Permalänk
Robot

hunkaboy86 Datorbygge

Här har vi då mitt bygge. Datorn är tänkt att kunna köra crysis på very high med bra fps.

CPU: Intel Core 2 Duo E8500
GPU: HD 4850 512MB
MOBO: Asus p5q pro
RAM: 2x2GB Corsair Dominator 1066MHz
NÄTAGG: Ace outburst 550W
CHASSI: Cooler master elite 332
HÅRDDISK: 250GB samsung
DVD: Samsung
OS: Windows vista home premium 64bit

Kringutrustning

SKÄRM: Acer AL1916W
MUS: Razer Lachesis
TANGENTBORD: Saitek Eclipse II
MUSMATTA: QcK mini Steel
HÖGTALARE: Dell 5.1 (Ska bytas ut snart mot Logitech X-530)

Det var allt ^^

Besök albumet: hunkaboy86 Datorbygge av hunkaboy86

Permalänk
Medlem

Najs. ^^

Är Saitek Eclipse II Bra? Har tänkt att köpa sån? När jag frågar kan jag ändå passa på att fråga om din skärm också är bra?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tack tack Ja båda två är bra Saddl3r. Men det finns bättre skärmar till bättre pris idag, jag köpte min skärm för cirka ett år sen. Men acer gör bra skärmar så den duger för mig ^^ Och tangentbordet är underbart, grymt bra till spelande med mera.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Snyggt. Och grattis till ett skitnätagg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunkaboy86
Tack tack Ja båda två är bra Saddl3r. Men det finns bättre skärmar till bättre pris idag, jag köpte min skärm för cirka ett år sen. Men acer gör bra skärmar så den duger för mig ^^ Och tangentbordet är underbart, grymt bra till spelande med mera.

Kan du tipsa om nån bra 19-22 tummare då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kharz
Snyggt. Och grattis till ett skitnätagg.

Tack huvudsaken att det funkar Grymt bra pris iaf, så det får duga nån månad hoppas jag. Saddl3r ja denna skärmen är bra har jag läst https://www.inet.se/bildskaermar/22-/hp-tft-22--w2216/2202795... Eller kanske denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=380066 Men jag är inte så insatt i skärmar men dom två har fått bra betyg iaf.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunkaboy86
Tack huvudsaken att det funkar Grymt bra pris iaf, så det får duga nån månad hoppas jag. Saddl3r ja denna skärmen är bra har jag läst https://www.inet.se/bildskaermar/22-/hp-tft-22--w2216/2202795... Eller kanske denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=380066 Men jag är inte så insatt i skärmar men dom två har fått bra betyg iaf.

Tack. Är det stor skillnad mellan 1920x1080 och 1680x1050?

Permalänk

schysst dator //

Permalänk

Vad kostade paketet?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kharz
Kanske lite intressant läsning, http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Jo lite intressant var det, men mitt är ett ace outburst inte ett ace raw, vet inte om det har någon betydelse, men det funkar ju än så länge. Jag har snart ett corsair hx 520w över pga att jag ska uppgradera min RIG1. Så då blir det ett bra mycket bättre nätagg i RIG2. Tack du b00mb1ast3r

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

ja vad kostade paketet?

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
ja vad kostade paketet?

Det kostade 20 tusen.... Ne skoja det gick på 7127:- med frakt och allt, plus att jag fick med Far Cry 2 gratis Jag hade 7200:- att handla för så det blev perfekt. Jag hade moderkortet över sen förut så då sparade jag in en tusenlapp.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk

hur ska du klara att köra crysis på very high? ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simpledream
hur ska du klara att köra crysis på very high? ^^

Jag har ju gjort det. Med allt på very high så fick jag stadiga 20 fps typ överallt ^^ Men med allt på high så är det inga problem att få 30-40 fps.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk

skulle nästan tagit portarna på nätagget för rj45 uttag

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunkaboy86
Jag har ju gjort det. Med allt på very high så fick jag stadiga 20 fps typ överallt ^^ Men med allt på high så är det inga problem att få 30-40 fps.

haha 20 fps e knappast spelbart^^

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sipe46
haha 20 fps e knappast spelbart^^

Jodå om man vill och om man inte är så kräsen ^^

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Crysis på very high? Knappast spelbart så fall!

Visa signatur

ASUS P9X79 PRO - Intel i7 3930K - 24GB HyperX - NUFFSAID.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psafth
Crysis på very high? Knappast spelbart så fall!

Det är olika från person till person. För mig är 20fps spelbart i crysis, vilket jag får med denna dator.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

var på väg att köpa Asus P5N-D en gång i tid men det blev istället ett Gigabyte GA-EP35-DS4 P35.. jag vet inte vilket som är det smartare valet

vad tycker du om ditt P5N-D, duger det i kriget?

Permalänk
Inaktiv

hehe lite roligt att du har ett likadant bord som mig ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anthons
var på väg att köpa Asus P5N-D en gång i tid men det blev istället ett Gigabyte GA-EP35-DS4 P35.. jag vet inte vilket som är det smartare valet

vad tycker du om ditt P5N-D, duger det i kriget?

Ja det är ett bra moderkort. Jag hade det innan jag köpte mitt XFX 780i för att kunna köra sli. Men ett Gigabyte GA-EP35-DS4 P35 är bättre, så du gjorde ett bra val ifall du inte ska köra sli. blixt05 det var som tusan! Då måste jag köpa ett nytt idag...... ne skoja

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk

hehe berätta nu hur det gick, tog den crysis very high oc h hur bra ?

Visa signatur

Online!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sipe46
haha 20 fps e knappast spelbart^^

Jag tycker att allt över 15fps är okej, om det sen är spelbart eller inte beror ju på hur stor dragningskraft spelet har. Om spelet är riktigt bra spelar man det i vilket fall som helst. Det måste inte flyta på som om det vore irl för att det ska vara kul att spela

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Trevligt med någon som inte har ett P182B! Jag skulle dock inte kalla det för ett budgetbygge...

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Trevligt med någon som inte har ett P182B! Jag skulle dock inte kalla det för ett budgetbygge...

Mvh Johan

Hehe jo men visst är det. Nehe inget budgetbygge.. vad skulle du kalla det då?

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Klart de är ett budget bygge!

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Du har ett exakt likadant Skrivbord som mig, creepy o_O

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue