Implementera egen property window controller i VS (C#)

Permalänk
Medlem

Implementera egen property window controller i VS (C#)

Förstår att rubriken ser lite luddig ut vid en första anblick... Men det jag vill ha är alltså en controller som fungerar på samma sätt som den controller som används i VS för att visa properties (F4). Är det någon som känner till någon sådan?

Google ger mig bara information om det property window som finns i VS, men inte någon jag själv kan använda mig av. Alternativet är ju att skapa ett table med två kolumner, ena innehållande strings och drop down lists, men det blir så fult

Visa signatur

AMD Athlon 64 3k+, ASUS A8N-SLI deluxe, NVIDIA GeForce 6200 TurboCache, Q-TEC PSU 650W, NVIDIA nForce nätverkskort, SB Audigy 2, 2 x 1GB Corsair PC3000 DDR-SDRAM, WD Raptor 36.7GB SATA 8MB 10k RPM och Maxtor 200GB SATA

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det ser verkligen lovande ut. Tack så mycket ollel! Upptäckte nu bara att det faktiskt finns en inbyggd controller för det jag vill ha i och med PropertyGrid, men undrar om inte den du tipsar om är strået vassare.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3k+, ASUS A8N-SLI deluxe, NVIDIA GeForce 6200 TurboCache, Q-TEC PSU 650W, NVIDIA nForce nätverkskort, SB Audigy 2, 2 x 1GB Corsair PC3000 DDR-SDRAM, WD Raptor 36.7GB SATA 8MB 10k RPM och Maxtor 200GB SATA