Permalänk

4870x2+ZeroTherm GX 810

skulle två ZeroTherm GX 810 kunna passas in på ett 4870x2?

strippat 4870x2
http://www.hardforum.com/showthread.php?p=1033193554

ZeroTherm GX 810
http://www.zerotherm.net/eng/product/GX810.asp

Permalänk
Medlem

med all säkerhet får den inte plats.

http://www.komplett.se/img/p/800/374581.jpg

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Medlem

Det är så jävla tråkigt att det inte görs några alternativa kylare till X2'orna, vad är det egentligen som hindrar? Jag eftersträvar en tyst spelburk, lösningen för mig var antingen att stoppa in 2x HD4870 med en Accelero S1/2 samt en 120mm fläkt men då fick jag inte plats med allt det andra jag ville ha. Så det enda jag kunde göra var att köpa ett X2 och leva med "oljudet".

Är det verkligen så svårt att ta fram en bra kylare till kortet eller finns det ingen marknad för det hela? Gick så jävla långt att jag tänkte "fan jag gör min egna kylare" men det skulle bli allt för dyrt och tidskrävande att ens få till något som skulle kunna funka så är det inte ens värt att försöka.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rytterstedt
Det är så jävla tråkigt att det inte görs några alternativa kylare till X2'orna, vad är det egentligen som hindrar? Jag eftersträvar en tyst spelburk, lösningen för mig var antingen att stoppa in 2x HD4870 med en Accelero S1/2 samt en 120mm fläkt men då fick jag inte plats med allt det andra jag ville ha. Så det enda jag kunde göra var att köpa ett X2 och leva med "oljudet".

Är det verkligen så svårt att ta fram en bra kylare till kortet eller finns det ingen marknad för det hela? Gick så jävla långt att jag tänkte "fan jag gör min egna kylare" men det skulle bli allt för dyrt och tidskrävande att ens få till något som skulle kunna funka så är det inte ens värt att försöka.

Inte värt att utveckla en kylare för ett kort.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

det finns alternativa kylarlösningar från asus palit och gainward.

en finns på komplett

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Inte värt att utveckla en kylare för ett kort.

måste det väl finnas om man är ensam om att göra det?

Permalänk
Medlem

JameCa Är det http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=405642 du tänker på? Hittar inget kort från Palit på Komplett iaf.

Pingvin: Kanske inte, men kan den användas till andra X2 kort som finns eller kommer att komma så kan de tjäna pengar på det.

Permalänk
Medlem

Tänker man inte längre än poängsumman i 3dmark så får man de kort man förtjänar...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Vad menar du med det egentligen? Poängsumman i 3dmark är inget jag bryr mig om i detta fallet då jag endast ser det som en sorts penisförlängare. Dock så är det enda sättet för mig att få ut önskad prestanda och samtidigt kunna ha ett ljudkort och ett tv-kort i datorn. Dock är det lite tråkigt att det inte utvecklas tystare lösningar för att kyla grafikkortet.

Permalänk
Medlem

därför finns det nåt som kallas vattenkylning

Permalänk
Medlem

Vattenkylning känns som en onödig utgift för mig då jag aldrig har haft ett behov att vattenkyla processor eller grafikkort.

Permalänk
Medlem

är så galet dyrt också och sen låter det ju inte mindre heller... trodde vattenkylning var the shit men nä

Permalänk
Medlem

Enkelt fixat, ta bort den där plastkåpan och sätt två tysta 80mm fläktar som blåser direkt på kylflänsen, t.ex Noctua. Då får man en kylarlösning som liknar Gainwards eller Asus. Det är ganska uppenbart att en 40mm fläkt som ska pressa luft genom hela HD4870X2 kylfläns blir tämligen högljud.

Permalänk
Medlem

Japp, vet inte riktigt hur man räknar ut det hela men en större fläkt kan pressa ut mer luft på samma varvtal och alltså kan man gå ner i varvtal med en stor fläkt och därför bör den inte låta lika mycket. Skall kolla på på den lösningen, har några dagar att botanisera med det då jag inte får mina andra grejer förän tidigast måndag.

Permalänk
Permalänk
Medlem

2x 200-250mm's fläktar på grafikkortet då?

Har kollat runt på lite olika 80mm fläktar på prisjakt.se och har kommit fram till tre olika stycken fläktar. Listan går att nås här. Den fläkt jag är mest sugen på är så klart Nexus NF-R8, lägsta ljudnivån av dessa fläktar men flyttar mest luft, felet är att den snurrar på i 1800 RPM. Kommer troligtvis sänka hastigheten på den en aning ifall jag köper den.

Ingen som vet på ett ungefär hur mycket ett HD4870X2 låter i idle/load? Hade vart roligt att veta det innan man lägger ut 200+kr på att försöka tysta ner oljudet lite.

Permalänk
Medlem

Borde inte 2st Thermalright HR-03 GT passa?

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara väldigt bred, är kärnorna placerade långt ifrån varandra så kanske det går, annars så tar nog kylarna i varandra. Fanns en annorlunda lösning i en annan tråd där man använder sig av två olika kylare, men jag tyckte det såg så fult ut.

Edit: Tydligen skall man använda sig av en HR-03GT + V2 VGA cooler och lösningen ser ut så här.

Permalänk
Medlem

ghetto mod me like!

Visa signatur

Sker på egen risk!