Permalänk
Medlem

Framgår ju inte om man kan köpa tjänsten utan bindningstid. Slängde iväg ett mail till deras sölsupport.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kdid
Framgår ju inte om man kan köpa tjänsten utan bindningstid. Slängde iväg ett mail till deras sölsupport.

Såhär skrev PHunky några sidor tillbaks

Citat:

399kr stämmer, det är dock vid 12mån bindningstid (ordinarie pris var någonting på 469 eller liknande) + att man inte får detta modem gratis eller för 1kr + frakt. Har för mig det kostade 600kr. Dyrt med nya grejjer. Säkerligen något som gör att många inte tecknar tjänsten.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Ni har väl sett att man får 4 st dynamiska IP-adresser med 50Mbit-tjänsten?
Synd bara att fast ip inte finns som tillval.

Permalänk
Medlem

Hej. Jag är kund hos comhem sen ungefär 4 veckor tillbaka. Redan vid anslutning märkte jag att internet dog ibland.. alla lampor på modemet började blinka och sökte efter internet anslutningen.. dröjde ca 3min varje gång innan internet va tillbaka på datorn.. detta hände allt ifrån 2-6ggr per kväll.. trodde först det hade med det trådlösa att göra så jag pillade o försökte ett tag.. stängde sedan trådlösa och körde vanlig kabel till datorn.. hade fortf samma problem. Efter att ha problem sökt i mina egna grejer ett tag o inte hittat nått så kontaktade jag support.. efter en lång väntan blev jag först bortkopplad.. och andre gången kom ja till nån sommarjobbare (tjej) som förmodligen inte vet hur en dator ser ut... hon lyssnades dessutom inte på mitt problem, utan körde nån lustig felsökning med mig om saker som t.ex om jag kommer ut på internet över huvetaget eller om ja får kontakt med modemet vilket jag säger att jag får, men inte under de 3min då internet dör. Hon tog mitt nr o sa att hon skulle kolla upp saker o återkomma dagen efter, vilket hon gjorde.. då gick hon igenom samma felsökning med mig igen.. blev lite smått irriterad.. efter samma veva igen så sa hon att hon skulle felanmäla saken.
Några dagar senare (nu alltså) verkar det löst, inte sett internet dö iaf på 2dagar, vilket känns som ett framsteg..
DOCK, så har det tillkommit ett annat problem.
Jag startar upp datorn + modem... internet hoppar igång allt fungerar fin fint.. men när jag sätter igång MSN och den ansluter.. så hinner jag precis komma in i msn skriv nån rad till vem som helst sen dör hela internet och jag får ingen mottagning till modemet. Lamporna på modemet lyser normalt (inte som det va tidigare att de stod o blinkade när internet dog) och internet kommer inte tillbaka förän jag startar om modemet.. direkt efter omstartning av modemet så funkar internet igen, men direkt när ja startar MSN så blir det samma fel igen... Jag har endast märkt detta fel när jag kör MSN, spel.. utorrent osv osv fungerar utan att internet dör.. men MSN fukkar upp allting.. varit så i 2dagar istället... Nån som känner till detta och kanske kan hjälpa mig?
Ursäkta om jag skrivit slarvigt, sitter i stressen på jobbet o skrivet.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheFonz
http://data.fuskbugg.se/skalman01/50-10.JPG

Jag är nöjd

fyfan ge hit :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

När lanseras detta i Göteborg? Är detta via kabel-tv-uttaget, typ "3 hål i väggen" grejjen?

Permalänk

Ouff.
Upptäckte att mitt Telia Fiberlan var inkopplat när jag kom hem idag, så beställde 100/10 mbit direkt. Inkopplat på 5 minuter och ger ca 80-90mbit ner och 16-17mbit upp. Mycket bra med tanke på pris 320:- per månad. Men nu sitter man med tvåå bredband vilket inte riktigt är lika bra. Så om någon har tänkt skaffa ComHem och vill få ett gratis modem med 6 månader bindningstid (vad som återstår för mig) istället för 12 så får ni gärna ta över mitt abbonemang genom överlåtning!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fried_eggz
När lanseras detta i Göteborg? Är detta via kabel-tv-uttaget, typ "3 hål i väggen" grejjen?

Ja via kabel-tvuttaget. Kvartal 3 ska göteborg göras i ordning. Om hela orten blir klar då vet jag inte. Alltså för 50/10.

TheFonz : Fått nya modemet? Kul att se att det fungerar in real life också...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Phunky:

Vet du när det kommer 50/10 till Nyköping?

Permalänk
Medlem

Nya modemet kom idag. Ingen förändring för mig. Fortfarande samma hastigheter som med det gamla modemet vilket jag rapporterade tidigare.

Dessutom fungerar fortfarande inte telefon och ingen som ger mig direkt svar.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Ja via kabel-tvuttaget. Kvartal 3 ska göteborg göras i ordning. Om hela orten blir klar då vet jag inte. Alltså för 50/10.

TheFonz : Fått nya modemet? Kul att se att det fungerar in real life också...

Vet du om de sänker priset på 24mbit tjänsten iom att de lanserar 50mbit för samma peng?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Hej. Jag är kund hos comhem sen ungefär 4 veckor tillbaka. Redan vid anslutning märkte jag att internet dog ibland.. alla lampor på modemet började blinka och sökte efter internet anslutningen.. dröjde ca 3min varje gång innan internet va tillbaka på datorn.. detta hände allt ifrån 2-6ggr per kväll.. trodde först det hade med det trådlösa att göra så jag pillade o försökte ett tag.. stängde sedan trådlösa och körde vanlig kabel till datorn.. hade fortf samma problem. Efter att ha problem sökt i mina egna grejer ett tag o inte hittat nått så kontaktade jag support.. efter en lång väntan blev jag först bortkopplad.. och andre gången kom ja till nån sommarjobbare (tjej) som förmodligen inte vet hur en dator ser ut... hon lyssnades dessutom inte på mitt problem, utan körde nån lustig felsökning med mig om saker som t.ex om jag kommer ut på internet över huvetaget eller om ja får kontakt med modemet vilket jag säger att jag får, men inte under de 3min då internet dör. Hon tog mitt nr o sa att hon skulle kolla upp saker o återkomma dagen efter, vilket hon gjorde.. då gick hon igenom samma felsökning med mig igen.. blev lite smått irriterad.. efter samma veva igen så sa hon att hon skulle felanmäla saken.
Några dagar senare (nu alltså) verkar det löst, inte sett internet dö iaf på 2dagar, vilket känns som ett framsteg..
DOCK, så har det tillkommit ett annat problem.
Jag startar upp datorn + modem... internet hoppar igång allt fungerar fin fint.. men när jag sätter igång MSN och den ansluter.. så hinner jag precis komma in i msn skriv nån rad till vem som helst sen dör hela internet och jag får ingen mottagning till modemet. Lamporna på modemet lyser normalt (inte som det va tidigare att de stod o blinkade när internet dog) och internet kommer inte tillbaka förän jag startar om modemet.. direkt efter omstartning av modemet så funkar internet igen, men direkt när ja startar MSN så blir det samma fel igen... Jag har endast märkt detta fel när jag kör MSN, spel.. utorrent osv osv fungerar utan att internet dör.. men MSN fukkar upp allting.. varit så i 2dagar istället... Nån som känner till detta och kanske kan hjälpa mig?
Ursäkta om jag skrivit slarvigt, sitter i stressen på jobbet o skrivet.

Jag upplever exakt samma problem som du...
Hur kan Msn fucka upp linan tro?
Ps Tack för tipset förresten skulle aldrig kunnat ana att det var Msn som orsakade mina problem..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psycho7256
Jag upplever exakt samma problem som du...
Hur kan Msn fucka upp linan tro?
Ps Tack för tipset förresten skulle aldrig kunnat ana att det var Msn som orsakade mina problem..

Använder ni samma modemtyp? Nya trådlösa modemet kanske?

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Avstängd

Har fått nya modemet nu och får omkring 45Mbit på mottagning och 12Mbit på sändning, får man väl vara nöjd med!

Permalänk
Medlem

Nu är det möjligt för min del att uppgradera till 10 upp på comhems hemsida. Vet dock inte om man vågar, har alltid haft perfekt hastighet förut, så det vore synd om det skulle skita sig om man ändrar

Bor i Partille

Visa signatur

Socket A ftw!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
basn: Eftersom du bor i göteborg så misstänke jag att det är någon returstörning som kommer och går som orsakar packetloss mellan dig och deras hc. Rätt så vanligt på sina håll där. Svårt att göra något egentligen. Tekniker försöker fixa felet om det bara är närvarande tillräckligt lång tid. De måste alltså ut i fält och leta vilket inte är ett så litet jobb.

Tillräckligt lång nertid eller vad menar du?
Jag har haft problemet i 1månad+
Det går ju "bara" ner typ i 5 minuter per gång.

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeMerlin
Nu är det möjligt för min del att uppgradera till 10 upp på comhems hemsida. Vet dock inte om man vågar, har alltid haft perfekt hastighet förut, så det vore synd om det skulle skita sig om man ändrar

Bor i Partille

Fortune favors the bold!

Jag uppgraderade så fort jag hade möjlighet och det funkar fett gött. Faktum är att jag vill minnas att jag kollade två gånger den dagen jag kunde beställa 10 i upload. På morgonen kunde jag inte men däremot senare på eftermiddagen.

Btw. Jag börjar bli lite lullig nu, wayoutwest ftw.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Använder ni samma modemtyp? Nya trådlösa modemet kanske?

Jag har det vanliga modemet = 2434
En sak till jag har alltid haft den trådlösa funktionen disablat men om jag använder MSN och förbindelsen bryts så är den funktionen plötsligt enablad i settings..

Setup

Wireless - Basic

Access Point

^^

Permalänk

Har problem med både bredband, tv och telefoni. Tappar kontakten med internet då och då. Har störningar på analoga tv-utbudet, digitalboxen klagar ibland på dålig signal. Det knastrar i bland i telefonen när man använder den.

Det är hopplöst att ringa supporten nu när de lanserat nya tjänster. Försöker jag ringa får jag bara meddelandet att försöka senare.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Jaha, man trodde det var löst för att det funkade i ett par dar, tji fick man. Nerkopplandet började igen, faktiskt ännu värre med längre nertider vid varje avbrott, i lördags var det nere större delen av dagen t.ex.
I tisdag var en tekniker hemma och mätte, visst dåligt värde, mätte på vinden vid antennförstärkaren, bra värde. Uttaget dämpade 20db tydligen så han bytte uttag, sen var värdet okej.
Det funkade avbrottsfritt i två dagar, sen började det igen, med samma dåliga värde.

Nånting måste ju vara fel i någon utrustning om värdet flukturerar från helt okej inom spec till skit dåligt. När teknikern stack var värdet 47.7dbmv, nu är det 57dbmv.

En annan sak, dom värden vi ser i modemet är helt skiljt från vad tekniker får ut i sin mätutrustning.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag ska snart flytta till Hässleholm och där har jag "tre hål i väggen", tänkte ta deras Large och extra upp (24/10).

Är det nån som har erfarenheter om hur bra/dåligt det funkar i Hässleholm, eller kan det variera i samma stad också kanske?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LuXOD
Hej! Jag ska snart flytta till Hässleholm och där har jag "tre hål i väggen", tänkte ta deras Large och extra upp (24/10).

Är det nån som har erfarenheter om hur bra/dåligt det funkar i Hässleholm, eller kan det variera i samma stad också kanske?

Tacksam för svar!

Köp ett begagnat modem, och testa tjänsten en månad utan bindningstid. Så slipper du köpa grisen i säcken.

Permalänk
Medlem

Jag har inte tele+telefoni från comhem, men bredbandet är hej tjosan för mig med Kabelkillen. Skandalöst att man knappt kommer igenom till supporten heller. De borde ju ha en speciallinje för att beställa ny tjänst eller något. De som vill ha teknisk support blir ju lidande.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk

jamie_84 instämmer helt. Och flera alternativ. till exempel

att man kan felanmäla på olika sätt grader "internet funkar inte alls" internet fungerar men jag har lite lättare frågor" Jag vill beställa.

Då har dom ett system som jag tror kommer sålla bort en hel del folk.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk

När alla 3 tjänster krånglar som de gjorde för mig igår, vet man ju inte vilken support man skall välja. Lyckades tillslut komma fram till deras internetsupport, efter en 40 min i kö. De sa att jag skulle kontrollera hur lamporna lyser på modemet när jag tappar kontakten. Sen skulle hon koppla mig till TV-supporten. Det gick naturligtvis inte utan samtalet bröts. (Har de fortfarande problem med sin växel?) När jag sedan ringde till TV-supporten var det 72 samtal före med en beräknad kötid på 62 min. Då gav jag upp.

Nu fungerar allt ok igen, problemet uppstår tydligen bara vissa kvällar.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk

hehe ja du Tummen upp till Comhem

Så där händer det jämt jämt. Och åter jämt. Inte något nytt alls. Hur fan tror dom att man ska kunna säga vilka jävla lampor som lyser när skiten är nere?

Dom vill att man ringer när man har problemet. Och det är liksom grattis. Dom borde bara kunna ta sig in i modemet och se vilka error det finns inne där. Och på det sättet göra en felanmälan?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Senaste 7 dagarna har jag ringt comhem totalt 7 ggr med anledning att uppgradera till deras 50/10 tjänst.
3 ggr för att kunna komma fram varav 1 gång var för tidigt (tar på mig det som mitt eget fel)
1 gång blev jag bortkopplad genom att någon lyfte luren och lade på direkt.
3:e gången kom jag fram och fick beställt. beskedet jag fick var att modem kommer att skickas imorgon och du bör ha det på fredag
(3-4 arbetsdagar) absolut senast på måndag. tjänsten kopplas på automatiskt efter 5 arbetsdagar blev jag också informerad om...
så långt allt fint... detta var på tisdagen. Onsdag ringer min sambo och meddelar mig att telefonin fungerar inte längre inte heller internet(uppkopplingen)
jag ber henne starta om modemet och efter en stund fungerar internet. När jag senare kommer hem visar det sig att mitt gamla modem pallar 50 mbit
men inte med telefoni samtidigt tydligen.
Ringer comhem och dom bjussar på 250:- i samtalspott och vidarekopplar om vår telefoni till sambons mobilnr.
Torsdagen fortsätter med att internet fungerar fint som snus... snurrar på mellan 42 mbit och 48 mbit men fortfarande ingen telefoni (inte heller vidarekopplat)
skiter i det mesta efter en 14 timmars arbetsdag och låter det bero...
Fredag modem anländer och blir inkopplat efter 18:00 (jävla långa pass på jobb) läser i "användarhandboken" att modemet kan behöva
ca 10 minuter att hämta inställningar och i vissa fall ända upp till 1 timme...
Ringer comhem igen då det inte hänt ett skit med modemet efter en timme mer än att nu har även internet(uppkopplingen) lagt av...
Första killen ber mig att dra ut strömsladden varpå jag svarar att jag inte är hemma eftersom jag inte har fungerande telefoni så får jag ringa från grannen.
Efter avslutat samtal går jag hem och startar om modemet som den trevlige killen på comhems support bad mig göra...
Ringer upp comhem igen där jag blir meddelad att dom kan inte göra något förrens modemet varit inkopplat i 24 timmar då först kan dom lägga en felanmälan...
Lördag ringer jag comhem vid 15 tiden i hopp om att man ska få nån vettigi att snacka med som vet vad i alla fall kan förklara de enklaste sakerna...
Får i stället en sur jävla tjej som tror hon kan allt och avslutar samtalet med att: nu tänker jag lägga på för jag orkar inte höra på detta mer...
du får återkomma när modemet har varit inkopplat i 24 timmar...
kanon service antar att jag får nyttja denna fina service i morgon Söndag med

sorry för eventuella typos och allmänt kass + lång text

Permalänk
Medlem

©Ball, har haft samma dilemma att telefon inte fungerade alls med gamla modemet.
Fick mitt nya modem i torsdags och telefon löste sig automatiskt senare samma kväll.

Dock från fredag ca 13.00 fram till nu lördag morgon efter 11 så fungerade inget. 40min i kö och jag fick tag på en trevlig ung tjej som sa att systemet ville synka till gamla modemet. koppla ur modem i 20 sekunder och sedan fick supporten skicka nya inställningar till modemet. Nu funkar allt prima.

Så frågan om de där 24 timmarna behövs kan man ju ifrågasätta.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

hur ser det nya modemet ut?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.