Permalänk
Inaktiv

Var köpa snus?

Snusar inte själv, men sambon snusar (ja, hon måste vara den maskulina i förhållandet, haha) och undrar var man kan inhandla General Onyx i Linköping som är billigare än en mack?

Eller nåt tips på annat ställe där man kan köpa snus till billiga priser?

I Linköping förstås.

Tipsa på!

Permalänk
Medlem

typ Pris xtra och Lidel brukar ha ok priser på snus, General Onyx är väldigt överskattat...extra dyrt för svarta påsar

Permalänk
Medlem

Vad är det som är speciellt med Onyx jämfört med t.ex. General Portion?

Permalänk
Medlem

Finare upplägg i dosan (dom ligger i en ring typ) och svarta påsar som har en vidrig bismak utav lakrits.

Permalänk
Medlem

Köp en dosa Kronan, och en påse lakrits, så kommer undan billigt

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Köp en dosa Kronan, och en påse lakrits, så kommer undan billigt

Blev väldigt godis sugen nu alltså..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Vad är det som är speciellt med Onyx jämfört med t.ex. General Portion?

Hon tycker Onyx är gott som fan iaf, jag kan inte säga nåt eftersom jag inte snusar ^^

Permalänk
Medlem

Onyx smakar tyvärr inte lika bra som det kostar, men alla tycker ju olika Ska man komma undan billigt så brukar stockar på Willys eller LIDL vara billigt. Kan ju även köpa hos grossister.

btw va kostar en onyxdosa idag efter höjningen? 50, 60kr?

Själv köper jag kronan portion stockar på willys, blir 21kr dosan vilket är acceptabelt

Permalänk
Medlem

Jag köper stockar med knox portion på konsum, 179 kr.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Onyx smakar tyvärr inte lika bra som det kostar, men alla tycker ju olika Ska man komma undan billigt så brukar stockar på Willys eller LIDL vara billigt. Kan ju även köpa hos grossister.

btw va kostar en onyxdosa idag efter höjningen? 50, 60kr?

Själv köper jag kronan portion stockar på willys, blir 21kr dosan vilket är acceptabelt

På Shell-macken vid Braskens Bro kostar en General Onyx 48 kr.

Är tyvärr enda stället vi hittat det på.

Finns inte på ICA Maxi i Tornby, inte på hemköp vare sig inne i stan eller ute i Ljungsbro...

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när General Portion kostade 24 kr.. fina minne... Vad kostar den nu då??? Varför höjer man priset på snus?? Hoppas det inte är samma dåliga ursäkt som med alkohol

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Kommer ihåg när General Portion kostade 24 kr.. fina minne... Vad kostar den nu då??? Varför höjer man priset på snus?? Hoppas det inte är samma dåliga ursäkt som med alkohol

Tobaksskatt såklart, och inflation.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Tobaksskatt såklart, och inflation.

Men varför höjs tobaksskatt ?? Hörde något på tv för 2 år sen att den höjdes för att folk skulle sluta snusa vilket är ett strunt snack enligt mig Vill man att folk slutar så slutar man sälja det

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Nu blir man ju sugen på att börja snusa igen. Fan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men varför höjs tobaksskatt ?? Hörde något på tv för 2 år sen att den höjdes för att folk skulle sluta snusa vilket är ett strunt snack enligt mig Vill man att folk slutar så slutar man sälja det

Det kostar pengar att behandla folk som har fått cancer av rökning, dom blir fler och fler då det är den generationen som lider mot slutet av sitt liv nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Det kostar pengar att behandla folk som har fått cancer av rökning, dom blir fler och fler då det är den generationen som lider mot slutet av sitt liv nu.

Så då lägger vi skatt på snusen? Det är smart! Snus som ju inte har bevisats ger några direkt skadliga biverkningar och som faktiskt rekommenderas till rökare som försöker sluta... nej... skatten har enbart höjts för att borgarna ska trycka ner arbetarklassen ännu mer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Så då lägger vi skatt på snusen? Det är smart! Snus som ju inte har bevisats ger några direkt skadliga biverkningar och som faktiskt rekommenderas till rökare som försöker sluta... nej... skatten har enbart höjts för att borgarna ska trycka ner arbetarklassen ännu mer

Tobak som tobak, cancer som cancer.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

I Märsta så ligger en stock general portion på 275kr, sjukt billigt jämfört med andra ställen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Universalia
I Märsta så ligger en stock general portion på 275kr, sjukt billigt jämfört med andra ställen.

Jäklar... det var billigt

Visa signatur