Permalänk
Robot

Antec 300 Bygge.

Tja Tja , Björta här!

Tänkte bara visa hur de ser ut när en noob shoppar och bygger data!!

Suger på detta , är som sagt noob.
Men men , har gjort allt själv så är lite nöjd!

Aja , Specs är:

Asus Rampage Formula
EVGA GeForce GTX 260 896MB "Overclocked" @ 700 Mhz Core
Intel E8400 @ 4050 Mhz
2 gb DDR2 PC6400 CorsairXMS2 @ 900 Mhz
Coolermaster Real Power M620
300GB Western Digital VelociRaptor
4 x 120 mm Noctua fläktar
1 x 140 Antec Fläkt
Noctua NH-U12P CPU-Kylare
DVD - Brännare Från Samsung

3dMarks06 får ja cirka 17.5 k i.

Har säkert glömt nått, men men shit happens.

Besök albumet: Antec 300 Bygge. av Björta

Permalänk
Medlem

hur står du ut med ljudet ifrån den minnes kylaren lär låta fett mkt . annars fint : )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min låter fan ingenting HDD:n Överröstar den xD OCZ har fan gjort ett bra jobb på den. Tack Tack

Visa signatur

Jag skryter inte gärna och jag leker inte känd, men jag föddes till en stjärna och kommer dö som en legend.

Permalänk

Dator inte data!

Permalänk
Avstängd

Byggbilder skulle ha varit trevligt, men detta är helt bra. 7/10

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Jeje , killen som märker ord har ju blivit medlem på fel sida...

Ska kika på om de blev nå bra bilder, vet att jag tog lite.

Visa signatur

Jag skryter inte gärna och jag leker inte känd, men jag föddes till en stjärna och kommer dö som en legend.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björta
Jeje , killen som märker ord har ju blivit medlem på fel sida...

Ska kika på om de blev nå bra bilder, vet att jag tog lite.

Va då? jag reagerar starkt på folk som säger Data/Datan (dattan uttal) även om man förstår vad som menas så är det väldigt störande!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Okok , What ever helps you sleep at night babe !

Visa signatur

Jag skryter inte gärna och jag leker inte känd, men jag föddes till en stjärna och kommer dö som en legend.

Permalänk

Har själv likadant chassie och är helnöjd med detta. Det har så himla lagom storlek. Jag satte in ett fönster i mitt, kolla in länken:
http://www.sweclockers.com/album/?id=3168

Tänkte på dina minnen eftersom du kallar dej noob på data. Du vet att du måste ställa in 4-4-4-12 2.1V i bios? Standard värdet när man installerar dom är 5-5-5-18 1.9V på dom minnena, har själv likadana. Bara ett tips om du inte visste det.

M.V.H Peter

Permalänk
Medlem

Varför köra VGA till skärmen?
Fint system i övrigt:)

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Avstängd

vad är tempen på cpu ?

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ | Gigabyte GeForce 9600GT Dual-DVI 512MB | Asus M2N-SLI | Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 1GB 2x | Corsair 550w | Zalman CNPS9700 NT | antec p182b + 5 nexusfläktar| hårddiskar 750 + 140 + 10 (interna) 500 + 500 + 400 (externa)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chokla
Varför köra VGA till skärmen?
Fint system i övrigt:)

Skärmen kanske inte har dvi?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
Har själv likadant chassie och är helnöjd med detta. Det har så himla lagom storlek. Jag satte in ett fönster i mitt, kolla in länken:
http://www.sweclockers.com/album/?id=3168

Tänkte på dina minnen eftersom du kallar dej noob på data. Du vet att du måste ställa in 4-4-4-12 2.1V i bios? Standard värdet när man installerar dom är 5-5-5-18 1.9V på dom minnena, har själv likadana. Bara ett tips om du inte visste det.

M.V.H Peter

Okok , jo de är nice som fan ! Minnena fick jag hjälp av Blom_771 att fixa. Så de är lungt. Tack endå

Visa signatur

Jag skryter inte gärna och jag leker inte känd, men jag föddes till en stjärna och kommer dö som en legend.

Permalänk
Medlem

Får mitt 4850 x2 plats i chassit? det verkar vara trångt med ett gtx 260 och ett 4850 x2 ska vara större :P.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Jag har ett 8800GTX och det är 270 mm långt och då är det ca 15 mm tillgodo.

M.V.H Peter:)

Permalänk
Inaktiv

Enjoy your noise.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
Jag har ett 8800GTX och det är 270 mm långt och då är det ca 15 mm tillgodo.

M.V.H Peter:)

4850x2 ska vara 28.6 cm, går den in i hdd platserna eller är den för bred?

Mvh
Victor

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Det ser bra ut hörrudu Jag tänkte ta ett antec 300 till mitt budget bygge men det var för dyrt Det kanske kommer ett i framtiden....

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk

Åh shit vad najs - det är Simpsons på TV.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1ctory
4850x2 ska vara 28.6 cm, går den in i hdd platserna eller är den för bred?

Mvh
Victor

Mitt skulle ta i i den inre sidan av HDD racken om det var längre, men det går ju att kapa ur en bit om det skulle vara så.

M.V.H Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
Mitt skulle ta i i den inre sidan av HDD racken om det var längre, men det går ju att kapa ur en bit om det skulle vara så.

M.V.H Peter

Okej, tack för svar.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Avstängd

Hmmm ännu en MIN DATOR...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Hmmm ännu en MIN DATOR...

Men det var tillräckligt intressant för att du skulle ta en titt
och skriva en rad.;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björta
Jeje , killen som märker ord har ju blivit medlem på fel sida...

Ska kika på om de blev nå bra bilder, vet att jag tog lite.

de e la ändå du som nyss blivit medlem på denna sidan?:P

Permalänk

gillar graffat

Visa signatur

E6600 @ 3,00GHz| Gigabyte GA P35 DS3 | GTX 260 | 4 GB Corsair XMS 2 DHX PC2-6400 | Hitachi 500gb | Corsair HX 620w |

Permalänk
Medlem

Det enda jag reagera på var 4 st zalmans, hade väl gött räckt med en, max 2 och kan då byta ut default fläkten?

Annars gj!

Visa signatur

PS3, Samsung LE40-M87, iPhone, Laptop - ASUS 17" t4200, 4gb ram, GT120 1gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blygarn
Det enda jag reagera på var 4 st zalmans, hade väl gött räckt med en, max 2 och kan då byta ut default fläkten?

Annars gj!

Har bara default fläkten som sitter i taket av chassit, den ligger på 140mm å har inte hittat nå bra som man kan byta ut den mot. Men du får ju bättre kylning om du kör 2 fram , 1 bak å 1 i sidan å 1 i taket. Tycker jag iallfall.
Men smaken är som baken, delad.

Visa signatur

Jag skryter inte gärna och jag leker inte känd, men jag föddes till en stjärna och kommer dö som en legend.

Permalänk
Medlem

Jag skulle tipsa dig om Fractal Designs 140mm som just nu bara kostar 50:- på Inet. Den låter bara 9db, men flyttar bra med luft.
Vibrerar inte alls gentemot standard-140mm:n, den vibrerar ju MASSOR!
Använd Swec-erbjudandet så du får fri frakt från Inet oxå!

https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/fract...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Jag skulle tipsa dig om Fractal Designs 140mm som just nu bara kostar 50:- på Inet. Den låter bara 9db, men flyttar bra med luft.
Vibrerar inte alls gentemot standard-140mm:n, den vibrerar ju MASSOR!
Använd Swec-erbjudandet så du får fri frakt från Inet oxå!

https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/fract...

Japp , den ser nice ut får ta å beställa en sån ! Tackar !

Visa signatur

Jag skryter inte gärna och jag leker inte känd, men jag föddes till en stjärna och kommer dö som en legend.

Permalänk

Hur utnyttjar man Swec-erbjudandet? Detta verkar ju vara en bra fläkt, om den blåser lite iaf.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum