(PS3 & 360) `'´ Grand Theft Auto IV `'´

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Hade jag?
Hade för mig att

man fick fler uppdrag av honom...

Dold text

nä tror han bara blir ens vän efter det och att man kan bjuda ut honom osv. Sen när man blivit tillräckligt bra vän så kan man ringa och få gängmedlemmar skickade till sig har jag för mig.

Dold text
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen

Dödade francis men har inte hänt något speciellt efteråt. Var bara ett uppdrag på grund av honom man fick göra. Då albanska maffian kom till begravningen så skulle man beskydda familjen. Familjen verkade inte bry sig om att han dog iaf.

Får du fortfarande uppdrag av francis?

Dold text

Inte än, men sparade honom eftersom jag bara hade typ 67% mission progress på honom

Dold text
Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

asså raketgeväret kan göra hyfsat me skumma grejer verkar de som.
satt i multiplayer.. snubbe sköt rpg mot mig.. Hör KLONK o whiisssssssssssssssssssssssssssssssss. kastar mig ut ur bilen o springer o hör BOOOM!
verkade som om raketen fastnat i bilen helt enkelt.

Skulle visa en polare de fina explotionerna o sköt en rpg direkt mot sidan på en bil, skiten studsar o drar iväg runt hörnet på en byggnad

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

haha, låter skoj:)

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

"Three Leaf Clover"

Fastnat på samma, klarat allt annat och börjar få tråkigt. Tycker de gjort uppdraget alldeles för svårt. Om man ändå fick starta om vid banken, så skulle man orka köra om. Så mycket tid för att dö så snabbt. Visst är det kul att döda snutar, men flera hundra utav dem är fööör mycket!

Visst kan man fuska, men hinner man trycka in ett fusk innan en polare dör, eller man får ett skott i sig och får börja om?
Vad ska man isåfall fuska fram, de hoppar inte in i bilar och helis, och vapen har man allt man behöver. Det hjälper liksom inte med 25 granater, man tar för mycket stryk medans man lobbar dem, och en rpg slutar bara med att man spränger en polare eller sig själv i paniken. Vill inte använda fusk heller, när man klarat sig utan hitintills...

Dold text

Är det nån som kan ge nått tips?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
"Three Leaf Clover"

Fastnat på samma, klarat allt annat och börjar få tråkigt. Tycker de gjort uppdraget alldeles för svårt. Om man ändå fick starta om vid banken, så skulle man orka köra om. Så mycket tid för att dö så snabbt. Visst är det kul att döda snutar, men flera hundra utav dem är fööör mycket!

Visst kan man fuska, men hinner man trycka in ett fusk innan en polare dör, eller man får ett skott i sig och får börja om?
Vad ska man isåfall fuska fram, de hoppar inte in i bilar och helis, och vapen har man allt man behöver. Det hjälper liksom inte med 25 granater, man tar för mycket stryk medans man lobbar dem, och en rpg slutar bara med att man spränger en polare eller sig själv i paniken. Vill inte använda fusk heller, när man klarat sig utan hitintills...

Dold text

Bankjobbet?
isåfall, ja. Följ efter grabbarna hela tiden. Direkt när det står att du ska "follow packie o co" så spring efter dem, skit i snutarna som e kvar.
skjut snutarna framför dig hela tiden, strunta i dem bakom.
använd cover så ofta du bara kan och sen när du väl hamnar i tunnelbanan har du ett healthkit på en av pelarna.

Dold text
Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Fan va jag gillar alla små sköna detaljer runt om kring GTA spelen som radio och tv:n programmen med politiker som snackar skit om varandra och andra pikar till höger och vänster om aktuella ämnen

Och för ett Mixed Martial Art fan är det extra kul att se Bas Ruttens program och som förövrigt också stått för motion capture vad gäller fighting delarna.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phobiiz

man får inte nå mer uppdrag av dwayne bara för man låter honom leva

Dold text

om man inte dödat X så hade man inte fått lägenheten?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Citat:

"Three Leaf Clover"

Dold text

Jag fann detta uppdrag lätt fram till att man ska fly med bil. Se till att köpa bodyarmour innan du börjar uppdraget bara, granater har du ingen nytta av.

Se till att vara i cover i alla ögonblick utom då du kutar efter dina kumpaner. Strunta i om det blir några snutar kvar här och där. Ha tålamod bara, det är inget som går på tid

Dold text
Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
om man inte dödat X så hade man inte fått lägenheten?

Precis. Du får ju däremot en lya i Alberquin eller vad det heter oavsett lite senare i spelet ändå samt 25 papp för jobbet.

Dold text
Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Börjar äntligen få lite svåra val att göra i spelet nu.

Dödade X istället för Dwayne, satt säkert 5min i bilen och funderade vem av dem man skulle fylla med bly, heh.

Dold text

Varför

skjöt Elizabetha Manny? Trög kärring. Hoppas man får döda henne - Manny var rätt cool.

Dold text
Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

"Three Leaf Clover"

Dold text

Så svårt är det inte! Kommer värre

Vänta tills du får göra updrag för Phil, irish mafia snubbe, hans updrag är fan lite jobbiga!

Dold text
Permalänk

den där michelle,hah,snacka om kick in the balls

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Fredag: Testa skjut på tanken på bilarna funkar kanon

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster

Någon som dödade Francis istället för Derrick och vad hände då? Jag dödade precis Derrick men kände att jag kanske borde dödat Francis istället för han var ju en skit.

Francis verkar ge Clear Wanted f.ö.

Dold text

Clear wanted funkar bara en gång
Ser att man ligger på 66% mission progress hos Francis, men om man dödar han borde man ju ändå kunna klara 100% av spelet, verkar ju sämst annars...
Tror jag ska döda Francis, då han är äcklig och du kommer alltid att vara hans bitch så länge han lever...

edit: mission progress ändrades till 100% efter man dödat han...

Dold text
Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

ok,nu är jag en aning le på detta,finns det något fusk som gör så att man hoppar över 1 uppdrag?
det enda jag inte gillar i dessa GTA spel är dessa racing uppdrag,jag suger på dom och kommer aldrig att bli bättre på dom.
så,finns det nå fuska man kan slå in som gör så att man klarar av 1 uppdrag?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Så, då var spelet avklarat med 65,25% game progress. Nu är frågan, orkar man kämpa sig upp till 100? ^^

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Så, då var spelet avklarat med 65,25% game progress. Nu är frågan, orkar man kämpa sig upp till 100? ^^

Omg! var spelet kort eller? Men skit samma man kan ju endå springa runt i staden å göra vad man vill

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor.H
Omg! var spelet kort eller? Men skit samma man kan ju endå springa runt i staden å göra vad man vill

Det vill jag inte påstå. Klarade det på 39:45:04, så kort är det inte :p. Ja och tur är väl det :D.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
ok,nu är jag en aning le på detta,finns det något fusk som gör så att man hoppar över 1 uppdrag?
det enda jag inte gillar i dessa GTA spel är dessa racing uppdrag,jag suger på dom och kommer aldrig att bli bättre på dom.

Det finns det säkert men fuskar du o sparar sen får du inga achivments så vitt jag förstått

Visa signatur

Permalänk

Provade spela detta hos en polare på 360 igår. Nog upplevde man lite skillnad alltid. Det första man märkte är var som sagt pop-ups och sena texturer på mycket varierande avstånd, som kändes lika överaskande varje gång då man är van vid PS3-versionen som detta knappt förekommer på alls. Färgerna och bilden är helt annorlunda, då jag upplever det mycket blurrigare och suddigare på PS3, men även färgrikare. Detta är ju lite på gott och ont, då för mycket blur kan bli jobbigt i längden, men utan så känns spelet mer grått och tråkigt, lite som GTA3. FPS'en var det ingen jättestor skillnad på, då båda versionerna lider av drops när mycket händer i omgivningen, men jag tyckte att 360-versionen var mer kännslig för det när man krockade mycket, vilket blev en ovan kännsla, dock inget farligt.

Sen en konstig grej, som kanske bara var en ren slump? Jag lyckades nämligen volta otroligt många bilar på 360-versionen under de 3 timmarna jag lirade, jämfört med mina 16 timmar på PS3 Bilarna flög runt ruskigt lätt på minsta lilla gatu-kant, varesig man kom i 30 eller 130 blås. Konstigt.

Ja, detta var mitt intryck iaf. Om någon var nyfiken Tänkte att intrycken kan kännas mer trovärdiga om man verkligen är van vid den ena versionen innan man provar på nästa. Då upptäcker man ju skillnader direkt iom vanan

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Testpilot
Citat:

"Three Leaf Clover"

Den klarade jag faktiskt på andra försöket, som sagt så ska man se till att följa efter kompisarna annars failar man på grund av man är för långt bort. Se till att ta skydd mycket och försök att få head shot på alla poliser så behöver du inte skjuta så mycket, vapnet du får går att zooma in med rätt långt så det är inte så lurigt att träffa huvudet på dom.

Antar att jag hade rätt mycket tur på det uppdraget, lyckades köra ifrån poliserna på en gång så det blev nästan ingen biljakt alls.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani

Vet precis vad du menar, det är en svår nöt att knäcka. Jag körde det uppdraget över 10 gånger. Den gången jag lyckades var när jag inte kollade på de andra bilarna, utan bara koncentrerade mig på att bromsa i tid inför de svåra kurvorna, bl a den där man gör en U-sväng typ. För att komma dit där man vet varje kurvas svaghet måste man tyvärr misslyckas nästan lika många gånger. Det dröjjer sen ett bra tag innan man fastnar lika hårt igen, och jag har inte stött på flera obligatoriska racinguppdrag som är upplagda på det sättet. Det sjuka var att den gången jag vann hade jag målrakan för mig själv. Låg sist i stort hela tiden, sen vann jag plötsligt överlägset. Bilen sladdar ju lätt, men det är bara att köra lite försiktigare, inte lite snabbare, hur dumt det än låter. Spelet blir iallafall roligare efter detta uppdraget. Du kommer inte hitta nått som stoppar dig innan andra biten blir upplåst.

Själv klarade jag äntligen att låsa upp sista delen, efter alla tips att klara "Three Leaf Clover"
Spelet känns lätt och kul igen efter det. Får jag två stjärnor blir jag knappt bekymrad längre, och en är ingenting. Nu kan man kosta på sig att dra på sig en eller två lite oftare...
Synd att det snart är slut, ska nog dra ut lite på det lite. Sidouppdragen med att sno bilar har jag försummat. De kan man gott köra tidigare i spelet för att få träning att dra ifrån snuten och lära sig hantera olika fordon. Samma sak med LJ, sidouppdragen ger bra träning inför betydligt svårare uppdrag som kommer sen.

Tips att göra om man får tråkigt(dvs fastnat):

Ring 911 på mobilen och välj brandkåren. Sno bilen och spruta vatten på folk, de älskar att bli avsvalkade i värmen, de kommer att tacka dig!

Gå till uttagsmaskiner och råna folk som just tagit ut sin lön.

Spawna en attackhelikopter(ring 359 555 0100) och åk och med den till en flickvän. Kör sen till en bar, bli redlös och kör sen hem henne i den. Spara innan, du KOMMER att misslyckas!

Vill du övningsköra i en snabb bil som har en skön hantering?
Ring 227 555 0100
Slå på sirenerna och ge full gas. Har du sirenerna på slipper du tulla på broar, de öppnar åt dig, bara håll full gas!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Permalänk

ang slutet

Vad händer om man väljer att göra affären iställetför att hämnas på Dimitri? Överlever Kate?

Dold text
Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

Ang race updragen så se till att ha med dig din smg i bilen.. smattra motståendarna med kulor o sikta på däcken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En varning dock, skjuter man nån för mycket så kan man få ett meddelande om att racet blev saboterat. Det är mycket svårare att ersätta träning med kulor, i min mening...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har irriterade problem med multiplayer (PS3). Vill spela freeroam med min syrra över internet så vi skapar ett spel och gör att alla platser är invite online och skickar en invite men när den andra joinar får man då hela tiden tjafs som "the server does not exist any more: returning to singelplay" etc. Spelar ingen roll vem som agerar server.

Både jag och hon har öppna rubb och stubb i våra routers / brandväggar.

Det konstiga är att i förrgår så spelade vi online mot varandra och då hade vi liknande problem men sen kom det helt plötsligt igång. Idag provade vi till och med att hon joinade en annan server och skickade mig en invite, det slutade med att precis när jag anslöt mot servern så tappade hon anslutningen...

Jag fattar verkligen inte här, är det hos någon av oss det är fel eller är det spelet som är knäppt??

Att spela freeroam med andra äger ju hårt så vill verkligen kunna spela på en egen server med bara henne och ev. några andra IRL kompisar utan o få en massa problem

Permalänk
Medlem
Citat:

En varning dock, skjuter man nån för mycket så kan man få ett meddelande om att racet blev saboterat. Det är mycket svårare att ersätta träning med kulor, i min mening...

ahaa de e dom race uppdragen.
Trodde det var

uppdraget för bruice där man ska raca

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

vad är meningen med att ha 100% i "respect" och "like" hos roman, lj, brucie osv?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Testpilot

Nån som vet vilket som är den bästa ordningen att göra uppdragen i? Jag vill ju inte råka göra ett uppdrag som tar en jättelångt fram i storyn och gör så att jag missar alla andra uppdrag =/

Det är ju hur många snubbar som helst man kan göra uppdrag åt, just nu har jag fem olika men det skiftar ju fram och tillbaka.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]