(PS3 & 360) `'´ Grand Theft Auto IV `'´

Permalänk

Vart har man lovat minst 30fps hela tiden?

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
jag startade om då bara^^

Hade okså problem att den inte ville ladda.Stängde av på knappen då funkade det.Klarade ett par missions trode problemet var ur vägen men inte.känns ju inte kul nu när man får försöka 10 gånger för att få spelet ladda.

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sixpack
Hade okså problem att den inte ville ladda.Stängde av på knappen då funkade det.Klarade ett par missions trode problemet var ur vägen men inte.känns ju inte kul nu när man får försöka 10 gånger för att få spelet ladda.

Jag har haft samma problem några gånger, men bara när spelet startar av att jag slår på konsolen. Om jag startar spelet från XMBn så går det bra.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

jag har råkat börja lira på min amerikanska profil på ps3 med en amerinkansk PSN då. går det på nått sätt att överföra det till min EU profil och psn? testa att kopiera över mina saved games dit. men sen när jag startar spelet på EU kontot så hittar den inga saved games på start>games>load

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Jaså?

http://grandtheftauto.ign.com/wiki/Image:GTA4-FullSize-Libert...
Svart prick på kartan, den heter "Honkers"

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Utvecklarna brukar ha 30 fps som mål och de flesta konsol spelen går i 30 fps men jag tycker ändå att Rockstar har kunnat dra ner på upplösningen lite, för inte fasen ska det gå i 20 fps eller lägre när det händer mycket på skärmen. Då kan man kompromissa lite annat för att få det att flyta bättre. Upplösningen skulle vara nummer ett.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem

För er som har frysningar i spelet ibland, testa att stänga av internetconnection i inställningarna på erat ps3...
Funkade för mig, verkar vara ett vanligt fenomen bland 60gb releasen av ps3...

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nä det där låter ju faktiskt rätt realistiskt. man får inte glömma vilken stad denna baseras på.

Det sjuka är att dom poliserna kommer undan med det.. Om ja inte minns fel..

Blir man lite mer "kung" i staden under spelets gång ala Vice city?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus72
Utvecklarna brukar ha 30 fps som mål och de flesta konsol spelen går i 30 fps men jag tycker ändå att Rockstar har kunnat dra ner på upplösningen lite, för inte fasen ska det gå i 20 fps eller lägre när det händer mycket på skärmen. Då kan man kompromissa lite annat för att få det att flyta bättre. Upplösningen skulle vara nummer ett.

Vore ju dock synd att inte ha spelet i hd?
Hade änna vart lite kass...

Visa signatur

| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av general1
Vore ju dock synd att inte ha spelet i hd?
Hade änna vart lite kass...

PS3 versionen är ju enligt några inte HD, Och ja klagar inte de är snyggt ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus72

Var samma sak för mig, har hört att det är vanligt då det är lasern som pajjade. Lämnade in min ps3a idag jag.

Permalänk

Fråga:

Jag har kommit förbi det stället när Michelle säger att hon är snut och tar kockset ifrån mig. Min fråga. Vad hade hänt om jag sjutit henne innan det?
Hade det ens gått att skjuta henne?

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LionelMessi
Fråga:

Jag har kommit förbi det stället när Michelle säger att hon är snut och tar kockset ifrån mig. Min fråga. Vad hade hänt om jag sjutit henne innan det?

Dold text

Vet faktiskt inte, men det blir en updrags givare till!

Permalänk
Medlem

Har inte haft någon större glädje av spelet. Köpte det för online-delen (gillar inte singelplayer). Första 2 dagarna gick det inte ens komma online och spela. Och nu är det åt helvete med hela spelet? Först fastnade den vid loading delen. Men nu har den hängt hela spelet 3 gånger. Har en 40GB version om det har med saken att göra. Någon som vet vad som är felet?

Visa signatur

Självklart!

Permalänk

NU funkar inte helvetes GTA4 för mig heller...kommer till loadingsidan och där bara det står och tuggar. någon skrev här ovan att han lyckats ladda en gammal save och sen kunnat ta den senaste för att få det att fungera...hur väljer man sparfil när man inte får igång spelet från första början?

Om nån över huvudtaget förstår va ja pratar om och vet svaret så svara gärna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LionelMessi
Fråga:

Dold text

Det går inte Avlossade en hel salva i henne utan att hon dog. Hon ville bara inte hänga med mig mer.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av general1
För er som har frysningar i spelet ibland, testa att stänga av internetconnection i inställningarna på erat ps3...
Funkade för mig, verkar vara ett vanligt fenomen bland 60gb releasen av ps3...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av devildenied
NU funkar inte helvetes GTA4 för mig heller...kommer till loadingsidan och där bara det står och tuggar. någon skrev här ovan att han lyckats ladda en gammal save och sen kunnat ta den senaste för att få det att fungera...hur väljer man sparfil när man inte får igång spelet från första början?

Om nån över huvudtaget förstår va ja pratar om och vet svaret så svara gärna

testa det...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

äntligen lyckades jag klara av "hollandes Night"

Hur?

Genom att använda en helikopter, parkerade den uppe på byggnaden, sen gick jag ner, jagade upp killen och döde honom.....:D:D

Dold text

Just nu ligger jag på "Three Leaf Clover"!

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk

"Three Leaf Clover"! jobbig imo..

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

hmm,gjorde jag fel när jag skjöt ihjäl dwayne?
playboy blev ju inte så värst glad på en och sa upp kontakten.
vad hade hänt om jag hade skjutit ihjäl playboy istället?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
hmm,gjorde jag fel när jag skjöt ihjäl dwayne?
playboy blev ju inte så värst glad på en och sa upp kontakten.
vad hade hänt om jag hade skjutit ihjäl playboy istället?

Du hade fått hans lägenhet och fortsatt få uppdrag av Dwayne

Dold text

zarnexx:

vart f*n fick du tag i helikoptern?

Dold text

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
zarnexx:[/b]

Dold text

//Gorian [/B]

om du kollar på kartan så finns det en helikopter ställe där du kan betala 150 spänn för att åka runt men jag tog istället:P. Den finns på den andra stora ön

Dold text
Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk

Någon som dödade Francis istället för Derrick och vad hände då? Jag dödade precis Derrick men kände att jag kanske borde dödat Francis istället för han var ju en skit.

Francis verkar ge Clear Wanted f.ö.

Dold text
Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster

Någon som dödade Francis istället för Derrick och vad hände då? Jag dödade precis Derrick men kände att jag kanske borde dödat Francis istället för han var ju en skit.

Francis verkar ge Clear Wanted f.ö.

Dold text

Dödade francis men har inte hänt något speciellt efteråt. Var bara ett uppdrag på grund av honom man fick göra. Då albanska maffian kom till begravningen så skulle man beskydda familjen. Familjen verkade inte bry sig om att han dog iaf.

Får du fortfarande uppdrag av francis?

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
äntligen lyckades jag klara av "hollandes Night"

Hur?

Genom att använda en helikopter, parkerade den uppe på byggnaden, sen gick jag ner, jagade upp killen och döde honom.....:D:D

Dold text

Just nu ligger jag på "Three Leaf Clover"!

Fick köra om det uppdraget idag, då min brorsa hade stängt av auto save så 10% progress hade inte sparats, då jag gjorde det innan ><

Men iaf då kom jag på sjukt smidigt sätt

Skaffade en bil, ställde den utanför stängslet på andra sidan gatan, upp på taket och sköt ner snubben med sniper, fick bara 2 polis stjärnor, så det var inga problem att åka ifrån dem

Dold text
Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian

Du hade fått hans lägenhet och fortsatt få uppdrag av Dwayne

Dold text

zarnexx:

Dold text

//Gorian

alla dessa val borde ju påverka möjligheten att få 100% för om man dödat fel får man ju alltså färre uppdrag?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

man får inte nå mer uppdrag av dwayne bara för man låter honom leva

Dold text
Permalänk
Medlem

upptäckte nyss att det var mindre smart att avfyra raketgeväret när man står i skydd bakom en bil. iaf när raketen tar direkt i bilen

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phobiiz

man får inte nå mer uppdrag av dwayne bara för man låter honom leva

Dold text

gorian hade fel alltså?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
gorian hade fel alltså?

Hade jag?
Hade för mig att

man fick fler uppdrag av honom...

Dold text
Visa signatur

---