Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jo det ligger någon klistermärke på batteriet och inne i mobilen, men en klistermärke kan inte "bevisa" att det är fuktskada utan bara tippsa vid felsökning att fallet kan vara så.

Reparatörer som går efter en klistermärke är lika dumma som som en kristen som går efter bibeln.

Klart ett klistermärke kan bevisa fuktskada, har telefonen utsatts för den nivå fukt som krävs för att skada en telefon så syns det på klistermärket, annars inte. Hur tror du annars man kan bevisa sådant?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Man kan hitta fukt i telefoner utan att fuktindikatorn har löst ut.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Sitt eget, kaffe med polarna är viktigare.

precis dessutom är de ju under tidspress vare inte nån som förut snackade om att det max fick ta 15 min per telefon att laga, eller nått sånt?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Klart ett klistermärke kan bevisa fuktskada, har telefonen utsatts för den nivå fukt som krävs för att skada en telefon så syns det på klistermärket, annars inte. Hur tror du annars man kan bevisa sådant?

Bevisar fortfarande inte mycket, jag har en mobil där dom är "utlösta" men mobilen fungerar utan problem, men den har inte blivit utsatt för mer fukt än vad röven producerar ett par varma sommar dagar
Det är en gammal SE K520 om jag minns rätt, men absolut inte säker på det.. länge sen jag använde den.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Telefoner kan fungera även fast de är fuktskadade, men eftersom fel kan uppstå närsomhellst vill verkstäder helst inte reparera dem eftersom de får ta smällen när den kommer in som backrep.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

lite uppdaterad lista

Australien
Danmark
Finland - 4 137kr för 8gb / 5 006kr för 16gb
Hongkong
Irland
Italien 4788,15
Japan
Kanada (engelska)
Kanada (franska)
Mexiko Runt 1800 är total kostnaden för 8gb
Nederländerna
Norge 8 431,31kr
Nya Zeeland 4 703,31kr för 8gb / 5 423,94kr 16gb hos vodafone
Portugal - ca 4 813,10kr 8gb / 5 777,65kr 16gb hos vodafone
Schweiz - ca 3005kr
Spanien
Sverige - ca 5382kr
Storbritannien
USA
Tyskland
Österrike

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem

beställde själv en Iphone första generation 1.1.4 unlocked från ebay usa...
Aldrig åkt på tull & moms eller ngt sånt där

Permalänk
Medlem

fått tulla för 9 av 10 paket från usa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

märker man paketet under 20$ eller något sådant slipper man.

ni får gärna lägga till egna priser i listan så slänger jag in dom

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem

javvisst, 20 dollar, där går gränsen för vad posten tar, ungefär. men då ska man oxå vara medveten om att det ska märkas 20 dollar även under försäkringsvärde på paketet och att OM den försvinner eller blir mosad, får man ersättning beräknad på 20 dollar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
javvisst, 20 dollar, där går gränsen för vad posten tar, ungefär. men då ska man oxå vara medveten om att det ska märkas 20 dollar även under försäkringsvärde på paketet och att OM den försvinner eller blir mosad, får man ersättning beräknad på 20 dollar

okej det visste jag inget om.
men det ska bli kul och se hur de andra länderna tar betalt

det värkar ju inte helt omöjligt att många fler kommer att sälja telefonen utan abonemang.

(GB) O2 Store kommer ju inom snar framtid börja sälja den separat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

så länge det är inom EU, är det ingen svensk tull o moms som läggs på. den säljs ju heller inte olåst i usa. dock säljd den olåst i Frankrike o Italien

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
så länge det är inom EU, är det ingen svensk tull o moms som läggs på. den säljs ju heller inte olåst i usa. dock säljd den olåst i Frankrike o Italien

om jag inte förstog fel, säljs den olåst i finland också.
eller om den var låst utan (abb)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murcho
lite uppdaterad lista

Australien
Danmark
Finland - 4 137kr för 8gb / 5 006kr för 16gb
Hongkong
Irland
Italien 4788,15
Japan
Kanada (engelska)
Kanada (franska)
Mexiko Runt 1800 är total kostnaden för 8gb
Nederländerna
Norge 8 431,31kr
Nya Zeeland 4 703,31kr för 8gb / 5 423,94kr 16gb hos vodafone
Portugal - ca 4 813,10kr 8gb / 5 777,65kr 16gb hos vodafone
Schweiz - ca 3005kr
Spanien
Sverige - ca 5382kr
Storbritannien
USA
Tyskland
Österrike

Kan du inte länka eller visa var man hittar dom där priserna i de olika länderna?

Jag köper helt klart en från Finland om den är olåst, Mexiko låter ju kul det också, tequila och en pistol kanske inkluderas.

Jag är just nu i Skottland och O2 säger att dom ska börja sälja iPhone med kontantkort eller utan abbonnemang iallafall i december.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Kan du inte länka eller visa var man hittar dom där priserna i de olika länderna?

Jag köper helt klart en från Finland om den är olåst, Mexiko låter ju kul det också, tequila och en pistol kanske inkluderas.

Jag är just nu i Skottland och O2 säger att dom ska börja sälja iPhone med kontantkort eller utan abbonnemang iallafall i december.

blir så mycket text. men det är bara att säga till så plockar jag fram dom du är intresserad av
antar att finland är intressant
http://www.sonera.fi/Puhelin%20ja%20liittym%E4/Hinnat

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vilken operatör säljer ihpones i tyskland? säljs den olåst där?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
vilken operatör säljer ihpones i tyskland? säljs den olåst där?

i tyskland vad jag förstått är den låst till Telekom Shop
http://www.t-mobile.de/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

va dåligt! ¤#%#¤%

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

jag kan gissa att den kommer säljas med kontantkort i samtliga länder så småning om

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vilka länder säljer den olåst? bara fran å ita?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

vilka länder säljer den olåst? bara fran å ita?

Italien i Hong Kong, men det är bara i Italien som man kan köpa den utan att teckna ett abonnemang. 569 euro för 16gb.

Permalänk
Medlem

http://www.rlslog.net/pwnagetool-20-macosx/

det går framåt, det dröjjer nog inte länge förns det går att låsa upp 3g verisionen

Edit: http://blog.iphone-dev.org/post/42858313/thanks-for-waiting

fel av mig, det går redan att låsa upp 3g verisionen med den nya mjukvaran

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det går väll inte att låsta upp? bara jailbreaka?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

det går väll inte att låsta upp? bara jailbreaka?

Om det inte redan är knäckt så kommer det nästan garanterat att knäckas.
Hur ser detta ut ? : http://www.welectronicsltd.com/product_info.php?currency=USD&...

Har mailat dem om hur lagersaldot ser ut och om de har telefoner på lager så tar jag hem ett par ganska omgående.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LÖVTRÄ
Hur ser detta ut ? : http://www.welectronicsltd.com/product_info.php?currency=USD&...

Har mailat dem om hur lagersaldot ser ut och om de har telefoner på lager så tar jag hem ett par ganska omgående.

Minimum purchase limit: 800 EUR?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Minimum purchase limit: 800 EUR?

Glöm mitt inlägg, de är inte seriösa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Glöm mitt inlägg, de är inte seriösa.

fick du svar på ditt mail?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

fick du svar på ditt mail?

Har inte fått något svar men med lite googlande så fick jag snabbt fram personer som varnade för företaget och där deras kontor skulle ligga låg tydligen ett hotel.
Ska fortsätta leta info om företaget. Men svarar de inte på mailet så struntar jag i dem.

Nån som känner en schweizare som känner för att skicka en hög iphones till sverige ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag ville bara påpeka att det inte går att låsa upp iphone 3g men jailbreaka om man har mac men det kommer säkert men inte nu iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur