Ventrilo för sweclockers?

Permalänk

Ventrilo för sweclockers?

Hej,

Har sweclockers någon egen ventrilo?

Eller kanske någon inofficiell där sweclockare hänger?

Jag tycker att det skulle vara roligt att kunna prata med varandra.

Vad tycker ni?

Med vänliga hälsningar

Jag visste inte riktigt var jag skulle placera tråden.

Permalänk
Medlem

Jag hostar en Ventrilo-server för de som har Ventrilo v2.1.3 eller v2.1.4. Ni är välkomna dit

Adress: ventrilo.koroth.se
Port: 1337

Behöver dock mer minne till servern. Det är bara 256 MB i den just nu. Ska köpa 1024 MB när jag väl har fått nog med pengar till det.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Jag hostar en Ventrilo-server för de som har Ventrilo v2.1.3 eller v2.1.4. Ni är välkomna dit

Adress: koroth.myftp.biz
Port: 1337

Behöver dock mer minne till servern. Det är bara 256 MB i den just nu. Ska köpa 1024 MB när jag väl har fått nog med pengar till det.

Jag kommer in snart, ska bara leta upp en mic.

Vad kul att du tar eget initiativ och erbjuder oss detta.

Tack ska du ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saftochkakor
Jag kommer in snart, ska bara leta upp en mic.

Vad kul att du tar eget initiativ och erbjuder oss detta.

Tack ska du ha.

Vore kul o ha fler folk inne på Koroth, som servern heter.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Vore kul o ha fler folk inne på Koroth, som servern heter.

Jag hittar ingen mic just nu.

Och om någon vill komma in men har fel version, installera Ventrilo Mix (http://www.filmzon.se/download/info/13)

Permalänk
Medlem

Har för mig att VentriloMIX är piratkopiering av något skäl. Tanka istället hem antingen v2.1.3 eller v2.1.4. Läs gärna reglerna som ni finner på min hemsida, så att alla kommer trivas.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Har för mig att VentriloMIX är piratkopiering av något skäl.

Då ber jag om ursäkt för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Då ber jag om ursäkt för det.

Lugnt. Du kunde inte ha anat det. Jag anade inte det förrens en polare till mig sa det till mig. Synd förresten att du inte hittade din mikrofon :/

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Lugnt. Du kunde inte ha anat det. Jag anade inte det förrens en polare till mig sa det till mig. Synd förresten att du inte hittade din mikrofon :/

Jag fixar det tills i morgon.

Hoppas bara att fler kommer in.

Permalänk
Medlem
Citat:

Förklara för mig på vilket vis det är det. Ventrilo är ett gratisprogram, och allt ventmix gör är att länka till de olika programmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnusvmt
Förklara för mig på vilket vis det är det. Ventrilo är ett gratisprogram, och allt ventmix gör är att länka till de olika programmen.

Mm, precis. Men vad jag har hört, så är det inte tillåtet att ha så. Vet inte varför.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Har för mig att VentriloMIX är piratkopiering av något skäl. Tanka istället hem antingen v2.1.3 eller v2.1.4. Läs gärna reglerna som ni finner på min hemsida, så att alla kommer trivas.

nja VentriloMix är ingen piratkopia dock så bryter den mot Eula'n på orginal Ventrilo.
Ni vet den texten som alltid kommer i början av installation men man inte orkar läsas.

I den står det att man inte får ändra eller modifera några av filerna som tillhör programmet. ventriloMixen är en hackad version av ventrlio som gör att man kan ha flera instancer öppna samtidigt t.ex. en 2.3 och en 2.1 klient vilket inte går med orginalet. annars är det samma i grund och botten

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ja, så var det ja. Tack, Rouge of Darkness!

Visa signatur

Permalänk

Nu har jag hittat en mic och även besökt din ventrilo.

Allt verkar bra förutom att det finns folk där som inte ens vet vad sweclockers är, hur kan man ha missat det?

Kan inte du skapa ett rum som heter sweclockers där man måste nicka med sitt användarnamn som man har här? Jag skulle tycka att det var jätteroligt om lite fler användare började använda ventrilo så att vi kan prata och spela tillsammans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu har jag hittat en mic och även besökt din ventrilo.

Allt verkar bra förutom att det finns folk där som inte ens vet vad sweclockers är, hur kan man ha missat det?

Haha! Efterblivna fan xD

Citat:

Kan inte du skapa ett rum som heter sweclockers där man måste nicka med sitt användarnamn som man har här? Jag skulle tycka att det var jätteroligt om lite fler användare började använda ventrilo så att vi kan prata och spela tillsammans.

Ska se vad jag kan åstadkomma Man ska så småningom vara tvungen o bli medlem på en hemsida som jag håller på o bygger upp för min server, för att ens komma in på Ventrilo-servern. Då kan ni ju registrera er med era användarnamn härifrån o därmed vara tvungna att ansluta till servern med samma användarnamn.

Hemsidan är dock inte klar än. Men visst kan jag skapa ett rum som heter SweClockers Skriv gärna vad ni nickar, om ni inte använder samma användarnamn som här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

för er som är allergiska mot ventrilo finns min teamspeak uppe på: teamspeak.13thfleet.org:8767 gästlösen: 12345

dual opteron 854 med 2gb ecc/reg körandes debian.

@saftochkaka

såg inte att du skrev till mig på ts. jag hörde att du tittade på webtv eller nåt, så prova att sätta recording source till mikrofon.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
ventriloMixen är en hackad version av ventrlio som gör att man kan ha flera instancer öppna samtidigt t.ex. en 2.3 och en 2.1 klient vilket inte går med orginalet. annars är det samma i grund och botten

Det går visst med originalet. Lägg till -m i slutet av målet på genvägen till Ventrilo, så kan du köra flera instanser av programmet samtidigt.

Permalänk
Medlem

Eftersom min mic är kaputt/paj/trasig/ur funktion så funderar jag på att köpa en som är fungerande. Är de lönt att spara till en för typ 40 kr eller ska man spara till en för typ 140-150 kr. Alltså kommer man höras i micen för 40 kr utan att låta som en helt annan person eller måste man gå upp rejält i pris till runt 150kr? Ge gärna tips.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag hostar en =), p1ppdoll.mine.nu port 3784

Uppe 24/7 Ver. 2.1.4

Btw: p1ppdoll är en gammal klan som lagts ner. Brukar vara 20-30 pers inne på den varje kväll typ.

Alla välkommna

Visa signatur

E6600 3,0 Ghz | Corsair 2048 mb 800 mhz | 9600GT 512 mb PhysX | 320 GB x 3 | Razer diamondback 3G | Qpad CT Large | Corsair VX450Watt | Gigabyte GA-E7AUM-DS2H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Eftersom min mic är kaputt/paj/trasig/ur funktion så funderar jag på att köpa en som är fungerande. Är de lönt att spara till en för typ 40 kr eller ska man spara till en för typ 140-150 kr. Alltså kommer man höras i micen för 40 kr utan att låta som en helt annan person eller måste man gå upp rejält i pris till runt 150kr? Ge gärna tips.

Ett headset som är helt kanon är Deltaco HL-70, jag köpte ett för ca 200:- från DB när dem hade den och det är klockrent ljud från micen, samt att ljudet i lurarna är perfekt, läskigt hög bas och klart ljud med 7.1 Xear funktionen.

Permalänk
Medlem

Är någon av dessa servrar aktiva?
Ja menar sitter det folk inne på kvällarna?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

just nu sitter det sex pers i dem publika rummen på Koroth, samt fem pers i adminrummet (jag är en av dem ). Men det brukar vara mer på koroth,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Ett headset som är helt kanon är Deltaco HL-70, jag köpte ett för ca 200:- från DB när dem hade den och det är klockrent ljud från micen, samt att ljudet i lurarna är perfekt, läskigt hög bas och klart ljud med 7.1 Xear funktionen.

fasst nu har jag ju ett par hörlurar och kan absolut inte gå över max 150kr hälst under 50. Bara man låter normalt och inte som nån knarkaere eller så så duger det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
just nu sitter det sex pers i dem publika rummen på Koroth, samt fem pers i adminrummet (jag är en av dem ). Men det brukar vara mer på koroth,

Därför vill jag ha fler användare till Koroth xD Det är ibland över 20 personer inne. Men det är tyvärr inte ofta. Max användar-gränsen är 100.

Första gången som alla publika rummen är upptagna nu ^^ Wiie!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidolw
eeh det här kanske låter som en dum fråga men jag fattar in hur man skapar ett ventrilo account jag har laddat hem ventrilo v2.1.4 men jag fattar inte hur man ska skapa ett andvändarkonto någon som kan hjälpa mej? tack på förhand:d

Har skrivit en guide till de som inte har använt Ventrilo tidigare eller nått liknande

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidolw
eeh det här kanske låter som en dum fråga men jag fattar in hur man skapar ett ventrilo account jag har laddat hem ventrilo v2.1.4 men jag fattar inte hur man ska skapa ett andvändarkonto någon som kan hjälpa mej? tack på förhand:d

Starta Ventrilo, klicka på User Name och fyll i alla uppgifter. När du är klar där klickar du på Server och fyller i alla uppgifter för den server du vill connecta till.

När alla uppgifter är ifyllda klickar du på Connect.

Permalänk
Medlem
Citat:

Starta Ventrilo, klicka på User Name och fyll i alla uppgifter. När du är klar där klickar du på Server och fyller i alla uppgifter för den server du vill connecta till.

När alla uppgifter är ifyllda klickar du på Connect.

Kanske lite enklare o säga så, ja xD Aja, min guide finns där om någon vill veta mer o sånt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sitter inne nu

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Medlem

Yepp, men du har mute på Inte...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Kanske lite enklare o säga så, ja xD Aja, min guide finns där om någon vill veta mer o sånt.

Jag såg inte att du hade skrivit när jag skrev mitt inlägg.