Nya Dell XPS m1330, för er som vill ha ultraportablet med bra prestanda!

Permalänk
Medlem

Beställde just en sån som nedan 9396 kronor, sjukt billigt för den konfigen. Hoppas man får den snart bara!

Intel® Core™ 2 Duo-processorer T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
Operativsystem Äkta Windows Vista® Home Premium SP1 - svenska
Minne 4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048]
Tangentbord Inbyggt tangentbord med låg vikt - svenskt/finskt (QWERTY)
Grafikkort 128 MB nVidia® GeForce® 8 400M GS
Hårddisk 400GB Serial ATA (5400RPM) Hard Drive
Modem Inget modem
Optisk enhet Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara
Trådlös anslutning Intel® nästa generations Wireless-N-minikort - Europa - Core 2 Duo Processors
Leveransdokument Svensk dokumentation med europeisk strömsladd - 90 W
Gedis Bundle Reference N09X3306
Microsoft-programvara Microsoft® Works 9.0/ Svenska - (Microsoft® Word ingår inte)
Standardsupport 1 års XPS Premium Warranty Support ¿ prioriterad telefonsupport och support på plats
Supporttjänster 1 års grundläggande garanti
Säkerhetsprogram Ej antivirus- och säkerhetsskydd ¿ svenska
Strömförsörjning 90 W nätadapter, jordad
Bluetooth Dell™ TrueMobile 355 inbyggd Bluetooth-modul - Europa
Orderinformation Inspiron-beställning - Sverige
Primärt batteri Primärt 6-cells litiumjonbatteri (56 wattimmar)
Bärväskor Ingen bärväska
Biometric Identification Biometrisk fingeravtrycksläsare
Media för system Resurs-DVD - (diagnostik och drivrutiner)
Färgval Smokingsvart och kamera med 0,3 megapixlar för vit-LED-skärm
Accidental Damage Support Ingen olycksskadesupport
Dells internetorder Dells internetorder
LCD-skärm Tunn, lätt 13,3-tums UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED-skärm (300 nitar) m. TrueLife™

Permalänk

Min gick ifrån beställning till skickat på 24 timmar. Nu har Schenker haft sina smutsiga fingrar på paketet i alldeles för många dagar. En vecka exakt bör det ta.

Fick ni andra någon uppdatering på Schenkers tracking länk? För mig är det dött

Permalänk
Medlem

Jag fick ringa till Dell för att får mitt "riktiga" tracking nr och sen när jag ringde Schenker så var redan mitt paket fram i Luleå men dom sa att dom kan köra ut det om 2 dagar så jag åkte till dom för att hämta det.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Vet någon om 1330 klarar av Guitar Hero III. Grafiken är inte så viktigt bara det flyter på bra. Rabatten går ut idag så vore tacksam om någon vänlig själ har ett snabbt svar

Permalänk

Wohoo....samtal från Schenker precis. Innan lunch imorgon så är min maskin här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av limula
Vet någon om 1330 klarar av Guitar Hero III. Grafiken är inte så viktigt bara det flyter på bra. Rabatten går ut idag så vore tacksam om någon vänlig själ har ett snabbt svar

Ingen dator klarar av GH3. GH3 är den sämsta portningen som gjorts från console någonsin. Systemkraven är högre än Crysis och det hjälper inte ens att du uppfyller dem.

Permalänk
Medlem

Fick min m1330 den 2/9 och jag har bara haft problem. Vid första uppstarten så fungerade inte den högra usbporten samt att det var cpu whine och bottenplattan är ojämn så den glappar i vänstra hörnet.
Jag ringde supporten och dom skickade ut en servicekille som bytte moderkortet rev: a01 till ett rev: a04. Då fick jag ett nytt ljud mer som ett fräsade/tjutande ljud(inte cpu whine). Så jag ringde supporten igen och samma servicekille kommer ut en andra gång, byter ännu ett moderkort till rev a06 då slutar pekplattan fungera, samt att ljudet fortfarande finns kvar.
Han återkom idag med nytt moderkort, samt ny pekplatta och bottenplatta. Ljudet finns fortfarande kvar. Och bottenplattan är fortfarande ojämn.

Ljudet verkar komma från mitten på datorn. Det är inte hårddisken som låter. Nån mer som haft/har detta irriterande ljud?

Ångrar att jag valde dell.. ska ringa dem imorgon och se vad som säger. Funderar starkt på att lämna tillbaka datorn.

Visa signatur

Wolfdale E8400 3,0Ghz | 4gb Corsair XMS2-6400 | Gigabyte GA-P35-DS4 | Gainward 8800gt | Windows Vista64 ultimate
Asus F3Jc | 1.8ghz | 1gb ram | 120gb hdd

Permalänk
Medlem

Ska jag vara helt ärlig så tror jag du ska vara glad att du valde dell... just ljudet är inte dells fel utan intels, däremot att servicekillen inte verkar kunna skruva ihop en dator helt rätt är dells fel. Däremot så hade du förmodligen fått vänta någon vecka på att delar skulle bytas i en annan dator om du valde en annan firma än dell. Just servicen på xps-maskinerna är i en klass för sig.

Det som låter är CPU-whine skulle jag säga, att dömma av din beskrivning iaf. från mitten, men inte hddn. typiskt ställe.

Permalänk

Jag är då inte lika säker, jag tycker att det är dåligt att dell inte gör någonting vettigt åt den undermåliga kylningen så man måste leva på deras service...
Vad händer när den tar slut?
Varför inte se till att maskinerna fungerar från början?

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av potatisodlare
Jag är då inte lika säker, jag tycker att det är dåligt att dell inte gör någonting vettigt åt den undermåliga kylningen så man måste leva på deras service...
Vad händer när den tar slut?
Varför inte se till att maskinerna fungerar från början?

Precis, min M1330 lever sitt eget lilla liv ibland. Fast på senare tid har den fungerat förvånansvärt bra. Kanske bara behövde "köras in", hotade den iof mad att bli tillbakalämnad, efter det så har han varit snäll

Permalänk

Asså, efter allt snack om kylningsproblem i M1330.
Vart ligger sanningen? Gillar folk att kraga förvånandsvärt mycket eller har ALLA som har en M1330 problem?

Köpte nyligen en m1330 (dock inte fått den ännu) men jag skulle väldigt gärna vilja veta hur många av er som personligen äger en M1330 som faktiskt har problem?

Finns de någon av er där ute som INTE har haft några som alls problem!

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk

Jag har haft min M1330 i en HEL vecka nu och har haft väldigt få problem än så länge. Jag gissar på att Dell har sålt sjukt många XPS-datorer och det är en del i problemet plus att det är bara dom som har problem som skriver på nätet.
Hade det varit allvarliga problem så hade Dell/Nvidia stoppat produktionen får man hoppas. Jag gjorde rätt grundlig research innan jag köpte och mycket av det folk klagade på är ren hypokondri.
Jag är nöjd som fan hitills!

Permalänk

Har själv en XPS 1330 köpt maj 2008.
Att det är överdrivet med fel på moderkorten är nog inte helt rätt, bara läsa denna tråd m f l. 92 sidor : )

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=204772

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk

Hmm ok tack för den infon.

Btw. hur lång tid tog det för er att få hem era m1330.
Nu idag har dell ÄNDRAT mitt leveransdatum från 23/9 till 2/10.
Vafan kan inte skit dell sätta ett datum utan att ändra detta?

Ska de verkligen behöva ta flera veckor för fucking dell att sätta ihop en jävla bärbar och skicka iväg den?

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk

Hej!

Jag har en fråga ang dell xps 1330 och 1350.

Vad jag har förstått är 1330 den "gamla" versionen och 1530 den lite nyare. Betyder det att man är dum om man köper 1330? Varför jag hellre vill ha 1330 är för att jag hört folk säga att den är snäppet tystare, plus att den är lite mindre än 1530, sen har den väl inte samma problematik med grafikkort hos lika många.

Men sen kollade jag lite på specifikationerna för båda modellerna och jämförde dem. Och om man kollade på den som kostar 10k på båda modellerna så är komponenterna i 1530 bättre än i 1330 för samma pris.

t.e.x 2,10 ghz processor i 1530 men 2.0 ghz i 1330. 4 gb minne i 1530 men 3 gb i 1330, 400gb hdd i 1530 men 320 i 1330, ett 8600M GT 256 MB i 1530 men ett GF 8 400M GS i 1330..

Så hur bör jag tänka? Jag vill ju ha en 1330 eftersom den känns mindre och smidigare. Men samtidigt känns det som man gör ett riktigt dåligt köp om man kan få en 1530 med bättre komponenter för samma pris?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefannorr
Har själv en XPS 1330 köpt maj 2008.
Att det är överdrivet med fel på moderkorten är nog inte helt rätt, bara läsa denna tråd m f l. 92 sidor : )

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=204772

Vad jag menade är att problemet finns, men "kan" verka större än vad det är p.g.a att:

1) Folk älskar att hata Dell
2) Har dom sålt 1 miljon M1330 och 5% har felet så är det en j*vla massa folk som har problem. Men 5% i reklamation är inte dåligt

M1330 är en fröjd att bära runt. Spelar du inte så är valet på en 13" lätt tycker jag,

Permalänk

Jag köpte min i juni/juli förra året, används cirka 6-7 timmar per dag och inga värme problem.
Har haft problem med skärmen och sne bottenplatta när den var ny men efter det inga som helst problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenkaos
Asså, efter allt snack om kylningsproblem i M1330.
Vart ligger sanningen? Gillar folk att kraga förvånandsvärt mycket eller har ALLA som har en M1330 problem?

Köpte nyligen en m1330 (dock inte fått den ännu) men jag skulle väldigt gärna vilja veta hur många av er som personligen äger en M1330 som faktiskt har problem?

Finns de någon av er där ute som INTE har haft några som alls problem!

Det är klart att det är de som har problem som hörs.

Jag gissar på att problemet ligger i att kylningen är delvis undermålig, men även på defekta komponenter från nVidia.

Jag är nöjd med min xps sen jag bytte cooling padden, den går svalare och tystare, mer behaglig att ha i knäet.

Dessutom tycker jag att man får mycket dator för pengarna.

Det är bara byggkvaliten som är lite tveksam

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk

Hur tyst är egentligen 1330 i idle mode?

Brorsan har en acer som är helt knäpptyst, låter verkligen ingenting och är luckan nerslagen och man tar örat intill datorn så hör man knappt om den är på eller avslagen. Ett svaaagt sus, knappt någonting alls.

Jag är ute efter något liknande, men 1330 är kanske ingenting för mig då?

Permalänk
Medlem

kan man välja bort operativsystemet och alla program.
Hur mkt sänks priset då?

Dell XPS m1330:

detta fick jag till 10460,00 kr,,,,jag fick inte till de låga prisena ni fick.
fattar ingenting, Dell är ju dyrt

Komponenter
PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo Processor T5750 (2.00 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2 cache) redigera
OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista® Home Premium SP1(Product Red) - svenska redigera
SINNESRO 1 års grundläggande garanti redigera
Dell rekommenderar
3 års XPS Premium hårdvarusupport för konsument
Låt din dator fungera problemfritt med Service i hemmet

Upgrade to 3 års XPS Premium Warranty Support ¿ prioriterad telefonsupport och support på plats [lägg till 1799,00 kr eller 70:-/månad1]

FÄRGVAL Crimson Red XPS M1330 (PRODUCT) RED och kamera med 2,0 mp för CCFL-skärm redigera
LCD-SKÄRM 13,3-tums UltraSharp™ WXGA (1280x800) CCFL-skärm (220 nit) med TrueLife™ redigera
MINNE 4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048] redigera
HÅRDDISK 320 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk redigera
GRAFIKKORT 128 MB nVidia® GeForce® 8 400M GS redigera
OPTISK(A) ENHET(ER) Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara redigera
PRIMÄRT BATTERI Primärt 9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar) redigera
Tillbehör
BÄRVÄSKOR Ingen bärväska redigera
BLUETOOTH Dell™ TrueMobile 355 inbyggd Bluetooth-modul - Europa redigera
TRÅDLÖS ANSLUTNING Intel® nästa generations Wireless-N-minikort - Europa - Core 2 Duo Processors redigera
MICROSOFT-PROGRAMVARA Microsoft® Works 9.0/ Svenska - (Microsoft® Word ingår inte) redigera
Tjänst och Programvara
OLYCKSFALLSFÖRSÄKRING Ingen olycksskadesupport redigera
SÄKERHETSPROGRAM Ej antivirus- och säkerhetsskydd ¿ svenska redigera
Ingår också i systemet
Gedis Bundle Reference N09R3301
Biometric Identification Fingeravtrycksläsare Biometric för XPS M1330 (PRODUCT) RED
Leveransdokument Svensk dokumentation med europeisk strömsladd
Strömförsörjning 65 W nätadapter
Modem Inget modem
Standardsupport 1 års XPS Premium Warranty Support ¿ prioriterad telefonsupport och support på plats

Visa signatur

Q6600 2.4 MHz | Gigabyte DS4 rev 1.2 | 4 x 2 GB OCZ Reaper (CL4-4-4-15) | GeCube XHD3850 512 MB | Seagate Barracuda 7200.11 1000 GB + 500GB 32MB + 2 st HD| Corsair 550W VX | Antec P182 + Sony W4000 40 tums Full HD + Logitech EX110

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av porja25
kan man välja bort operativsystemet och alla program.
Hur mkt sänks priset då?

Om du ringer till telefonförsäljarna hos Dell så skall det går att välja bort OS, och då har ja för mig att priset sänks med 500kr!

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Medlem

Men, om man ringer och beställer så tar oftast kundtjänst emot 1st rabattkod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pettz0r
Beställde just en sån som nedan 9396 kronor, sjukt billigt för den konfigen. Hoppas man får den snart bara!

Intel® Core™ 2 Duo-processorer T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
Operativsystem Äkta Windows Vista® Home Premium SP1 - svenska
Minne 4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048]
Grafikkort 128 MB nVidia® GeForce® 8 400M GS
Hårddisk 400GB Serial ATA (5400RPM) Hard Drive
Modem Inget modem
Optisk enhet Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara
Trådlös anslutning Intel® nästa generations Wireless-N-minikort - Europa - Core 2 Duo Processors
Leveransdokument Svensk dokumentation med europeisk strömsladd - 90 W
Gedis Bundle Reference N09X3306
Microsoft-programvara Microsoft® Works 9.0/ Svenska - (Microsoft® Word ingår inte)
Supporttjänster 1 års grundläggande garanti
Säkerhetsprogram Ej antivirus- och säkerhetsskydd ¿ svenska
Strömförsörjning 90 W nätadapter, jordad
Bluetooth Dell™ TrueMobile 355 inbyggd Bluetooth-modul - Europa
Primärt batteri Primärt 6-cells litiumjonbatteri (56 wattimmar)
Bärväskor Ingen bärväska
Biometric Identification Biometrisk fingeravtrycksläsare
Färgval Smokingsvart och kamera med 0,3 megapixlar för vit-LED-skärm
Accidental Damage Support Ingen olycksskadesupport
LCD-skärm Tunn, lätt 13,3-tums UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED-skärm (300 nitar) m. TrueLife™

är det priset LÖGN?
Jag fick inte alls till det priset på hemsidan.

Visa signatur

Q6600 2.4 MHz | Gigabyte DS4 rev 1.2 | 4 x 2 GB OCZ Reaper (CL4-4-4-15) | GeCube XHD3850 512 MB | Seagate Barracuda 7200.11 1000 GB + 500GB 32MB + 2 st HD| Corsair 550W VX | Antec P182 + Sony W4000 40 tums Full HD + Logitech EX110

Permalänk
Citat:

är det priset LÖGN?

nää Jag fick exakt samma pris.
Först fanns de vid de tillfället en 10% rabatt sen 5% studentrabatt sen var de typ1500kr som dell drog av i kassan oxå (ytterligare rabatt)

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Medlem
Citat:

är det priset LÖGN?

Precis som ovanstående säger!"

Permalänk
Medlem

Beställde precis samma som pettz0r igårkväll för 9995 kr.

Använde båda rabattkoderna som finns i denna tråden:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Tycker det är ett helt ok pris, även om det har varit högre rabatter innan.

Visa signatur

Filserver : Quad 8200, 4 Gb DDR2 ,11 TiB Disk, Antec 300
Spelburk : I7 4770K, ASUS Z87-PRO, 16 Gb ram, 120+ 74 Gb SSD , GTX 760 OC , Corsair 620 Watt, Antec P182
HTPC : C2D 6550, ASUS P5E-VM HDMI, 2 Gb Ram, Antec Veris Fusion Laptop : DELL XPS M1330 2.4 4Gb 74GB SSD.

Permalänk
Medlem

Funderar på att slå till på en M1330!
Har läst igenom många sidor i denna tråd, men har fortfarande några frågor...

Vilket grafikkort ska man välja? Intel GMA X3100 eller GeForce 8 400M GS?
Datorn kommer inte användas till spel mycket, men man kanske vill testa nått litet.
Hur stor prestandaskillnad är det på dom? Hittar ingen bra jämförelse...

Är det stor skillnad på dessa?
Dell trådlöst 1505 Wireless-N-minikort - Europa
Intel® nästa generations Wireless-N-minikort - Europa
Och är dessa kort intergrerade eller ej? Blir inte klok på det.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det jag irriterar mig på är att det inte verkar finnas någon portreplikator/dockningsstation till XPS? Är det någon som vet något om det?

Permalänk

Dessa har varit ute ganska länge på marknaden, har det kommit ut någon info om någon uppföljare?

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk

Hej,

Jag undrar om det är någon av er som har bilder på de olika färgervalen man kan göra på denna laptop?