Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!

Permalänk
Medlem

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!

Det var High noon.

Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.

På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.

3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Ännu en gång förundras jag över den svenska skolan. Jag förstår nämligen precis ingenting av vad du skrivit. Du blandar svenska och engelska ord, din meningsuppbyggnad är helt obegriplig. Den enda frågan du ställer är om någon kan förklara, men vad ska vi förklara? Vilken tidpunkt det är?
Det står i den första meningen: "High noon", mitt på dagen, klockan 12. Klockan 12 på dagen antar jag att ett par telefonstolpar kan ha en skugga, då jorden har en lutning och ekvatorn inte ligger rakt under solen. Någon som har bättre koll på det får förklara närmare.

Visa signatur

Man kan ha hallonsaft istället för avgaser på bilen.

Permalänk
Medlem

Hahahahaha humor på hög nivå

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara översatt från engelska till svenska med Google translator.
Du får nog skriva om, så man förstår frågan haxorn.

Permalänk

Haha.. som regel på swec hjälper vi alldrig till med skolarbeten dock kan vi ge vägledning.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Sötast

Vi hjälper vanligtvis inte, men för din skull kan vi nog ge dig ett 30 tal lektioner i svenska.

Permalänk
Medlem

Ja, jag vet inte heller vad OP menar, men jag körde det ett par varv i google translate.

Citat:

Det var hög middagstid.

Om solen i Afrika lastbilschaufför från öst till Weast på huvudvägen. och på exakt eqvatorn i Afrika. Landskapet är helt slät.

Vid en tidpunkt var det söndag, så ett par telefon stolpar skulle bli skugga.

3 Jag skulle gissa på, men kan inte förklara?

Jag misstänker därför att svaret är "söndag klockan 12"

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Hahaha! Den mest obegripliga tråden jag någonsin sett.

Permalänk
Medlem

Klockrent

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur kan man åka från öst till väst och korsa ekvatorn.....
Menar du att svaret på frågan som är svårt att fatta är 3 stolpar eller 3 skuggor??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haxorn
Det var High noon.

Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.

På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.

3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SvarteGrim
Ännu en gång förundras jag över den svenska skolan. Jag förstår nämligen precis ingenting av vad du skrivit. Du blandar svenska och engelska ord, din meningsuppbyggnad är helt obegriplig. Den enda frågan du ställer är om någon kan förklara, men vad ska vi förklara? Vilken tidpunkt det är?
Det står i den första meningen: "High noon", mitt på dagen, klockan 12. Klockan 12 på dagen antar jag att ett par telefonstolpar kan ha en skugga, då jorden har en lutning och ekvatorn inte ligger rakt under solen. Någon som har bättre koll på det får förklara närmare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Haha.. som regel på swec hjälper vi alldrig till med skolarbeten dock kan vi ge vägledning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Vi hjälper vanligtvis inte, men för din skull kan vi nog ge dig ett 30 tal lektioner i svenska.

även jag förundras av dagens ungars svenska, visst min är heller inte perfekt men nog fan kan man läsa min, det där är obegripligt:p

jag ställer gärna upp med flertal gratis svenska lektioner snäll som jag är ^^

Permalänk
Medlem

Re: Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!

42

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner

Permalänk
Medlem

Re: Re: Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stenmark
42

Haha så måste det vara

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stenmark
42

Haha Word!

Google är för roliga ibland

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem

Vilken fråga i den texten svarar du 3 på? Jag kan inte ens se en fråga...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Haha, jag får bilden av en texassnubbe som pratar med grov svengelska när jag läser den texten.

Vet inte varför men jag fann texten fantastiskt underhållande

Permalänk
Medlem

... Hej vad heter du ?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
... Hej vad heter du ?

Hej vad heter jag mer...

Forum troll?;) Dags att låsa denna tråd tror jag.

Om inlägget är seriöst så skäms jag över att dela modersspråk med trådskaparen.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Precis, det har spårat ut så mycket nu att det är lika bra att låsa det och om TS vill verkligen få ett svar borde han tänka över sin formulering nästa gång ^^

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Lika bra att skicka in ett svar nu innan tråden låses så man får vara med på ett hörn

Om jag förstår frågan så ska det vara:

Det är mitt på dagen, en lastbilschaffis åker från öst mot väst längst ekvatorn och landskapet är helt slätt. Vid en tidpunkt någon gång på dagen var solen så det blev skugga, vilken tid är det?

Isåfall borde det ju vara 12.00 eftersom det är mitt på dagen, men om det blir skugga kan det inte vara 12.00 utan måste vara före eller efter 12.00.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Om ni kollar på andra inlägg av han så ser ni att killen inte alls är så dålig på svenska. Detta är bara ett skämt eller nåt.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Lika bra att skicka in ett svar nu innan tråden låses så man får vara med på ett hörn

Om jag förstår frågan så ska det vara:

Det är mitt på dagen, en lastbilschaffis åker från öst mot väst längst ekvatorn och landskapet är helt slätt. Vid en tidpunkt någon gång på dagen var solen så det blev skugga, vilken tid är det?

Isåfall borde det ju vara 12.00 eftersom det är mitt på dagen, men om det blir skugga kan det inte vara 12.00 utan måste vara före eller efter 12.00.

Klockan kan ju lika gärna vara 12:00, det beror när på året lastbilschaffisen åker. Solen står ju inte i zenit året runt.

Visa signatur

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie

Permalänk
Medlem

Det här är fan signaturmaterial.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Jadu..........O.o

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

3? nej, naturligtvis 5. det var ju bara ett par telestolpar.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Ok, jag skrev ihop texten på 3-5 sekunder den dagen jag skrev den.

Svaret som någon kom fram till var 3, detta p.g.a att det var då solen kom att komma i en sådan vinkel att den skapade skugga över ett område på andra sidan stolpen.

Det här medförde att chauffören kunde ta skydd i den skuggan.

Ledsen för att jag krafsade ett inlägg på måfå.

Denna tråd var INTE ett skämt, läraren i engelska sa åt oss att vi skulle tävla med alla i klassen och på snabbaste sätt innan någon annan oavsett vad, komma med ett svar så jag vände mig hit.

MVH.

Off topic:

Tråd kan låsas

Permalänk
Medlem

Du skolkar rätt mycket från skolan, va?

Permalänk
Medlem

Haha, fruktansvärt kul. "Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare..." Liksom... Haha! Inte meningen att skratta åt dig, snarare med dig...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Bara jag som inte ser allt det roliga?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haxorn

Det här medförde att chauffören kunde ta skydd i den skuggan.

Det hade ju inte ens med förstaposten att göra?
Bästa av allt är att du erkänner att du själv skrev texten också xD Klockrent!