World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frolic
På onsdag, alltså imorgon, kommer patch 2.4. Kommer S4 släppas i och med detta tror ni?

Nej.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frolic
På onsdag, alltså imorgon, kommer patch 2.4. Kommer S4 släppas i och med detta tror ni?

De skulle väl ge en två veckors förvarning, och någon sån har jag inte sett

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Alltså kommer det inte i maj, vilket jag trode. Aja, blir till att köpa upp sig på vengeful istället då

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem

Patchen är live i usa, och inget s4 där.

Permalänk
Medlem

s4 kommer bli officiellt ut annonserat ett par veckor innan släppet och om ni tar en titt på sakerns i-level så är det ytterst osannolikt att s4 släpps innan Kil'Jaeden varit farmad åtminstone ett par veckor. Tittar helt enkelt på hur tidigare sässonger har släppts i samband med hur då högsta raid instancerna blivit rensade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
s4 kommer bli officiellt ut annonserat ett par veckor innan släppet och om ni tar en titt på sakerns i-level så är det ytterst osannolikt att s4 släpps innan Kil'Jaeden varit farmad åtminstone ett par veckor. Tittar helt enkelt på hur tidigare sässonger har släppts i samband med hur då högsta raid instancerna blivit rensade.

Så vad kan det betyda i tid? Kan man hoppas på att S4 släpps i Juni åtminstone? Undrar eftersom jag vill köpa S2 vapen för Honor.

Permalänk

Tjena! Tänkte att jag skulle störa lite i WoW-tråden, då jag nyligen har införskaffat en kopia, för andra gången. Söker lite tips på servrar som är speldugliga, och möjligtvis lite folk att dra igång lite levlande med. Shoot!

Permalänk
Medlem

Själv har jag avslutat Wow för den här gången, blir väl att ev ta upp det till WOTLK. Ca 5.5k fick jag för min shaman samt warrior vilket jag är väldigt nöjd med

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Tjena! Tänkte att jag skulle störa lite i WoW-tråden, då jag nyligen har införskaffat en kopia, för andra gången. Söker lite tips på servrar som är speldugliga, och möjligtvis lite folk att dra igång lite levlande med. Shoot!

Är det horde eller alliance du hade tänkt dig? om det är horde skulle jag tipsa om stormscale då det kryllar av bra pvp guilder m.m... alliance vet jag inte riktigt, kanske där jag spelar Frostmane finns många raidande guilder 3-4 hard core, jag skulle även kunna ge dig lite guld att starta med då jag har för mycket o vet inte vad jag ska göra med det ><

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Är det horde eller alliance du hade tänkt dig? om det är horde skulle jag tipsa om stormscale då det kryllar av bra pvp guilder m.m... alliance vet jag inte riktigt, kanske där jag spelar Frostmane finns många raidande guilder 3-4 hard core, jag skulle även kunna ge dig lite guld att starta med då jag har för mycket o vet inte vad jag ska göra med det ><

Vilken server spelar du på? Frostmane? Horde eller? Har alltid viljat dra igång en horde Fast känns ganska segt att börja från 1 igen. Har nu en enhancement shaman på 70, men den är jag ganska missnöjd med för det har blivit endel welfair epics. Sedan har jag på en annan server en gnome warrior på lvl 54 på en pve server. Sedan en 20 lvls hunter på samma server som shammyn var. Men jag vet inte kanske man skulle börja levla en horde till nästa expansion då, bara för en lite större förändring.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Har ni några snälla och ödmjuka, yet soft core raidande guilder att rekommendera? Nordanvind på Quel'Thalas har jag hört talas om, någon som vet något om dem?

Jag söker en riktigt "snäll" guild som raidar/pvpar men som gör det med IRL i åtanke.

Nu snackar vi enbart horde också.

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Själv har jag avslutat Wow för den här gången, blir väl att ev ta upp det till WOTLK. Ca 5.5k fick jag för min shaman samt warrior vilket jag är väldigt nöjd med

mvh

Är det verkligen värt det? Tänkte på alla timmar man lagt ner. Och suget kommer ju alltid tillbaka
Du var en PvP'are om jag minns rätt? Vad hade du för gear på dina chars?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Vilken server spelar du på? Frostmane? Horde eller? Har alltid viljat dra igång en horde Fast känns ganska segt att börja från 1 igen. Har nu en enhancement shaman på 70, men den är jag ganska missnöjd med för det har blivit endel welfair epics. Sedan har jag på en annan server en gnome warrior på lvl 54 på en pve server. Sedan en 20 lvls hunter på samma server som shammyn var. Men jag vet inte kanske man skulle börja levla en horde till nästa expansion då, bara för en lite större förändring.

Alliance spelar jag dock

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Själv har jag avslutat Wow för den här gången, blir väl att ev ta upp det till WOTLK. Ca 5.5k fick jag för min shaman samt warrior vilket jag är väldigt nöjd med

mvh

Samma här fast behåller kontot. Lagt ner för många timmar på mina gubbar för att göra mig av med dem.

Permalänk
Medlem

Är det dumt att köpa epic flying mount för 5200g eller kommer man ha nytta av den i WotLK tror ni? Det kanske kommer nya mounts så man ändå måste träna riding för 5000g? Det finns ju inte så mycket annat att lägga pengar på när man är lvl70 och inte orkar levla sina alts mer...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Är det dumt att köpa epic flying mount för 5200g eller kommer man ha nytta av den i WotLK tror ni? Det kanske kommer nya mounts så man ändå måste träna riding för 5000g? Det finns ju inte så mycket annat att lägga pengar på när man är lvl70 och inte orkar levla sina alts mer...

Nej du kommer kunna använda den igen på 77 eller vad det var och behöver inte träna ny riding skill.

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem

Vet att Frozen Shadoweave delarna framför allt är för warlock. Men pwnar dom gladiator delarna som frost mage ? :] Har gjort axlarna så jag vill gärna fortsätta
http://thottbot.com/i21871

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
Vet att Frozen Shadoweave delarna framför allt är för warlock. Men pwnar dom gladiator delarna som frost mage ? :] Har gjort axlarna så jag vill gärna fortsätta
http://thottbot.com/i21871

Jag skulle inte lägga någon energi på dem. Står du helt utan PVP-gear så köp hellre det blåa settet och spara massa honor och arena-poäng till S4 kommer och köp S4/S2-delar då istället.

http://www.wowhead.com/?itemset=741

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Jag skulle inte lägga någon energi på dem. Står du helt utan PVP-gear så köp hellre det blåa settet och spara massa honor och arena-poäng till S4 kommer och köp S4/S2-delar då istället.

http://www.wowhead.com/?itemset=741

Har gladiator hanskar och byxor. Samt gladiator spellblade wand och bok och frowsenshadow shoulders: P

Rästen är blå utom chest,ringar som är gröna, borde funka någolunda endå tycker ja.

7313 hp

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Nej du kommer kunna använda den igen på 77 eller vad det var och behöver inte träna ny riding skill.

Hur menar du, att man kommer behöver träna samma riding skill när man närmar sig 80? Jag skulle tro att det är så för att de som redan nu betalat 5000g inte ska känna sig blåsta.

Edit: Har läst lite på officiella wow-forumet nu och det verkar som att man inte kommer kunna använda flying mounts i Northrend förrän level 77-78 som du skrev då man får göra ett quest. Efter detta quest kommer man kunna använda sin gamla flying mount men det framgår inte om man kan använda den långsamma.

Det borde iaf inte ta så lång tid att samla ihop 5000g i Northrend med tanke på vilken skillnad det är mellan Azeroth och Outlands gällande rewards och vendor-priser.

Edit 2: En privatperson skrev detta: Blizzard already stated they won`t implement a new riding skill. So for WotLK, things will remain with Epic Flying Mounts. Thats why it`s worth getting one now. -Man måste alltså ha en epic flying mount? Isåfall är det definitivt värt att köpa en redan nu.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

Vilken realm är bäst om man är sugen på pvp?

Visa signatur

Give me a wooden cross

Permalänk
Medlem

stormscale förmodligen, då den har bäst arena-team i europa just nu. Är dock ganska full kan jag tänka mig så ta någon annan som ligger i Cyclone-battlegroupen

Visa signatur

mjau

Permalänk

Är den nån fler än jag som spelar prälle och märkt att våra spells resistas ovanligt ofta, mötte en sketen rogue idag i Arathi basin...

"Dispell has been resisted, Devouring plague has been resisted, samma sak med Phsycic Scream och till och med rackarns Touch of weekness funka inte, btw han använde inte cloak of shadow.
2 sekunder senare kom en druid, mana burn funkade inte förrän efter 4:e försöket.

Och appropå mana burn, varför rackarns försvinner max 350 mana så fort man använder den trots att rank 7 påstår att 1021 - 1079 mana ska förstöras plus minus med eller utan shadow resistans då, men självfallet ska hunters sketna viper sting funka utan minsta problem...?

Jag tror jag blir tokig för oss vissa andra med inte så bra pvp gear för tillfället så har vi inget och leva på när någon börjar attackera oss och inga av våra spells verkar fungera...

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk

Vilken är den bästa pvp builden för rogues? Nästan alla rogues i AV verkar ha Assa/Sub men vilken är den bästa versionen? Kan detta vara nått:

http://www.wowhead.com/?talent=fhe0oxZZxMe0MGRsxst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
Vet att Frozen Shadoweave delarna framför allt är för warlock. Men pwnar dom gladiator delarna som frost mage ? :] Har gjort axlarna så jag vill gärna fortsätta
http://thottbot.com/i21871

ehm, PVE gear är bättre för PVE och PVP gear är bättre för PVP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
ehm, PVE gear är bättre för PVE och PVP gear är bättre för PVP.

Säg det till feral druider.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Är det verkligen värt det? Tänkte på alla timmar man lagt ner. Och suget kommer ju alltid tillbaka
Du var en PvP'are om jag minns rätt? Vad hade du för gear på dina chars?

Hej!

Jag tyckte det var värt det eftersom jag bara kan levla upp en ny till WOTLK som kommer vara "värd" lika mycket! Då ny gear och Season sänker värdet så att säga.

Japp jag spelade i princip bara arena, med lite casual ZA med polarna emellanåt.

Jag hade 5/5 veng (full) + mace på warrior, 3/5 inkl shoulders + 2x 1handers på min enhancement shaman!

Warriorn hade full tankgear från badges/kara/za, och shamanen "bra" dpsgear från ZA/badges etc.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Vilken är den bästa pvp builden för rogues? Nästan alla rogues i AV verkar ha Assa/Sub men vilken är den bästa versionen? Kan detta vara nått:

http://www.wowhead.com/?talent=fhe0oxZZxMe0MGRsxst

Skippa Eviscerate, lägg 2 poäng i Murder, samt kirra Ghostly Strike så ser det bra ut.

Den är skönare att ha än man tror.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Och appropå mana burn, varför rackarns försvinner max 350 mana så fort man använder den trots att rank 7 påstår att 1021 - 1079 mana ska förstöras plus minus med eller utan shadow resistans då, men självfallet ska hunters sketna viper sting funka utan minsta problem...?

Kallas resilience & resistances. Skaffa spell hit å du slipper resists. Mana Burns kan du inte göra nåt åt. :]

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga, kör restoration specc på min druid och har lite problem
vid pullsen när vi har warrior tank på flera mobs, lyckas få aggro av en
eller två mobs i början när han börjat slå på mobsen sätter jag en rejuv och
börjar stacka lifeblooms x3. Hur ska man göra för att undvika aggro vid
sådana situationer, eller är det bara så att warriorn gör fel.