ATI FireGL v5600 från Dustin... Endast till HP-datorer!?
Har precis köpt ny dator för videoredigering. Fick idag den sista komponenten, ett grafikkort som jag väntat på i två-tre veckor.
ATI FIREGL V5600 512MB DUAL-DVI PCI-EXPRESS RETAIL
http://www.dustin.se/pd_5010150582.aspx
I ren eufori satte jag igång mitt bygge, först efter ett tag fick jag anledning att packa upp paketet med grafikkortet. Jag anade lite oråd när det stod HP på paketet. Jag öppnade det och fann ett stort klistermärke på antistatpåsen som kortet låg i...
"For use with HP systems only" "Warranty void if not used with HP system".
Jag ringde Dustins support och de hänvisade mig till den tekniska supporten, vilken man tar kontakt med per mail. Mailade ärendet till 2nline@dustin.se, men fick ett felmeddelande. Antog att jag måste uppfattat mailadressen fel, så jag ringde till Dustin igen. Dessvärre var klockan då 17.03 och Dustin hade stängt för dagen.
Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Ska spela in och redigera en reklamfilm på söndag. Skulle väl kunna klara mig med ett hd4870, men hur i hela friden får jag tag på ett sådant till imorgon? Vi har en datorbutik här i Karlstad vad jag vet, Wermlandsdata, men de har inga i lager.
Är det värt att chansa, använda det kort jag fått och sedan snacka med Dustin om att detta inte var vad jag beställt, men jag var tvungen att använda det? Nej, det låter inte bra alls egentligen.
Tråkigt att min första tråd här skulle vara av så desperat karaktär... Men jag antar att det är här jag har störst chans att få råd, så det får gå.