Citat:
Ursprungligen inskrivet av freke1981
Ofta blir det problem med att ha två olika upplösningar på olika skärmar såvida de inte båda stöder samma upplösningar, i ditt fall 1920*1080. Är om man ska klona skrivbordet det blir problem för då använder sekundärskärmen samma upplösning som primär. Utökar du däremot skrivbordet kan du använda olika upplösningar...
Ungefär detta problemet har jag.
har skärm + tv.
graffe: nvidia 7900 GT
Problemet är som följande:
skärm1: 1920*1200
skärm2: 1920*1080
Problemet nu är att med "clone" så skalas "skrivbordet" till den primära skärmens upplösning.
Så på "skärm2" så blir det för högt, så jag får så jag måste "scrolla" med musen för att se hela
Sätter jag istället "skärm2" som primär, så blir det fel på "skärm1", "skrivbordet" är 1080 högt, men blir strechat ut till 1200.
Nån som vet hur man löser detta?
"dual view" grejen funkar inte, det man "alltid" använt:
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/setup/hwandprograms/...
problemet är att jag inte har 2 skärmar i den där rutan, har bara en. Enda stället jag kan konfigurera flera skärmar på är i nvidias egna kontrollpanel som det bara blir kaos med.
EDIT:
problemet löst.
efter att jag såg här i tråden att MS/windows kallar 2 skärmar för "dual view" började jag googla på det + 7900gt.
Det visade sig att nvidia inte verkar tycka om "dual view" av nån anledning, iaf enligt folks teorier.
Fick söka i regedit efter en "disabledualview", sätta den från 1 till 0. (återigen folks teorier att denna blir satt till 1 utav nvidia control panel installern)
Sen reboot.
Då dök båda skärmarna upp i vanliga "windows" display properties, och man kunde som vanligt välja "extend my desktop" till den sekundära skärmen.