Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk

Hur betalar ni när ni beställer från www.videogamesplus.ca? Betalar ni med kort, postförskott eller faktura?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Leveranstiden har alltid varit superbra. Jag beställde i torsdags, och på torsdag eftermiddag fick jag mail från DHL att det hade skickats iväg. Men jag tajmade helgen rätt dåligt förstås. 3 arbetsdagar brukar det väl ta.

Dom märker alltid paketen som gåvor. Jag har inte fått betala tull nån gång. Jag har väl beställt som mest.. uhm. 3 spel, varav ett var limited edition == 2 dubbelt så tjockt.

På måndag eller tisdag så borde jag iaf kunna meddela om det blev tull på ett paket med 5 spel som jag beställde

Fan vad fint, det blir nog beställning då!

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Min syster är i malaysia just nu och i ca en månad till. Funderar på om det går att få tag på en billig PS3a därifrån? Har lite frågor som jag gärna skulle få lite hjälp med:

- Hur är det med region protection, visst saknas det på PS3?
- Hur är det med elkontakter och transformatorer? Vad behöver jag köpa till?
- Vart kan man beställa ifrån billigast där nere, alternativt få tag på?

Tackar på förhand.

Permalänk
Medlem

Inte konstigt att man blir irriterad ibland, allt detta står i diverse trådar...

region på ps3 spelen.
inga problem vad jag vet då det är universiellt nätaggregat.
Ring och hör ner för jag tror inte att ngn vet en affär i malaysia som säljer ps3

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^
Inte konstigt att man blir irriterad ibland, allt detta står i diverse trådar...

region på ps3 spelen.
inga problem vad jag vet då det är universiellt nätaggregat.
Ring och hör ner för jag tror inte att ngn vet en affär i malaysia som säljer ps3

Singapore var det visst. Menade förståss hemsidor som sålde till regionerna, sådana borde folk säkerligen känna till eftersom det finns en hel del här som importerar spel. Är det så att spelen kommer att förbli regionskodade, eller finns det risk för att man inför detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Hur betalar ni när ni beställer från www.videogamesplus.ca? Betalar ni med kort, postförskott eller faktura?

Jag betalar med kort (VISA). Dom tar även Paypal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Singapore var det visst. Menade förståss hemsidor som sålde till regionerna, sådana borde folk säkerligen känna till eftersom det finns en hel del här som importerar spel. Är det så att spelen kommer att förbli regionskodade, eller finns det risk för att man inför detta?

Va?

Spelen är regionsfria. Blu-rayen är däremot regionskodad.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Har en fråga här, jag har en nyinskaffad PS360GB och ibland när man t.ex. starta ett spel eller sätter igång en Blu-ray film, så knastra bilden till och det blir myrornaskrig i 1 sekund och så låter det oroveckande från högtalarna, det knastrar.

Är detta vanligt?

Permalänk
Medlem

Det låter som din TV har problem, vad är det för märke/modell?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben

Köpte min på Vivo City i Singapore, när jag kollade runt där så blev det billigast där. Runt 2200kr för en PS3 White.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB
Har en fråga här, jag har en nyinskaffad PS360GB och ibland när man t.ex. starta ett spel eller sätter igång en Blu-ray film, så knastra bilden till och det blir myrornaskrig i 1 sekund och så låter det oroveckande från högtalarna, det knastrar.

Är detta vanligt?

omer det inga problem annar ä det nog ingen fara, det är samma sak på nim burk när upplösningarna ändras. (mellan 480 och 720 tex)

ljudproblemet jar ja g däremot icke, men det kan ju bero på förstärkaren.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Vilken nhl version ska man ha mhl 08 eller nhl 2k8 eller vad den heter?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stayl88
Köpte min på Vivo City i Singapore, när jag kollade runt där så blev det billigast där. Runt 2200kr för en PS3 White.

Wow! Det var inte dåligt. 2200kr är det klart värt. Är det en onlinebutik? Annars hur tar man sig dit?

EDIT:
Googlade och hittade. Är spelen och dylikt på engelska, dvs. kan man köpa lite spel med utan att det blir konstigt språk (t.ex. Uncharted och Metal Gear)?

Permalänk
Medlem

Spelen måste väl vara på engelska?

Förstår inte hur ni vågar importera. Garantin försvinner ju (om man inte vill skicka den över halva världen till inköpsstället). Kul att stå där med en trasig konsol som man gett tusenlappar för.

Hörde förresten att DS3-bundlade PS3 80gb ska börja säljas den 27 aug. Första gången en försäljare säger till mig att -inte- handla hans produkt ^^

Why would he lie?

Edit:
http://www.edge-online.com/news/80gb-ps3-heading-all-pal-terr...

..so its true

Edit2:
Går att förhandsboka på Playzone. 4499 Sek. Så om det inte ändras kommer priserna ligga på samma nivå som nuvarande 40gb's-versionen.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 32GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojej
Why would he lie?

han kanske kände på sig att det vore lättare att lura på den där barnfamiljen en guldpläterad HDMi-kabel också eller nått.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När släpps Naruto Ultimate ninja till PS3? Har lirat som fan med polaren ikväll och är grymt sugen på att förboka?

/Ragnar

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

15 oktober var ett datum jag hittade på wikipedia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Naruto:_Ultimate_Ninja_Storm

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Orka vänta, får köpa föregångaren till 360 sålänge

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Vilken nhl version ska man ha mhl 08 eller nhl 2k8 eller vad den heter?

Kör du på NHL 08. Jag tycker mer om känslan i 2k's spel men 08 versionen var verkligen kass. Det finns BARA nhl lag och grafiken är taskig.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Citat:

Orka vänta, får köpa föregångaren till 360 sålänge

om du menar http://www.webhallen.com/prod.php?id=76488

så har dom inget mer att göra med varandra än att dom bygger på samma licens. men 360 spelet skall tydligen vara rätt hyfsat änså.

men om du vill ha riktiga föregångare så finns dom till ps2 och/eller psp.

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem

hej, jag har lite problem... jag hade inbrott igår, och blev av med väldigt mycket saker, bla min PS3a... så jag undrar om det finns något särskillt nummer, (typ som IME på mobiltelefoner) som jag kan berätta för polisen, så den kan spåras till mitt inbrott om nogon skulle komma över den framöver...

Och även om tjuvjävlarna kan handla på mitt PS konto, det är ju kopplat till mitt vanliga bank-konto, och jag tror inte att "inloggnings koderna" försvinner på PS3an, eller?

väldigt tacksam för alla tipps o dyligt...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Penix.se: Har man handlat från deras online tjänst så sparas all den informationen även login/pass till affären så ja dom ska kunna handla från den. Kanske ett val man kan göra men jag behövde bara skriva in informationen första gången.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
om du menar http://www.webhallen.com/prod.php?id=76488

så har dom inget mer att göra med varandra än att dom bygger på samma licens. men 360 spelet skall tydligen vara rätt hyfsat änså.

men om du vill ha riktiga föregångare så finns dom till ps2 och/eller psp.

Ah ok, köpte precis Naruto till 360 och det var inte mycket att hurra för^^ Är föregångarna bättre till PS2?

/R

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Penix.se antar att du bör vara kvick på att rapportera in den som stulen även till Sony (gissningsvis borde dom ha en tjänst som hanterar sådant).
Antar att det är serienumret som du skall ange till polisen.
Låsning av det kreditkort som kopplat till kontot kan nog också vara en lösning.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ah ok, köpte precis Naruto till 360 och det var inte mycket att hurra för^^ Är föregångarna bättre till PS2?

/R

vet tyvärr inte det då jag inte spelat dom själv

enligt meta critic så ligger dom runt 70-75 av hundra hela bunten.

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penix.se
väldigt tacksam för alla tipps o dyligt...

kan du inte ändra lösen på nätet helt enkelt? >>> http://store.playstation.com att spärra kortet låter ju lite jobbigt för en sån sak.

annars kanske det går att få en IP-rapport om de använder den om man tjatar lite..

Visa signatur

Permalänk

Jag upplevde något mycket märkligt alldeles nyss med min PS3.

Jag spelade MGS4 och stängde av systemet som vanligt, tog upp menyn och valde att stänga av hela systemet.

Jag ångrade mig dock ett par minuter senare för att jag hade glömt att göra en sak, så jag satte igång maskinen igen, den pep en gång, och sedan en gång till (två pip är ett för mycket). När jag nu hade satt på tvn igen så var upplösningen helt fel och den frågade om jag ville använda HDMI :S (Som jag alltid gjort).

Jag tryckte förbi det och kom in i systemet så är alla mina visuella inställningar borta (teman, bakgrunden osv). Alla andra inställningar som jag gjort var dock kvar och allting verkade vara OK.

Kan någon förklara vad som hände?
Som sagt, allting verkar fungera som det ska och jag ser inga problem men varför hände det?

Permalänk
Medlem

Du har nog gjort en coldboot, dvs reset av systemet tror jag, kommer inte ihåg exakt men står i manualen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kanske är paranoid, men jag stänger alltid av spelet först, sen PS3..
Startar man med PS3:an så är det möjligt att hålla in "knappen" för länge, därför startar jag alltid med DS3...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
därför startar jag alltid med DS3...

och missar den sköna känslan av knapp med känsel. det är ju den som är värd halva priset!

Visa signatur