Permalänk
Medlem

Handkontroll PS3?

Hejsan jag tänkte införskaffa mig en konsoll. Är jäkligt sugen på PS3 för den känns mycket bättre än XBOX360. Men däremot så gillar jag inte handkontrollen till PS3 den känns så liten plus den analoga spaken är på fel plats. Det borde va som XBOX360´s handkontroller har. Nu till min fråga. Finns det någon sådan handkontroll till PS3 med den analoga spaken där uppe? Tacksam för svar & hjälp.

Permalänk
Medlem

se om du hittar en vanlig PC-kontroll med liknande layout, de bör funka.

XBox 360 PC Controller sägs också göra det, men jag är osäker då jag bara tror det är samma som den vanliga fast med medskickade drivrutiner.

(för Microsoft i sin outgrundliga vishet kan i sedvanlig ordning inte följa standarder givetvis så den bara funkade ändå..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
se om du hittar en vanlig PC-kontroll med liknande layout, de bör funka.

XBox 360 PC Controller sägs också göra det, men jag är osäker då jag bara tror det är samma som den vanliga fast med medskickade drivrutiner.

(för Microsoft i sin outgrundliga vishet kan i sedvanlig ordning inte följa standarder givetvis så den bara funkade ändå..)

Så denna bör funka till PS3? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?r=136258
För att den har USB kontakt eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zluggo
Så denna bör funka till PS3? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?r=136258

För att den har USB kontakt eller?

bör ja, men du bör kolla upp den innan (om nu ingen annan vet säkert) om du vill vara helt 100 att inte slösa bort 200 om du ändå inte behöver en till PCn. ev så funkar inte alla funktioner heller, som menyknappen, rumble. och gyron givetvis. men man kan ju ha en vanlig kontroll vid sidan av för det.

njae, men för att den följer (förhoppningsvis då) den standard, om man kan kalla det det, som är på PC-kontroller. PS3-kontrollen bygger på den standarden tydligen. XB360-paddan däremot gör det inte, och det gäller även den med USB-svans.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint