Webbkamera -> Youtubeklipp

Permalänk

Webbkamera -> Youtubeklipp

Vilket program använder ni till att spela in klipp från webbkameran? Vilket format är bäst lämpat för youtubeklipp?

När jag spelar in ett klipp i .avi format utan någon komprimering så blir filen bisarrt stor, ~1.8 gig på ~2 minuter.

Jag har dessa komprimeringsalternativ:

Indeo video 5.10
Indeo video 5.10 compression filter
Intel Indeo(R) Video R3.2
Intel Indeo Video 4.5
Microsoft Video 1
MJPEG Compressor

Det är en Creative Cam Optia AF som jag har, sååå, vilket format är lämpligast för youtubeklipp? Och vilket program är bäst?

Jag provade Adobes Premiere Elements 4.0, men den lyckades tyvärr inte att hitta webbkameran..

Tack på förhand!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Re: Webbkamera -> Youtubeklipp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BingoBenny
Vilket program använder ni till att spela in klipp från webbkameran? Vilket format är bäst lämpat för youtubeklipp?

När jag spelar in ett klipp i .avi format utan någon komprimering så blir filen bisarrt stor, ~1.8 gig på ~2 minuter.

Jag har dessa komprimeringsalternativ:

Indeo video 5.10
Indeo video 5.10 compression filter
Intel Indeo(R) Video R3.2
Intel Indeo Video 4.5
Microsoft Video 1
MJPEG Compressor

Det är en Creative Cam Optia AF som jag har, sååå, vilket format är lämpligast för youtubeklipp? Och vilket program är bäst?

Jag provade Adobes Premiere Elements 4.0, men den lyckades tyvärr inte att hitta webbkameran..

Tack på förhand!

ursäkta lite offtopic. Din webcam, hur är den?, funkar autofokus bra?
hur bra är den under lite mörkare förhållanden och slutligen, tror du den funkar bra med laptops, alltså har den ett clip som fäste ??.

ontopcic. tyvär hittade ja inga program som verkade bra