Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cequence
Kör i 1920x1200 o med allt på max 4xAA 8xAF och bara ett GT 512 då det andra sitter i en dator vars graffe paja, och datorn är som i sign.
Flyter oftast i stabila 35fps kan få nå dropp i de stora städerna.

Okej. Och ditt kort är 10-20% bättre än ett 8800gts 640 mb om jag kommer ihåg rätt från reviews.

Tippar att man ändå kör på 8800gts 512 varianten med en E8400. För att vara framtidssäker, och med ett SLI mobo kan man ju lägga till ett till kort sen

Har ju bara 18" skärm idag med 1280x1024, men jag lär ju införskaffa en 24" i höst.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Om man köper ett prepaid card måste man ändå ha en cd-nyckel sen förut då?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S//
Tror ni man klarar spela spelet på en Zepto 6324 ?

Lirar själv på en 6224 och kör 1280x720 på medium ca 50 fps. Så det borde funka på din burk också.

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som fortfarande inte kommer åt forumet? Står bara att jag har fel lösenord/användarnamn men det kan jag ju inte ha i och med att jag kommer in i spelet...

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Du måste....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Är det bara jag som fortfarande inte kommer åt forumet? Står bara att jag har fel lösenord/användarnamn men det kan jag ju inte ha i och med att jag kommer in i spelet...

Du ska logga in på Age Of Conans hemsida och där igenom aktivera forum delen.

mvh

//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem

försöker få tag på spelet i stockholm, ännu utan någon framgång. nån som har något tips?
eller finns det någon sida där man kan köpa det online och ladda ner det? vore smidigast.

Permalänk

hitta en intresant kommentar från Glen 'Famine' Swan angånende kommande fixar.

Greetings,

There are some points you, our community, would like to get some information about. Or even better have them fixed as soon as possible. While the following is not a real schedule or promise, we would still like to tell you where our focus in regard of fixing open issues lies at the moment. Some of these updates and fixes might come earlier than others But we are working on them and will try to have solutions for them as soon as possible. Some of those points are:

- Tradepost NPCs
- Field of the Dead performance improvment
- UI changes
- Chat colors and fixes
- Various technical issues with hardware configurations

There are of course also other topics we work on but the above mentioned ones are those we feel have to be fixed as soon as possible while still making sure they are fixed correctly and in a persistent matter.

So, I hope that helps to give you a rough overview how things are. Please rest assured that we are indeed listening to your feedback and that it is very important to us to hear what our customers think. Even if you might not always get a direct answer to your questions in a post doesn't mean that we don't notice and forward them to the right people.

We are very much looking forward to the weeks, months and years to come. The launch of an MMO is always just the beginning of an exciting journey. The first step has been made now.

Thank you,

Ser deffentivt imot "Field of the Dead performance improvment"

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem

La märke till en sak som e lite lustig angående betalningen till AoC. Köper man ett Prepaid card för 60 dagar på webhallen så kostar de 239kr o de ger 119,5 / månad. Kör man som jag med månads betalning via Visa kostar varje månad € 14,94 och med dagens valutakurs blir det 157,90. Köper man 3 månader med autogiro kostar detta €41,37 och det ger en månadskostnad på 145,76 Även om man köper 6 månader i stöten på autogiro blir de fortfarande billigare att köpa prepaid.

Hur kan det vara billigare med Prepaid? Borde det inte va tvärt om?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Kan man inte använda keys från usa eller är det olika för gamecards usa eller eu..? dollarn är ju låg..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Sådär då var man äntligen lvl80.

Anariah Priest of Mitra på Wildsoul.

Ja äntligen. Slackat några dagar eller? Jag är inne på min femte.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Ja jag har slackat
Men jag var iaf bland dom 10 första lvl80 på servern så det får väl duga.
Ska man räkna bort dom 4 ToSarna som abusat hela vägen till 80 så ser det lite ljusare ut iaf.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
La märke till en sak som e lite lustig angående betalningen till AoC. Köper man ett Prepaid card för 60 dagar på webhallen så kostar de 239kr o de ger 119,5 / månad. Kör man som jag med månads betalning via Visa kostar varje månad € 14,94 och med dagens valutakurs blir det 157,90. Köper man 3 månader med autogiro kostar detta €41,37 och det ger en månadskostnad på 145,76 Även om man köper 6 månader i stöten på autogiro blir de fortfarande billigare att köpa prepaid.

Hur kan det vara billigare med Prepaid? Borde det inte va tvärt om?

det är ju väldigt märkligt. med WoW kostar det ungefär 125kr med Visa kort istället för prepaid card.

Permalänk
Medlem

Har en drinking cape över om någon vill ha
Pm isf!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Quests finns det ju mängder av. alla kanske inte ligger i samma by men jag har aldrig haft ont om quests hittils och jag är lvl 25.

Jo, men menade på högre levlar. 50+ och så verkade det ju bli lite sparsmakat, av vad jag läst i den här tråden.

Permalänk
Medlem

Ja från level 55 till 80 är det i princip bara grind levelmässigt.
Visst finns det quests och så men dom ger inte i närheten av tillräckligt med xp för vad som krävs och det finns inte tillräckligt många heller.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

Jag funderar på att spela antingen Tempest of Set, Bear Shaman eller Demonologist.

Mellan Priestsen, vilken har starkast healförmåga? Vilken har bäst survivability?

Vad jag sett så har ToS AoE Root, Stuns etc. Vad har Bear Shaman att komma med i CC väg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockej
Du ska logga in på Age Of Conans hemsida och där igenom aktivera forum delen.

mvh

//Jocke

Alltså det känns som om jag har försökt med allt nu. Hur ska man göra egentligen?

Edit: Hittade det! Krångligt värre dock.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk

Nu är mitt aoc up and running! Stör mig bara på internetkick varje halvtiumme :S men det är nog tyvärr mitt internet..

Visa signatur

How I want a drink, alcoholic of course, after the heavy lectures involving quantum mechanics!

Permalänk
Medlem

Måste bara kolla med er som redan lirar å har lirat betan..

Hur är det med lvlandet är man körd utan en buffer/healer som i lineage 2 där man måste sitta efter 3 mobs på högre lvls om man nu skulle va så puckad att köra utan buffs.. Eller har de flesta gubbarna selfbuffs?

Vilka classer ska man köra ifall man gillar pvp å göra mtk skada? Assassin som gäller då? De lillla jag läst verkar den rätt cool

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lighisse
Måste bara kolla med er som redan lirar å har lirat betan..

Hur är det med lvlandet är man körd utan en buffer/healer som i lineage 2 där man måste sitta efter 3 mobs på högre lvls om man nu skulle va så puckad att köra utan buffs.. Eller har de flesta gubbarna selfbuffs?

Vilka classer ska man köra ifall man gillar pvp å göra mtk skada? Assassin som gäller då? De lillla jag läst verkar den rätt cool

Jag som HoX kan lätt ta mig an 4-5 mobs åt gången i samma level utan att förlora överdrivet med HP och om man behöver resta så tar det max 10sek.

Dem flesta klasser har själv buffs men visst går det betydligt snabbare att levla med en healer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madonion735
Jag som HoX kan lätt ta mig an 4-5 mobs åt gången i samma level utan att förlora överdrivet med HP och om man behöver resta så tar det max 10sek.

Dem flesta klasser har själv buffs men visst går det betydligt snabbare att levla med en healer.

Hur långt har du kommit i level på din HoX? Jag kör också HoX för närvarande, men jag är bara level 14 ännu

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

jag har en fråga för er som spelar aoc!

När jag väl går in i spelet så hinner jag kanske spela i 10min som max sen får jag upp detta!
Failed to complete update, your system is out of disk space. Please free up additional disk space before trying again.

vad beror detta på?
jag har testat och installera om spelet men hjälper inte och min dator prestanda ska duga.

Core2Duo 2.20GHz
2gb ram
ati radeon HD2600 xt
med minst 100gb ledig hdd

EDIT: kör på medium inställning om de har någon betydelse :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danzor

När jag väl går in i spelet så hinner jag kanske spela i 10min som max sen får jag upp detta!
Failed to complete update, your system is out of disk space. Please free up additional disk space before trying again.

vad beror detta på?
jag har testat och installera om spelet men hjälper inte och min dator prestanda ska duga.

Core2Duo 2.20GHz
2gb ram
ati radeon HD2600 xt

Du har för lite utrymme på din hårddisk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danzor

vad beror detta på?

Core2Duo 2.20GHz
2gb ram
ati radeon HD2600 xt

Kan det vara så att du har en partition för windows och råkat installera spelet där?

Permalänk
Medlem

Gud vad jobbigt. det är slutsåld på AoC överallt. varför kan dem inte bara låta folk ladda hem det och sedan köpa en serial key över nätet ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madonion735

Vad är du för lvl?

Är Assassin och HoX som jag kollat mest på.. Så får se vad det blir.

En till undran hur är det med gear? är det billigt eller droppas/questas det mest för att få det? Mycket funderingar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lighisse
Vad är du för lvl?

Är Assassin och HoX som jag kollat mest på.. Så får se vad det blir.

En till undran hur är det med gear? är det billigt eller droppas/questas det mest för att få det? Mycket funderingar

Alltså, gearet är lite kasst. Det droppas saker hela tiden men alla är samma. Du kan få samma quest reward som droppats för dig innan och denna quest rewarden får du 2-3 gånger till i andra levelar.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Fick lvl50 på min HoX idag. Fan de blir bara grymmare och grymmare. Är det någon som kör ren spellcasting HoX?

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Hur f*n ska man göra för att kunna kolla oficiella forumet, har ändrat mitt användarnamn säkert 4-5 ggr + bytt lösen o får det f*n ändå inte att fungera?

Börjar bli grymt less på funcom som verkar vara världsmästare på o få grejer att inte fungera som det ska.

Sen är det ju ganska skoj med 12 timmar downtime på en dag, inte sett nått annat spelföretag som lyckats med det

/Merkkan

Permalänk
Medlem

Jag får det inte heller att fungera. Jag har registrerat ett forum account men kan fortfarande inte komma in... Jättekonstigt.

Visa signatur