Test av olika säkerhets-paket

Permalänk
Medlem

Den ligger på kaspersky.com Direktlänk.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Den ligger på kaspersky.com Direktlänk.

Tack!

Skumt att den inte har kommit upp på svenska sidan än

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Tack!

Skumt att den inte har kommit upp på svenska sidan än

Om jag inte minns helt fel, så släpptes svenska versionen av Kaspersky 7 först på kaspersky.com, sen på kaspersky.se.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Om jag inte minns helt fel, så släpptes svenska versionen av Kaspersky 7 först på kaspersky.com, sen på kaspersky.se.

Hm, man kan undra varför de gör så...
Ajja, ska installera nu o se om det är något att ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Hm, man kan undra varför de gör så...
Ajja, ska installera nu o se om det är något att ha

Det undrar jag med. Kan iofs vara som så att Kaspersky Labs vill först dela ut programmet på sin sida, sen låter de andra dela ut den.

Ja, jag är i alla fall helnöjd ^^ Men som vanligt är det fortfarande engelska ord lite här o var, precis som i Kaspersky 7.

Visa signatur

Permalänk

Efter att definitivt ha tröttnat på F-Secure, som iofs säkert ger ett bra skydd men som segar ner maskinen i oacceptabel grad är det gratiskombinationen ZoneAlarm och Avira som gäller.
ZA är nog det bästa valet, när det gäller brandvägg medan Avira säkert kan ersättas med Avast eller AVG; skillnaderna dem emellan är marginella.
Det är enkelt att hämta hem trion och testa dem en och en och känna efter vilken man trivs bäst med.
Jag anser att flera av betalprogrammen är överlastade med förmodligen ofta onödiga och kraftkrävande finesser.

Visa signatur

Words, words, words !

Permalänk

Bra tråd Edgren!

Har en fråga, använder nu ESET Smart Security men tycker inte denns brandvägg är tillräckligt lätthanterlig. Använde förut Nod32 tillsammans med Zonealarm men nu när jag har gått över till Vista 64-bit så är jag mer eller mindre tvungen att köra med ESET Smart Security då jag inte känner till andra mjukvarobrandväggar. Några tips?

Vill dock att de ska vara säkra och pålitliga. Är ganska paranoid när det kommer till freeware

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Tack

COMODO Free Firewall Software är ett bra alternativ. ESET Smart Security's brandvägg är inte så värst pålitlig heller, om jag får säga min mening om den.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Tack

COMODO Free Firewall Software är ett bra alternativ. ESET Smart Security's brandvägg är inte så värst pålitlig heller, om jag får säga min mening om den.

Hade tänkt på COMODO men är lite rädd somsagt när det kommer till ny freeware
Får väl testa, tack!

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk

Nu går mitt Norton ut så det är dags att skaffa nåt nytt och gratis.
Får bli McAffee och Comodo som brandvägg

(Tänkte först Avira och ZoneAlarm, men efter att ha läst lite såg jag att gratisverran av zonealarm anses ganska usel och avira inte särskilt bra virus detectionratio)

edit: nähe, nu finns tydligen inte mcaffe gratis längre. det får väl bli avira ändå.

ps! Vilka program kör du själv edgren?

Permalänk
Medlem

Jag kör Kaspersky Internet Security 2009. Ett mycket bra säkerhets-paket. Säkerligen det bästa man kan hitta ute på "köp-marknaden".

Visa signatur

Permalänk

Är det nån som vet om Kaspersky Intenrnet Security 2009 snart börjar säljas i svenska butiker?

Vill verkligen ha då jag testade trial och gillade. Det går ju att köpa online/ladda ned (lagligt alltså), men det är ändå snäppet bättre att ha det på skiva om hårdisken kraschar och man måste installera igen.(Det går säkert också även om man köper online, men jag vet inte exakt hur man går tillväga i så fall.)

Visa signatur

|AMD Turion tl-60 2ghz|2048 mb DDR II 667MHz RAM|250 gb hd|Nvidia GeForce 8400M G 128 dedikerat|DVI-I|

Permalänk
Medlem

Det går att ladda hem KIS 2009 från deras hemsida. Vet inte exakt när programmet kommer att släppas som box-version, men jag sökte lite på Prisjakt.nu och hittade några fynd. Rekommenderar dock att du laddar hem programmet o lägger in det i ett usb-minne eller nått sånt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

PC-magazines senaste test av Säkerhetspaket

Permalänk
Medlem

Norton bättre än kaspersky? hmmm

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oktay
PC-magazines senaste test av Säkerhetspaket
http://i33.tinypic.com/1zw1yew.jpg

Och den tror du på när Kaspersky hittar malwares på en Norton-dator? Tror inte det du. Var hos styvsystern för nån vecka sedan och hjälpte henne med sin dator, då den var seg. Hon hade Norton Internet Security 2007... har jag för mig. Malwarebytes Anti-Malware hittade 9 trojaner, medans Kaspersky hittade över 10. Visst, 2007-versionen av Norton är inte så värst bra, jämfört med 2009'an, men även om jag tycker Norton Internet Security 2009 är waaaay much better än deras andra versioner, så tycker jag det är samma skit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur är det med windows brandvägg? Fungerar inte den rätt så bra nu?

Har haft problem med att datorn varit allmänt slö och speciellt har alla internetprogram tagit flera minuter på sig att starta upp. Avinstallerade Zone Alarm Pro idag och plötslig blev datorn som ny.
Letar därför efter ny brandvägg, väljer just nu mellan windows egen eller comodo. Synpunkt på detta samt tack för en bra tråd.

Permalänk
Medlem

Har en liten fundering kring AVG´s E-mail scanner samt något som heter CMDagent.exe.
Först mail-scanern så har det varit ett utropstecken (!) på symbolen för AVG i några dagar nu och enligt felmeddelandet så är det ett E-mail scannern, men de preciserar inte vad felet består i, och när tittar på inkommande E-mail så har de kontrollerats och godkänts, någon som har en gissning vad felet kan bestå i? För det andra så installerade jag Colin McRae Dirt på datorn igår och körde programmet i nån timme men så idag vill det inte fungera utan låser hela datorn och när jag kollar CPU-användningen så har en process som heter CMDAgent.exe mellan 80-100% CPU medan dirt .exe ligger på andra eller tredje plats. Jag googlade CMDAgent.exe och det verkar tillhöra Comodo Firewall Pro men jag har aldrig haft problem med denna process tidigare. Sååå.... frustrerande! Och det händer enbart när Dirt-spelet körs!

Visa signatur

Nobody is perfect but I'm pretty fucking close, I think you better listen 'cause I know who you are, And I think that you should treat me like a superstar

Permalänk
Medlem

Bra tråd och bra iniativ

Som ett komplett paket har jag inte så mycket erfarenhet vilket som är bäst, men jag har hört mycket gott om kaspersky

När det kommer till enbart anti-virus program så står dock nod32 snäppet ovan de flesta enligt mig. Hög pålitlighet och tar dessutom väldigt lite system-resurser och slöar inte ner datorn varken vid vanlig användning eller scanning.

Kom ihåg när jag hade norton, la på några extra minuter vid boot-tiden, var väldigt irriterande

sedan ville processen ofta hänga sig, särskillt när datorn skulle slås av.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h.kan
Hur är det med windows brandvägg? Fungerar inte den rätt så bra nu?

Har haft problem med att datorn varit allmänt slö och speciellt har alla internetprogram tagit flera minuter på sig att starta upp. Avinstallerade Zone Alarm Pro idag och plötslig blev datorn som ny.
Letar därför efter ny brandvägg, väljer just nu mellan windows egen eller comodo. Synpunkt på detta samt tack för en bra tråd.

Windows-brandväggen duger ett tag, men den är inte ett bra altenativ att använda dygnet runt, året om. Jag upplevde att min dator blev mycket seg när jag testade COMODO, och när jag skulle avinstallera skiten, blev det inte 100% avinstallerat, utan COMODO Firewall PRO var kvar i listan över installerade brandväggar i Säkerhetscenter. Bra brandvägg, men buggigt och därmed "farligt". Går ju o söka på Google efter lösningar. Gjorde det o hittade denna tråd från COMODO's egna forum på svenska.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av S.O.A.D.
Har en liten fundering kring AVG´s E-mail scanner samt något som heter CMDagent.exe.
Först mail-scanern så har det varit ett utropstecken (!) på symbolen för AVG i några dagar nu och enligt felmeddelandet så är det ett E-mail scannern, men de preciserar inte vad felet består i, och när tittar på inkommande E-mail så har de kontrollerats och godkänts, någon som har en gissning vad felet kan bestå i?

Testa avinstallera programmet. AVG är iofs inte en bra lösning när det gäller säkerhet. Gratis är gott, men det är alltid nått negativt med gratis-program (som t.ex. med det jag skrev om COMODO ovan). Sjukt många personer klagar på att AVG "ljuger" om virus och anses vara alldeles för känsligt. Döm själv, men testa installera om det o se om problemet kvarstår. Revo Uninstaller hjälper dig med att rensa kvarlevande rester från Windows-registret och även på hårddisken.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av S.O.A.D.
För det andra så installerade jag Colin McRae Dirt på datorn igår och körde programmet i nån timme men så idag vill det inte fungera utan låser hela datorn och när jag kollar CPU-användningen så har en process som heter CMDAgent.exe mellan 80-100% CPU medan dirt .exe ligger på andra eller tredje plats. Jag googlade CMDAgent.exe och det verkar tillhöra Comodo Firewall Pro men jag har aldrig haft problem med denna process tidigare. Sååå.... frustrerande! Och det händer enbart när Dirt-spelet körs!

Hm, testa även där att installera om skiten. Men var noga, för som jag sa till h.kan, är COMODO en jävul på att stanna kvar i datorn, trots en lyckad avinstallation.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Bra tråd och bra iniativ

Tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Kom ihåg när jag hade norton, la på några extra minuter vid boot-tiden, var väldigt irriterande

sedan ville processen ofta hänga sig, särskillt när datorn skulle slås av.

Typiskt Norton ^^ Fick ju en typiskt bugg när jag testade Norton Internet Security 2009. ""Symantec Service Framework har stött på ett problem och måste avslutas" o vips så försvann Norton-ikonen nere vid klockan, men Norton är fortfarande igång." (taget från min fina lilla lista)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gratis e gott..
så jag undrar e inte Avast Free edition det bästa gratis programmet?

Fick ju bra i testet här på första sidan av edgren och det enda av dom testade som inte segar ner datorn!?
samt läser man detta:
http://dreamspray.com/internetsecurity/2008/09/virusskydd-tes...
Så väljer man ju Avast långt före tex AVG..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Urq
Gratis e gott..
så jag undrar e inte Avast Free edition det bästa gratis programmet?

Fick ju bra i testet här på första sidan av edgren och det enda av dom testade som inte segar ner datorn!?
samt läser man detta:
http://dreamspray.com/internetsecurity/2008/09/virusskydd-tes...
Så väljer man ju Avast långt före tex AVG..

Jag tycker Avast är riktigt bra. Testade AVG nångång men blev lack på dess seghet och ständiga popupfönster, så jag bytte tillbakz ^^

Permalänk
Medlem

avast! gav mitt ex syster trojaner och virus o överflöd, trots daglig uppdatering av virus-signaturerna, så jag hatar det. Det är mitt tycke om programmet

Visa signatur

Permalänk

En bra tråd de här!!!

själv kör jag med nod32 de nya, ser knappt skillnad på nod symbolen och nvidas Nere i aktivitetsfältet. (visst de är en vis skillnad, men symbollena är så små) . brandväggen är zonealarm (gratis versionen). båda har jag inga problem med (om man stänger av program kontrollen slipper man massa medelanden). har inte haft några virus på denna datorn än.(vitt jag vet. kör nod32s data scanning ibland hittar inget. och jag får inga popup-rutor från spionprogram och liknade) har kanske tur eller är försiktig av mej.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Citat:

AVG är iofs inte en bra lösning när det gäller säkerhet. Gratis är gott, men det är alltid nått negativt med gratis-program (som t.ex. med det jag skrev om COMODO ovan). Sjukt många personer klagar på att AVG "ljuger" om virus och anses vara alldeles för känsligt.

Hmm är det inte så att både gratisversionen samt betalversionen av AVG använder samma virusmotor, bara det att med betalversionen följer mer funktioner samt dygnet runt support.

Btw. det finns en svensk sajt för AVG numera.

www.avgantivirus.se

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Citat:

avast! gav mitt ex syster trojaner och virus o överflöd, trots daglig uppdatering av virus-signaturerna, så jag hatar det. Det är mitt tycke om programmet

Okej, då får du ändra dina + och - på första sidan, för där verkar den väldigt bra.
Hur är det med nod32 ? för den verkade ju inte heller vara seg.. Är den gratis?
Eller vilket Gratis prog rekomenderar du som inte sölare ner en Asus Eee 1000H.

Permalänk
Medlem

Re: Test av olika säkerhets-paket

Citat:

Okej, då får du ändra dina + och - på första sidan, för där verkar den väldigt bra.
Hur är det med nod32 ? för den verkade ju inte heller vara seg.. Är den gratis?
Eller vilket Gratis prog rekomenderar du som inte sölare ner en Asus Eee 1000H.

Citat:

Jag testade dem så som jag orkade o testa dem o inge annat bullsh*t.

Jag testade med andra ord hur programmen fungerar på ens (min) dator, inte hur bra det var mot malwares. Stor skillnad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu hänger jag tyvärr inte med...
Men jag förstår att testen är på din dator.. och då din e snabbare än Asus Eee så antar jag att dom du skrivit SEG på kommer vara ännu segare på min..
Jag har Norton och Telia säker surf på andra datorer men tycker om e sega så vill ha nått snabbare men bra..
Men om Avast släpper igenom många virus så är det ju inge bra..
Men hur är det med nod32 ?
Och är denna version här nedan verkligen gratis av nod32?
http://swedish.toggle.com/lv/group/view/kl27634/NOD32.htm

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu hänger jag tyvärr inte med...
Men jag förstår att testen är på din dator.. och då din e snabbare än Asus Eee så antar jag att dom du skrivit SEG på kommer vara ännu segare på min..
Jag har Norton och Telia säker surf på andra datorer men tycker om e sega så vill ha nått snabbare men bra..
Men om Avast släpper igenom många virus så är det ju inge bra..
Men hur är det med nod32 ?

Tolka det som du vill, men jag tyckte avast! förtjänade så många plus. Dock inte när det kommer till själva skyddet mot malwares. NOD32 är enligt mig betydligt bättre säkerhets-mässigt än vad avast!, AVG och avira erbjuder - tillsammans! Men Kaspersky är svår att bemästra. Sinnessjukt starkt och stabilt program.

Citat:

Och är denna version här nedan verkligen gratis av nod32?
http://swedish.toggle.com/lv/group/view/kl27634/NOD32.htm

Det kostar ingenting att ladda hem NOD32, men det kostar när man ska aktivera programmet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så det finns ingen enklare gratis version av nod32 alltså?
Och inget typ 6månaders pröva på heller?

Finns det nått separat gratis skydd mot malwares? som jag kan köra samtidig med Avast?