Uppdatera inte till Firefox 3!

Permalänk

dom som har problem med FX3 skicka en raport till firefox så dom kan arbeta på att fixa det till 3.1. och för dom som använder FX2 så kommer FX2 att dö i december. SÅ vad ska ni göra då !!

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som FF3 drar sjukt mycket RAM?
Jag har med 4 tabs uppe(sweclockers.com allihopa) 200-300mb ram taget av firefox. Ofta är den uppe i 300mb med bara några få tabs eller om jag bara har en tab, över 200mb...

Vad kan man göra för det här känns ju dumt...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Är det bara för mig som FF3 drar sjukt mycket RAM?
Jag har med 4 tabs uppe(sweclockers.com allihopa) 200-300mb ram taget av firefox. Ofta är den uppe i 300mb med bara några få tabs eller om jag bara har en tab, över 200mb...

Vad kan man göra för det här känns ju dumt...

Jag ligger kring 120-170MB med 14 tabbar så det låter lite i överkant. Windows XP 64 bit.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

98 MB 4 tabs

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Jag tror inte han är ute efter att enbart klaga/varna utan någonstans där inne vill han ha hjälp. Eller kanske hitta flera med samma problem. Som mig t.ex. som också tycker att FF3 är seg som sirap men FF2 gick fort.

Ni som tycker hans inlägg var onödigt måste jag säga att svar som...

"Nähe det är ju jättebra, funkar bra för mig" ...är ännu onödigare för det gjorde det svårt att hitta några vettiga svar i tråden.

Visa signatur

Programmers don't die, they just GOSUB without RETURN.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror jag har löst problemet med att Firefox 3 stod och swappade som en galning när man startade upp samt skrev in första webbadressen. Tror att det var att jag hade ställt in en stor cache (500 MB) och att Firefox 3 på något sätt måste gå igenom vad som finns i cachen. Detta är något som 2:an inte gjorde på samma sätt. Ställde ner den till 100 och har inte haft några swappningar än så länge.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro :: 1x AP6W

Permalänk

har liknande problem med mitt ff3..allmänt segare än 2an och kraschar vid visning av vissa bildfiler. har dock inte rensat ngt så det kan väl bero på det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av reenhilm

Ni som tycker hans inlägg var onödigt måste jag säga att svar som...

"Nähe det är ju jättebra, funkar bra för mig" ...är ännu onödigare för det gjorde det svårt att hitta några vettiga svar i tråden.

att folk säger att det fungerar bra för dem ger ju en mer nyanserad bild av problemet, även om de inte kommer med ngt konstruktivt. är det bara folk med problem som skriver får det ju ff3 att verka uruselt trots att långt ifrån alla tycker så.

Visa signatur

Samvetet är den inre röst som varnar för att någon kanske ser en

Permalänk
Medlem

Har inga problem med FX3 har inte haft en enda krash!

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som har löst problemen med krashningarna? Ibland när jag skriver in en adress så stänger browsern ner sig själv. Kan det bero på Oldbar-pluginen? Någon som har verifierat detta?

Löste inte mina swappningsproblem för övrigt, det spelade ingen roll hur stor cachen var. Ingen annan som har problem att Firefox 3 swappar som en galning första 2-3 minutrarna?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro :: 1x AP6W

Permalänk
Medlem

har aldrig haft problem med FF3

Permalänk
Medlem

Mitt har funkar klockrent sen dagen det släpptes. Väldigt bra webbläsare.

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870

Permalänk
Avstängd

Har haft ett par krascher, alla på flashsidor.

Tycker det är dåligt om en flik kraschar måste man stänga av alla andra också. Hörde att Googles webläsare kan hantera en krasch så inte alla flikar behöver stängas.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Det krashar för mig varje gång jag spelar upp en film i browsern och byter sida innan filmen spelat färdigt. Hände senast när jag skulle spela upp ett filmklipp från fallout 3. Tror dock att det hela lätt kan fixas om jag orkar googla upp det eller ändra något fält i configen.

Permalänk

Re: Re: Uppdatera inte till Firefox 3!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Vill själv varna för att dra förhastade slutsatser och rusa och skriva en meningslös tråd.

det är ju inte en meningslös tråd om det bygger på hans egna uppfattningar.
sen väljer olika människor att uttrycka sig på olika sätt,men det är en helt annan sak.

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Avstängd

Har aldrig problem, men jag lägger inte in så mycket insticksmoduler i Firefox (om det är det som är orsaken). Min cache står på standardinställningarna 50MB och den swappar aldrig

Kr^PacMan
Kan du inte inaktivera den där old style pluginen och se om det hjälper?, du slipper ju då att avinstallera den

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maktkatt
Mitt har funkar klockrent sen dagen det släpptes. Väldigt bra webbläsare.

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk

Ja inget fel på mitt FF3 heller. Däremot funderar jag om jag ska byta till 2an. För jag tycker FF3 är rätt seg.