Permalänk
Medlem

Studenpresent-tråden!

Tips på bra studentpresenter sökes då all min fantasi nyss flög ut gemom fönstret

Bara ös på med allt ni kan komma på!

Edit: Ska nog förtydliga att det inte är till mig utan till en polare

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Vin uppskattas alltid.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk

porsling mm?

Jag tar själv nu studenten den 11de.. Önska dig för i helvete inte prylar bara

Man vill väl kunna nyttja sakerna dessutom?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Porslin är alltid uppskattat...not.

Saker som inte består och som passar kring alla studentfiranden är alltid bra.

Personliga gåvor är alltid grymt, oavsett syfte. t.ex lova bort sin lägenhet i en vecka eller två när man är bortrest?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

alkohol i mängder!

Permalänk

cash, reservoarpenna, slipsnål, klocka. Sånt som hör till, alkoholen kan man ju köpa själv när den behövs, det man inte har lider man heller inte av.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

Själv fick jag en klocka, väldigt uppskattat. Fick dessutom lite skålar och annat smått och gott, men så är jag väl inte riktigt som alla andra.

Vad är framtidsplanerna? Ska du flytta så kanske något till din lya vore trevligt.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har bett syrran om en binär klocka och rubiks kub. Inte ute efter något speciellt.

Permalänk
Medlem

En billig systemkamera är väl trendiga som studentpresent och presenter i allmänhet atm.

Permalänk

Denna tråden kommer lägligt.

Brorsan tar studenten om några veckor och då jag inte e direkt rik så undra jag om ni har några tips på presenter som ligger på runt 500kr?

Permalänk
Medlem

Ska nog förtydliga att det inte är till mig utan till en polare, hehe

Så ju billigare desto bättre

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
En billig systemkamera är väl trendiga som studentpresent och presenter i allmänhet atm.

God idé.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Ingen som har ett bra tips på stundentpresent till ens bror för runt 500-600kr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Ska nog förtydliga att det inte är till mig utan till en polare, hehe

Så ju billigare desto bättre

Allt du kan tänka dig att han behöver för vidare studieliv... gör väl inte så stor skillnad om man får roliga saker när man blir student egentligen. Sånt fixar man ju själv... så allt från kastruller till serviser till dammsugare och mikrovågsugnar.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag fick ett par oakley brillor när jag tog studenten. De var uppskattade, detta var av föräldrarna, av släkten fick man diverse porslin o sådant, även lite pengar och presentkort.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Presentkort måste va det med tråkigaste man kan ge någon, mycket bättre att ge pengar. Om man tycker att det är tråkigt att ge en femhundring till någon kan man väl växla den till 25st 20or och vika skjortor. Här är en liten guide jag hittade.

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

En rejäl krogrunda kanske kan bli trevligt?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Ingen som har ett bra tips på stundentpresent till ens bror för runt 500-600kr?

en plunta brukar vara uppskattad och en kul present.

Permalänk

Finns en student kokbok, köp den lite ketchup och makaroner och en fylld plunta, det är personligt och roligt

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Då brodern min är väldigt intresserad av mode och sådant så tänkte jag köpa en halvårsprenumeration på tidningen Café och en halvårsprenumeration på tidningen King.

Vad sägs om det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Då brodern min är väldigt intresserad av mode och sådant så tänkte jag köpa en halvårsprenumeration på tidningen Café och en halvårsprenumeration på tidningen King.

Vad sägs om det?

halvårsprenumeration 50% Cafe
halvårsprenumeration 50% King

= plus minus 0

helårsprenumeration 100% Cafe
0% King

=win

Om ingen fattade, så tycker jag King suger dallas

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Finns en student kokbok, köp den lite ketchup och makaroner och en fylld plunta, det är personligt och roligt

Haha, det är sånnt som är riktigt skoj!

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Jag fick en stor köttgryta när jag tog studenten... och en såndär jättestor godisråtta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typh00n
halvårsprenumeration 50% Cafe
halvårsprenumeration 50% King

= plus minus 0

helårsprenumeration 100% Cafe
0% King

=win

Om ingen fattade, så tycker jag King suger dallas

Haha jo jag fattade, men faktum är att han verkar gilla båda två lika mkt, han har en hel del exemplar av båda tidningarna

Men får se vad det blir.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Då brodern min är väldigt intresserad av mode och sådant så tänkte jag köpa en halvårsprenumeration på tidningen Café och en halvårsprenumeration på tidningen King.

Vad sägs om det?

Det skulle nog vara mycket uppskattat, och då varje gång när han får en tidning så tänker han på dig och kommer ihåg vad han fick. Slå till!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Intressant. Tidigare var det en tråd om nån som skulle köpa 18-års present till en tjej. Då kom det så klart förslag om sexleksaker ... men ... varför inga sånna förslag när det är till en kille? Sexistiska grisar!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Skumpa e alltid nice att ge bort och få...

Visa signatur

Så kan det gå om man lurar en vän, Då kan man också bli lurad igen/Jesus Barnet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Intressant. Tidigare var det en tråd om nån som skulle köpa 18-års present till en tjej. Då kom det så klart förslag om sexleksaker ... men ... varför inga sånna förslag när det är till en kille? Sexistiska grisar!

Passar inte riktigt som studentpresent.. Studentpresenter ska ha lite "klass"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Passar inte riktigt som studentpresent.. Studentpresenter ska ha lite "klass"

Japp, lite klass får det vara. Fast förslag som att ge bort kokbok och makaroner med tillhörande sprit går bra det med

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampari
Det skulle nog vara mycket uppskattat, och då varje gång när han får en tidning så tänker han på dig och kommer ihåg vad han fick. Slå till!

Haha precis vad jag tänkte, det blir nog detta.