Från Delphi 7 Trial till full version går inte!

Permalänk

Från Delphi 7 Trial till full version går inte!

Vi läser programmering i den utbildning jag läser nu (systemvetenskap), och då ska vi lära oss Delphi.

Jag har skaffat Delphi 7 Trial från Borlands hemsida, och tycker att programmet är bra för mina behov. Vi hade blivit utlovade att få ett varsitt exemplar av programvaran (köpt fullversion), men att de skulle behöva någon vecka till på sig att skaffa fram den.

Därför tänkte jag att det inte gjorde speciellt mycket om jag testade att ladda hem en crack för att köra Trial-versionen i en eller två veckor tills dess att jag fick den riktiga versionen. (Hoppas att ni moderatorer har överseende med detta; det är egentligen ingen fråga om warez som jag har). Jag fick till allt och kunde köra programmet efter sista datumet, dock enbart tills dess att jag startade om datorn, då står det att Borland har hittat en licens, men att den inte är giltig. Så då avinstallerade jag programmet.

Nu är det emellertid så att jag fått den riktiga versionen av programmet, och kan inte köra den. Jag får upp samma fel när försöker starta programmet. Det borde ligga någonting kvar i registret, och en sökning på Delphi 7 ger alldeles för många träffar, och alla verkar irrelevanta.

Någon som har något tips på hur jag kan få igång min egna, av skolan köpta, programvara? Helst vill jag inte formatera om datorn eller installera om Windows (XP Pro).

Synden straffar sig själv? Kanske man inte skulle tankat crack :/
Men ni förstår, man tycker ju inte att det bör skada att köra det en vecka till innan man köper det, när det nu är ett så pass dyrt program...

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Använd ALDRIG crack!
Provat regclean från MS?
Provat att backa installationerna några veckor (System restore)?
Avinstallera den riktiga och kolla registret (HKEY_LOCAL_MACHINE\Software...)
Röj väck alla Borlandkataloger ur programkatalogen.

Visa signatur

/ Assar

Permalänk

Nej, jag vet att man inte ska använda cracks, men det var ju för utbildningens skull!
Regclean har jag inte testat, är det ett separat program eller finns det i XP?
Har inte kört nån restore, eftersom jag installerat så många program och gjort så mycket sedan jag installerade Delphi.
Har redan avinstallerat riktiga Delphi, men det finns massor kvar i registret.
Ska kika nu om det finns några kataloger kvar som kan ställa till saker och ting.

Tack för hjälpen, hoppas det löser sig.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk

Det har löst sig. Fick byta min Delphi 7 mot Delphi 6 (som de använder på datorerna i skolan, så det gör ingen skillnad för mig). Inga problem att starta Delphi 6 iaf...

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Regclean hittar du hos MS.
Kataloger på disken kan du rycka bort manuellt efter avinstallation.
Även registret kan du rensa manuellt efter avinstallation.

Visa signatur

/ Assar

Permalänk
Medlem

du kan alltid kör en wm och sedan installera xp och köra borland jobbigt mm givetvis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_elk
du kan alltid kör en wm och sedan installera xp och köra borland jobbigt mm givetvis.

Han har nog hunnit formatera både en och två gånger på de fem åren som gått sedan frågan ställdes..