de inte planerar att i framtiden släppa Diablo3.

De gjorde samma sak med worldofwarcraft.com samt starcraft2.com

Det kan också betyda att de vill ha domännamnet redo ifall de om 5 år skulle få för sig att börja utveckla D3. Ingen vet förutom Blizzard.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Det kan också betyda att de vill ha domännamnet redo ifall de om 5 år skulle få för sig att börja utveckla D3. Ingen vet förutom Blizzard.

Sant, dock:

1. Vi vet att de jobbar på ett för närvarande oannonserat spel. 2006 sade Paul Sams att det skulle vara två stora announcements under 2007, men det var endast Starcraft 2 som presenterades. Vilket lämnar ett spel oannonserat.....
2. Den 29 Juni är det Blizzard Worldwide Invitational och den slutar samma dag som Diablo II och Diablo II LOD släpptes (29 Juni 2000 och 29 Juni 2001).
3. Två månander innan Blizzard Worldwide Invitational tar Blizzard över Diablo3.com...

Något är på gång, I can feel it!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KarmaKula
Någon är på gång, I can feel it!

Skulle vara jäkligt roligt om så var fallet, helt klart. Man känns onödigt att skapa hype i onödan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Död åt er tvivlare

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk
Medlem

Gött , hoppas amazonen blir kvar som klass ... min favvo

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

OH YEAH !

Permalänk
Medlem

Vart lite små lack när jag fick höra att det bara var 5 klasser :[ så det finns inte så mycket hopp om att assasinen får stanna. Men jag hoppas

Jag tror det blir Barb With Druid Sorc Pala/amazon kanske
Pala och druid kommer nog på andra plats : P

Edit: Redan Förbokat det

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Det lär ju komma expansion med nya classer !

Permalänk
Medlem

ja, nu kommer det snart

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramsam
ja, nu kommer det snart

Allt är ju relativt men...

-----
Tack och lov att man vet att Blizzard försöker hålla sina spel vid liv länge. Därför är en expansion också ganska garanterad.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower