Liten och smidig MP3 Spelare (shuffle) ?

Permalänk
Medlem

Liten och smidig MP3 Spelare (shuffle) ?

Är ute efter en liten och smidig mp3spelare. i storlek som iPod Shuffle.
Dock med mkt bättre ljud.

Har en Touch och tycker att ljudet är mkt sämre än tex sony osv.

finns det någon liknande spelare som Shuffle?

display är inget krav. Skall ha denna på gymmet och vid löpning.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

creative stone, kolla på prisjakt..

Visa signatur

Kamera: Canon EOS 1000D, 20/1.8, 50/1.8, 70-200/4L
Flickr!

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt nöjd med min Sandisk clip, bra ljud och enkel att använda. Har även en avtagbar klämma som medföljer. Helt klart ett prisvärt köp.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

köp en w810 och sedan modda ljudet funkar perfekt

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

w810i är för stor, tung och klumpig tyvärr.
Har provat det.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Jag tycker sansa clip. Utmärkt ljud, lätt att navigera osv.
Finns recension här -> http://www.anythingbutipod.com/archives/2007/10/sandisk-sansa...

Dessutom så spelar du även upp flac och ogg nu med senaste firmware uppgraderingen!

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om Philips SA2820 ?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=297082

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Det enda bra är längre batteritid, annars är den större, har väldigt svag ljudnivå ur hörlursuttaget (3mW är verkligen i underkant och är troligen därför den har bättre batteritid), saknar radio, verkar inte ha nån klämma vilket är mycket praktiskt i gymsammanhang. Sansa clip verkar ju klart bättre.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

A jag tror det jag med.. gick på designen bara..
Philipsen är klart finare

men mer opraktisk

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar också Sansa Clip. Batteritiden är i kortaste laget, men funktionaliteten är i absoluta toppskiktet.

Viktigast av allt är att Sandisks Firmware ingenjörer lyssnar på communityn och försöker implementera det som efterfrågas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!
Har en Touch och tycker att ljudet är mkt sämre än tex sony osv.

Som jag sagt många gånger förut:

iPhone/iPod touch är bara så bra som hörlurarna man använder.
Enheterna själva är bra på ljud men dom hörlurar som följer med suger hästballe.
Men när jag använder hörlurarna som jag har till datorn får jag lika bra ljud som jag har i datorn också.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce GTX 1070 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Medlem

Jag kör med ett par sony MDR-EX71SL
http://prisjakt.nu/produkt.php?p=17508

Om jag jämför ljudet med dom till min SE w810i och touchen så är skillnaden sjukt stor.

Jag gillar mkt bas och touchen klarar inte av att ge mkt bas.
Har även en gammal samsung mp3 som jag köpte för ett par hundra förut. som agerar GymSpelare för tillfället. Även den ger mkt bättre ljud än iPoden.

Alla spelade med samma lurar.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Då har du fel på ipoden. Jag har aldrig haft några ljudproblem bara jag använt rätt hörlurar.

Jag är också utbildad ljudtekniker så man kan inte säga att jag inte känner igen bra ljud eller inte bryr mig.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce GTX 1070 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Citat:

Jag kör med ett par sony MDR-EX71SL
http://prisjakt.nu/produkt.php?p=17508

Om jag jämför ljudet med dom till min SE w810i och touchen så är skillnaden sjukt stor.

Jag gillar mkt bas och touchen klarar inte av att ge mkt bas.
Har även en gammal samsung mp3 som jag köpte för ett par hundra förut. som agerar GymSpelare för tillfället. Även den ger mkt bättre ljud än iPoden.

Alla spelade med samma lurar.

Mycket bas är en helt annan sak än bra ljud.

Permalänk
Medlem

hehe jag visste att någon skulle säga det.

Jag omformulerar. Det är helt ok ljud .. men den klarar inte att leverera tung bas.

Och utan tung bas för mig, är lika med dåligt ljud..

Allt är ju relativt =D

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Mja, iPod Touch, gen 1 har problem med ljudet, men aldrig hört just basen dock. Den brusar dock något så otroligt! I jämförelse med min iriver Clix2 så var det nästan outhärdligt, så jag bytte tillbaka till min Clix2 som musikspelare istället, efter att ha köpt Touchen... sen lyckades jag också paja Touchen vid ett senare tillfälle, men men Just basen kan jag inte minnas något problem med.

Har nu en iPhone 3G, den brusar nada. Hör verkligen inget brus alls av den, så känns bra. Låter bra annars också, men inte riktigt samma nivå som min Clix2 känns det som, men tar ju alltid ett tag att vänja sig. Har hört att samma skall vara sant i Touch gen 2, att de förbättrat ljudhårdvaran.

Permalänk
Medlem

Jo jag har jämfört med en kollegas 1G och min 2G och hans är brusig, inte min.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Vad har ni fått för skit?
Min har varken brus eller kass bas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain Acid
Vad har ni fått för skit?
Min har varken brus eller kass bas.

Det är ett bakgrundsbrus som kommer av ljudkrestsen som är i Touch 1G. De använder inte längre samma krets i 2G, så den brusar mindre. Kan vara svårt att märka, men med känsligare hörlurar/proppar så hörs det rejält.
Lyssna efter det i tysta sektioner i låtarna.

Permalänk
Medlem

Sådär!
Nu har jag införskaffat en Sansa Clip 2GB med radio
Kjell & Co säljer sådana för 249:- för tillfälllet. Som hittat.
Så får vi se vad jag tycker om ljudet i den.
Formatet är iaf helt godkänd. Den är på laddning nu

Saknar min gamla Jens Of Sweden - MP-400
Den var jätteliten, OLED, och mkt bra ljud.

Men jag kan tänka mig att denna sadisken är ungefär samma.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Citat:

Sådär!
Nu har jag införskaffat en Sansa Clip 2GB med radio
Kjell & Co säljer sådana för 249:- för tillfälllet. Som hittat.
Så får vi se vad jag tycker om ljudet i den.
Formatet är iaf helt godkänd. Den är på laddning nu

Saknar min gamla Jens Of Sweden - MP-400
Den var jätteliten, OLED, och mkt bra ljud.

Men jag kan tänka mig att denna sadisken är ungefär samma.

249:-? Hemsidan säger 399 men nu blir man lite sugen att springa förbi butiken här i Uppsala och kolla om dom säljer för samma pris.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

Ahh missade att skriva det.
De har 20 års kampanj. Begränsat antal.
Kolla om det står nått om det på hemsidan

så det var ju klockrent att dom hade den för 249:- jag som tänkt beställa den.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Köpte en Sansa Clip i julklapp till flickvännens syster. Vi upptäckte rätt snabbt att den inte kan visa mapp-vy. Vet någon varför? Urdumt ju.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.