Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem

Det med att Dwarfs skulle få längre skägg och Greenskins skulle bli större togs bort av ett antal skäl, bland annat för att det var svårt att få något lika häftigt för Empire, Chaos och Elves. Även svårigheter med hur utseendet skulle ändra och hur man skulle ha kvar spelaren ursprungliga val spelade in. Dock är det inget som inte kan komma med i ett senare skede.

Är det förresten någon som har testat köra WAR betan på en riktigt kass dator? Jag funderar lite på att skaffa mig en UMPC (såna som Eee, om någon här nu inte redan vet det) och funderar lite på om man kunde spela WAR på absolut lägsta inställningarna, i solo PvE (questa eller grinda) med ska vi säga, 10-15 fps? Skulle vara något att göra på tåget eller på jobbet om man har tråkigt. Jag skulle då inte köpa en UMPC nu, utan kanske till våren eller så.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Vad är spec'sen på en sån dator?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Warrior Priest
Jahopp, han lär ju få ligg klädd sådär ute på krogen xD

Källa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

Är det förresten någon som har testat köra WAR betan på en riktigt kass dator? Jag funderar lite på att skaffa mig en UMPC (såna som Eee, om någon här nu inte redan vet det) och funderar lite på om man kunde spela WAR på absolut lägsta inställningarna, i solo PvE (questa eller grinda) med ska vi säga, 10-15 fps? Skulle vara något att göra på tåget eller på jobbet om man har tråkigt. Jag skulle då inte köpa en UMPC nu, utan kanske till våren eller så.

Ska väl fungera bra med en EEE 901 skulle jag tro. Men du kanske inte är ute efter en sån?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
blaaha blaha, Ironbreaker länk!

Ja haha, det var ju mycket bättre

Permalänk
Medlem

Någon som sett nån spec på vilken setup man bör ha för spelet?

Visa signatur

Alienware X51 R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Är det förresten någon som har testat köra WAR betan på en riktigt kass dator? Jag funderar lite på att skaffa mig en UMPC (såna som Eee, om någon här nu inte redan vet det) och funderar lite på om man kunde spela WAR på absolut lägsta inställningarna, i solo PvE (questa eller grinda) med ska vi säga, 10-15 fps? Skulle vara något att göra på tåget eller på jobbet om man har tråkigt. Jag skulle då inte köpa en UMPC nu, utan kanske till våren eller så. [/B]

De absoluta minimikraven på grafikkort är antingen ett geforce 6600, ati 9600 eller intel extreme x4500. Tror inte många UMPC:ar når upp till den grafikprestandan, speciellt de atombaserade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfärisk
Någon som sett nån spec på vilken setup man bör ha för spelet?

Citat:

PC SYSTEM REQUIREMENTS

For Windows XP

· 2.5 GHz P4 (single core) processor or equivalent
· 1 Gigabyte RAM
· A 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0
· At least 15 GB of hard drive space

For Windows VISTA

· 2.5 GHz P4 processor or equivalent
· 2 Gigabyte RAM
· A 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0
· At least 15 GB of hard drive space

Supported Video Cards

ATI Radeon(TM) series

· 9500, 9600, 9800
· X300, X600, X700, X800, X850
· X1300, X1600, X1800, X1900, X1950
· 2400, 2600, 2900,
· 3650, 3850, 3870
· 4850, 4870

NVIDIA GeForce series

· FX 5900, FX 5950
· 6600, 6800,
· 7600, 7800, 7900, 7950
· 8400, 8500, 8600, 8800
· 9400, 9500, 9600, 9800
· GTX 260, GTX 280

Intel(R) Extreme Graphics

· GMA X4500

Laptop versions of these chipsets may work, but may run comparatively slowly. Standalone cards that are installed in vanilla PCI slots (not PCIe or PCIx or AGP), such as some GeForce FX variants, will perform poorly. Integrated chipsets such as the ATI Xpress and the NVIDIA TurboCache variants will have low settings selected, but should run satisfactorily.

Please note that attempting to play the game using video hardware that isn’t listed above may result in reduced performance, graphical issues or cause the game to not run at all.

The NVIDIA GeForce FX series is unsupported under Vista.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ska man inte kunna köra med GF 9700m GT?

Visa signatur

Alienware X51 R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfärisk
Ska man inte kunna köra med GF 9700m GT?

9700m är väl mobile? Eller är det ett kort jag missat så här på rak arm i nvidias väldiga 9xxx serie? Och det står att laptop verisionerna kan fungera fast att inget typ är säkert etc... Men lär komma funka, ja..

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Hehe, hoppas det funkar på skol laptopen så man har nått att göra när man har tråkigt(wow funkar prima på den).

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem

http://vnboards.ign.com/warhammer_online_age_of_reckoning_gen...

En post av Mythics Lead Designer Mark Jacobs (MJB) angående WAR's 9 största problem och vad de gör för att fixa dem.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

En post av Mythics Lead Designer Mark Jacobs (MJB) angående WAR's 9 största problem och vad de gör för att fixa dem.

Kul att de medger vad som är fel och att de försöker fixa det. I AoC sades det ingenting, sen kom patcher och folk undrade vafan de höll på med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Mycket bra av dem att medge, och jag har allt förtroende att de kommer vara fixat!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

jada, det hinner dem på en knapp månad :]

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem

Japp, deras öppenhet är nog största anledningen till att jag litar på dem så pass.

WAR kunde för övrigt inte komma vid en bättre tidpunkt. Jag har fruktansvärt mycket jobb närmaste två veckorna och sen höjning av studentens samhällslära 15.9... så det blir riktigt passligt med lite avkoppling sen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
http://www.youtube.com/watch?v=kBgKkGgIVIE

Hehe småskön film

Haha, bäst var 'Not approved för Witch Hunter'.
Vad är fel med ett modernt helautomat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Haha, bäst var 'Not approved för Witch Hunter'.
Vad är fel med ett modernt helautomat?

Det var ett Warhammer 40k vapen, om jag inte misstog mig

Jag gillade nog Orcen mest

Visa signatur

Permalänk

Det var space marines automat vapen <3 askgo rulle ^^ Han Paul är hejlt vrickad

Visa signatur

MSI GX740

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiXiE__
Det var space marines automat vapen <3 askgo rulle ^^ Han Paul är hejlt vrickad

Boltgun vad är det för fel att ha en sån på en Witch Hunter?
Warhammer som Wahammer eller kanske inte...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
http://www.youtube.com/watch?v=kBgKkGgIVIE

Hehe småskön film

Jag skrattade så jag grät xD
What happens when a Witch Hunter mimes II: Milking cows xD
Och Elf Harp Love xD

EDIT:
Blev riktigt intresserad av Swordmastern när jag såg den här killens clip.
Shiryumusashi
För övrigt han som skrev:
Abriael's beta review

Permalänk
Medlem

Engineer Guide

Citat:

Master tinkerers have also been known to use additional deployable devices above and beyond turrets as well, and many are the Engineers who've been banned for life from a blacksmith's forge after trying to test and improve the heat thresholds of land mines.

Man måste testa annars får man inget veta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rätt så kul att se folk man spelat med i olika videon

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://textwall.blogspot.com/ lite filmer om lite olika klasser av nån tomte. rätt shyssta grejer. vet inte om den är postad här förut. har inte vart så superaktiv här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Suddigum
http://textwall.blogspot.com/ lite filmer om lite olika klasser av nån tomte. rätt shyssta grejer. vet inte om den är postad här förut. har inte vart så superaktiv här.

Det är ingen tomte, det är Brent!
Han har gjort bland de mest kvalitativa demonstrationerna av WAR på youtube
Hans blogg är rolig att läsa också.

EDIT:
Läste just hans senaste blogginlägg. Nu har han tydligen slutat videoblogga eftersom Betan har ändrats så han inte längre kommer åt end-game content.
Tråkigt att höra, men det han har gjort än så länge är jättebra

EDIT2:
Ironbreaker är kickass och potential startcareer för min del
Ironbreaker
Tack Brent !

EDIT3:
Around half (47%) of the players are Order and half (53%) Chaos (roughly the same ratio of males to females in the U.S. do you think there is a correlation?). That is like flipping a coin, but what about the classes, that is where the rubber meets the road.

WAR Career Popularity

Jag hoppas iofs att det kommer finnas IRL tjejer som spelar xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
[B]Det är ingen tomte, det är Brent!
Han har gjort bland de mest kvalitativa demonstrationerna av WAR på youtube
Hans blogg är rolig att läsa också.
]

men jag kallar alla tomtar och det var inget jag menade på det viset har kollat hans blogg varje dag sen dom fick släppa material från betan.
det får en riktigt sugen. längtar efter open betan.

Permalänk

En lista från tentonhammer's forum som sammanställer infolänkar till olika careers.
Career-lista

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Suddigum
men jag kallar alla tomtar och det var inget jag menade på det viset har kollat hans blogg varje dag sen dom fick släppa material från betan.
det får en riktigt sugen. längtar efter open betan.

Haha! Förstog att du skämtade
Ville bara klarlägga vem det handlade om och att han är till stor hjälp för att få en insikt om WAR.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Ironbreaker är kickass och potential startcareer för min del
Ironbreaker
Tack Brent !

Det var en schysst video.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt bra video, yes. Fick lära mig något nytt också - andra spelare droppar loot när de dör! Han hittade en "epic" från en död Witch Elves kropp.

Jag ska ta en blackout från WAR tills den 15:e, hypen tar kol på mig.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det inte 47% Order och 53% Destruction på EU servrarna, hoppas verkligen att det jämnar ut sig mer innan release så inte Destruction fortsätter steamrolla allt.

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.