Permalänk

VGA/DVI kabel med avtagbart "huvud"

Hej,

Tänkte kolla om någon vet ifall det finns VGA/DVI kabel med avtagbart "huvud"? Alltså att man kan skruva av själva kopplingen.

Anledningen är att jag har en HTPC i ett rum, så tänkte jag köra med klonad skärm och dra in den ena bildskärmsanslutningen till en vanlig bildskärm i mitt sovrum som ligger vägg i vägg. Att dra sladden runt skulle resultera i en kabel på minst 10 meter, plus att det ser väldigt fult ut. Och jag vill helst slippa borra ett hål på flera centimeter i diameter.

Tacksam för all hjälp!

PS. Ifall detta inte finns, hur svårt att det att klippa och koppla om en vanlig VGA-kabel?

Visa signatur

ASUS Z87-A - ATX / Z87 | 2 * ASUS GeForce GTX 780 3GB (GTX780-3GD5) | Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz CL9 (CMZ16GX3M2A1600C9) (2x8GB) | Corsair Hydro H100 CPU Kylare | Corsair PowerSupply (PSU) HX1050 1050W 80+ Gold | Fractal Design Define R4 Pearl Black | Intel Core i7-4770K | Samsung 840 Pro Series SSD 256GB SATA3

Permalänk

Det finns inte!
Det går klippa och sedan löda om kablarna (förutsatt att kontakten inte är gjuten) fast jag rekomenderar det inte. det kommer bli signalförlust osv.
Ett alternativ är att köpa 2 st omvandlare så du kan skicka bild över TP kabel. kostar visseligen en slant men det kanske det kan vara värt?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jo, pratade med min bror som är elektriker, och det var vad han sa också. Skulle du kunna specificera vad du menar med två "omvandlare"? Och vad är en TP-kabel? Brukar vara ganska haj på sladdar o.s.v, men TP-kabel känner jag inte igen.

Visa signatur

ASUS Z87-A - ATX / Z87 | 2 * ASUS GeForce GTX 780 3GB (GTX780-3GD5) | Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz CL9 (CMZ16GX3M2A1600C9) (2x8GB) | Corsair Hydro H100 CPU Kylare | Corsair PowerSupply (PSU) HX1050 1050W 80+ Gold | Fractal Design Define R4 Pearl Black | Intel Core i7-4770K | Samsung 840 Pro Series SSD 256GB SATA3

Permalänk
Medlem

TP-kabel=Twisted pair vilket är vanlig nätverks kabel. Med omvandlare menar han en som omvandlar mellan vga och nätverks kabel, sen har man en sådan i var ända.

Visa signatur

Mycke snö, men ingen ficklampa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elosh
TP-kabel=Twisted pair vilket är vanlig nätverks kabel. Med omvandlare menar han en som omvandlar mellan vga och nätverks kabel, sen har man en sådan i var ända.

Produkterna på den här sidan fungerar nog. Sanslöst dyrt bara.

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080