Permalänk
Medlem

8800GT x2 vs 9800gtx

Hejsan

jag funderar på att köpa mig en ny speldator men jag funderar på vilket som är bäst

http://www.prisjakt.nu/optimize.php?p=111532,206254,125928,21...
där är datorn dock bara med ett 8800gt ska köpa ett till senare har jag tänkt

så vilket är mest prisvärt?

Permalänk
Medlem

Kör själv med 8800gt **sli** vilket är dyrare och lite mer prisvärt än 9800gtx men om du köper två 8800gt 512mb så billigt du kan på nätet så landar det runt 3000kr. Medans du kan få ett 9800gtx lite under 2500kr. I min mening är 8800gt bättre prestanda för pengarna men! Sli drar ju med sig mycket problem också plus att man måste använda ett nforce bräda för sli. Hade personligen fläktproblem med mina kort som tog ett tag att lösa, man kommer nog få se framimot lite drivrutin strul också. Du kan ju alltid vänta på ait's 4000serie.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Kör själv med 8800gt vilket är dyrare och lite mer prisvärt än 9800gtx

Nu får du allt ta och förklara dig

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Avstängd

2 st 8800GT är dyrare, men levererar mer fps per krona. Dvs lite dyrare, men lite mer prisvärda.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

ja det är klart det ser jag nu hade fått för mig att båda låg på samma pris. men å andra sidan så om man har ett 9800gtx nu så kan man köpa ett till sen. men har inte många spel problem med sli och crossfire. man ser ju alltid att det behövs patchas i spel och sånt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
Nu får du allt ta och förklara dig

Du kan ju snegla i min sign. Så du inser lite slarv!

Permalänk
Medlem

okej men har nån sett nåt test mellan 2x 8800gt och 9800gtx? jag har inte hittat nåt

Permalänk
Avstängd

ursäkta jag har lite problem med din rubrik .. man kan som tolka det som att 8800serien ha en GX2a med vilket inte stämmer ....

du skulle ha skrivit : 8800gt ,9800gx2 eller 9800gtx

Visa signatur

Hata E8400 välj intel core 2 quad istället

Permalänk
Medlem

Är inte 14781 lite lågt för 2 8800 GT ? Ja får ju en nästan 15.7k med ett 8800 gts (G92)

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

skulle satsat på ett 9800gtx och köpt till ett lite senare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dadydj
ursäkta jag har lite problem med din rubrik .. man kan som tolka det som att 8800serien ha en GX2a med vilket inte stämmer ....

du skulle ha skrivit : 8800gt ,9800gx2 eller 9800gtx

??,
han menade ju precis som det står, 8800gt x2 elr ett 9800gtx

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dadydj
ursäkta jag har lite problem med din rubrik .. man kan som tolka det som att 8800serien ha en GX2a med vilket inte stämmer ....

du skulle ha skrivit : 8800gt ,9800gx2 eller 9800gtx

Fel, fel fel. Nu får du allt ta att förklara dig.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maho
Är inte 14781 lite lågt för 2 8800 GT ? Ja får ju en nästan 15.7k med ett 8800 gts (G92)

Du har en Quad.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Du har en Quad.

- Och det ger inte dig något övertag i spel...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Och det ger inte dig något övertag i spel...

Beror på vilket spel. Det finns ett flertal spel som stödjer quad. Men nu handlade det inte om spel utan om 3DMark och en Quad processor är dubbelt så effektiv i 3Dmark jämfört med en Duo vilket också innebär att man får mycket gratis poäng tackvare sin Quad processor.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
??,
han menade ju precis som det står, 8800gt x2 elr ett 9800gtx

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Fel, fel fel. Nu får du allt ta att förklara dig.

som jag skrev så menar jag att det står i rubriken att han funderar på 8800gt gx2 och 9800gtx... det kan tolkas som att 8800gt finns med gx2 utförande så skulle han ha skrivit det på ett mer tydligt sett skulle han ha skrivit:

8800gt ,9800gx2 eller 9800gtx

som rubrik eftersom 8800gt inte finns med gx2 utförande.. jag förstår va ham menar men kanske inte alla som gör det..

Visa signatur

Hata E8400 välj intel core 2 quad istället

Permalänk
Avstängd

Dady:

va? vad får du *g*x2 ifrån? Det står 8800GT x2, sen när glömde folk bort vad det där x:et betyder?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Dady:

va? vad får du *g*x2 ifrån? Det står 8800GT x2, sen när glömde folk bort vad det där x:et betyder?

okej förklara va han menar då ,okej kan tolkas som han ska köra sli åxå men det är inte va jag tolkar i rubriken det första som va då jag läste det. Men men skit samma det klickade nu först att X2 kanske menades med Sli kanske hade vart bättre att han skrev 8800 i sli eller 9800gtx

Visa signatur

Hata E8400 välj intel core 2 quad istället

Permalänk
Avstängd

Men jeses dady, x2 betyder GÅNGER TVÅ. Alltså 8800gt gånger två a.k.a SLI vs 9800gtx. Är du morgontrött eller?

I övrigt är två 8800gt för 2700:- ett mycket smartare val än ett 9800gtx. Dock en 4 - 5 hundra kronor dyrare men du får bad du betalar för. Fan ett 8800gt är inte så långt ifrån ett 9800gtx och med två gt får du i vissa spel nästan dubbla prestandan.

Vill du komma undan lite billigare kan du ju alltid köpa två 9600gt för 2200:- vilket redan dom presterar en bra bit bättre än ett 9800gtx.

The choise is yours...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stillman_
Men jeses dady, x2 betyder GÅNGER TVÅ. Alltså 8800gt gånger två a.k.a SLI vs 9800gtx. Är du morgontrött eller?

.........

nej men läste du va jag skrev, eller man kan tolka det fel åxå som han skrev rubriken alla tolkar inte allt på samma sätt , jag skrev det att om han skrev det på ett annat sätt så kan alla tolka det samma

Visa signatur

Hata E8400 välj intel core 2 quad istället

Permalänk
Medlem

ok, men om någon promille tror att det finns ett gt x2 kort så inser dom ju att så inte är fallet när de läser i texten så jag fattar inte problemet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donjojo
ok, men om någon promille tror att det finns ett gt x2 kort så inser dom ju att så inte är fallet när de läser i texten så jag fattar inte problemet.

orkar man inte tänka så, så får ni göra det då, men alla tänker fortfarande inte samma ojag ser inte detta som nått problem utan mer som en upmaning

Visa signatur

Hata E8400 välj intel core 2 quad istället

Permalänk
Avstängd

Jaja, du får uppgradera hjärnan nästa gång istället för datorn dadydj xD