Office 2003 utseende i Office 2007?

Permalänk
Medlem

Office 2003 utseende i Office 2007?

Blev mer eller mindre påtvingad Office 2007 och kan knappt koncentrera mig på skrivandet i word bland alla färgglada menyer och ikoner, än mindre kan jag hitta i menyerna. Känns inte som man gör ett seriöst arbete när programmet ser ut att vara anpassat för barn?

Hur som helst, kan man byta "tema" eller nåt i den stilen och köra 2003 temat? I XP kan man ju välja "windows klassisk" som tema, tänkte att det kanske finns nåt liknande här.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Håller med dig, gillar 2003an MYCKET bättre, 2007an är för bloatad, men har tyvärr ingen lösning, och tror inte att man kan byta tema.

Kör själv 2003an, varför gör inte du det?

Visa signatur

Acer Aspire 1360

Permalänk
Medlem

http://www.geekybyte.com/2008/09/change-microsoft-word-2007-m...

Den som inte fattat "tricket" med layouten, fått det antingen förevisat eller läst hjälpen alternativt snappat upp det ändå har ett rent helsicke att komma in i 2007:an. Hos oss (på jobbet) har vi migrerat till 2007 och körde utbildning, förevisningar, lathundar och e-learning och alla är rörande överens om att 2007 spöar 2003:an. (Men det är ju såklart min erfarenhet, alla har det kanske inte lika bra och får det serverat på det viset)

/G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XserveMe
Håller med dig, gillar 2003an MYCKET bättre, 2007an är för bloatad, men har tyvärr ingen lösning, och tror inte att man kan byta tema.

Kör själv 2003an, varför gör inte du det?

Denna datorn har jag genom skolan, och när man formaterar/blåser igenom den gör man det i speciella "tankstationer" där en imagefil installeras som innehåller operativsystemet och lite olika program. Idag var första gången jag gjorde detta och uppenbarligen har man bytt ut Office 2003 mot 2007, så jag har tyvärr inte så stort val.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
http://www.geekybyte.com/2008/09/change-microsoft-word-2007-m...

Den som inte fattat "tricket" med layouten, fått det antingen förevisat eller läst hjälpen alternativt snappat upp det ändå har ett rent helsicke att komma in i 2007:an. Hos oss (på jobbet) har vi migrerat till 2007 och körde utbildning, förevisningar, lathundar och e-learning och alla är rörande överens om att 2007 spöar 2003:an. (Men det är ju såklart min erfarenhet, alla har det kanske inte lika bra och får det serverat på det viset)

/G

Testade filen du länkade till men den ändrade inte upplägget från grunden utan bara la till en meny som hette classic, så det blev inte så stor skillnad ändå. Men det är väl som du säger, jag får väl helt enkelt försöka lära mig och vänja mig vid det nya upplägget.

Ingen som vet om man i alla fall kan få bort färgerna på nåt vis, så det är helt grått?

Permalänk
Medlem

om det bara gäller enkelt skolarbete så behövs sällan några nyare funktioner utan det duger gott och fungerar i de flesta fall mycket bättre med 2003 än 2007

speciellt då 2007-användargränssnitet är ombyggt till förbannelse...

(hoppas 2003 ligger kvar i många år på jobbet)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

sitter fortfarande på office 97 helt klart bästa å va snabbt det är

funkar även i vista XD

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

http://www.addintools.com/english/menuword/
Men istället för att sitta och tjura över de nya menyerna rekommenderar jag att du tar dig tid och lär dig de nya menyerna. När du väl har lärt dig dom så kommer du tycka de är mycket bättre än dom gamla.
Förr eller senare kommer du ändå att arbeta på ett system där du kommer tvingas använda dom nya menyerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Denna datorn har jag genom skolan, och när man formaterar/blåser igenom den gör man det i speciella "tankstationer" där en imagefil installeras som innehåller operativsystemet och lite olika program. Idag var första gången jag gjorde detta och uppenbarligen har man bytt ut Office 2003 mot 2007, så jag har tyvärr inte så stort val.

Ingen som vet om man i alla fall kan få bort färgerna på nåt vis, så det är helt grått?

Tar bort färgerna helt går nog inte, men man kan ändra färgschema till
t ex svart...
(Excel t ex) högerklick i fältet näst längst upp i rutan, klicka på "Anpassa verktygsfält Snabbåtkomst", klicka på "Vanliga alternativ" i vänstra fältet, välj färgschema, silver blå eller svart, OBS att färgschemat ändras i alla office program.

Visa signatur

Hubbe